2013-07-11, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zantera
Lucas är jag inte så ledsen över att Man United missade, men Hazard och Thiago (om han nu går till Bayern) är verkligen två bra spelare på två positioner som verkligen behöver förstärkas. (centralmitt och ytter) Jag är inte speciellt imponerad av varken Valencia eller Young, och då Nani ryktas bort (som i mitt tycke är den bästa av de tre, trots låg lägstanivå) så känns det inte speciellt roligt. Kagawa gör sig inte bäst på kanten imo.

Nej idag ja men förra säsongen var Valencia på världsklass och Nani har spelat riktigt bra. Nani har även spelat bra de minuter han har fått spelat. Men ja alla tre kan gärna säljas, även om jag gärna behåller Nani.

Glöm inte bort att Zaha kommer nu och ska få visa lite unga ben. Men United köper ogärna stora färdiga stjärnor, förvänta er inga köp med stora plånböckerna.
2013-07-11, 23:48
Medlem
motvalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pellebelle
4522 kommer nog ge dig ett adekvat svar, under tiden kan du läsa den här artikeln.
http://www.sportsagentblog.com/2013/06/11/neymars-transfer-highlights-cloudy-world-of-third-party-ownership/
Santos ägde 55%, DIS Esporte 40%, och TEISA de sista 5%:en, vilket verkar som en enkel modell att fördela övergångssumman på, men............

Enligt skribenten på SAB så hade Barcelona betalat €10M redan förra året till Santos och vid övergången €30M till pappan. De €17M som var kvar ska alltså fördelas mellan intressenterna och klubben. Fattar nada mer än att det kommer att bli tvister om detta.

Inte begrep jag mer av denna intressanta länk, min vän. Men tack ändå.
2013-07-12, 00:34
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zantera
Nja, skillnaden är väl främst att Bayern redan har ett urstarkt centralmittfält där Man United har raka motsatsen. Carrick är riktigt bra, men jag tycker varken Cleverley eller Anderson har bevisat att de ska ha en startplats i laget. Så det saknas helt klart någon bredvid Carrick.

Jaså? Kommer ihåg att jag fick en hel del skit när jag ifrågasatte ifall Cleverley verkligen skulle bli en världsspelare som vissa Utd-fans påstod.
2013-07-12, 01:05
Bannlyst
Eftersom Thiago verkar vara en favoritsspelare hos Pep, så han lär få väldigt mycket speltid hos Bayern. Sedan tror jag han hellre spelar under Peps tiki-taka spel än den fotboll som Moyes vill spela i United.
2013-07-12, 01:16
Avstängd
Vatos.Locoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GeorgeGalloway
Eftersom Thiago verkar vara en favoritsspelare hos Pep, så han lär få väldigt mycket speltid hos Bayern. Sedan tror jag han hellre spelar under Peps tiki-taka spel än den fotboll som Moyes vill spela i United.

Vem kommer bänkas för thiagos skull tror du? det mittfältet dom har nu är redan otroligt starkt som sagt, javi och thiago?
2013-07-12, 01:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Vatos.Locos
Vem kommer bänkas för thiagos skull tror du? det mittfältet dom har nu är redan otroligt starkt som sagt, javi och thiago?
Javier Martinez kanske flyttas ner som mittback, precis som Guardiola tidigare gjort med defensiva mittfältare i Barcelona.
2013-07-12, 01:30
Medlem
csts avatar
Citat:
Javier Martinez kanske flyttas ner som mittback, precis som Guardiola tidigare gjort med defensiva mittfältare i Barcelona.
Vem ska man bänka i mittlåset? Nu dröjer det väl iofs till Badstuber är tillbaka igen men mittbackarna i FCB går ju knappast av för hackor heller.
2013-07-12, 02:01
Avslutad
Ska bli intressant och se hur Pep organiserar sitt lag nu med Thiago också. Bayern har nog det mest kompletta laget jag någonsin sett. En kan gå ut och förlita sig på att den andre gör ett exakt likadant jobb. Helt fantastiskt bra.

Calléjon till Napoli är intressant. Och sen hur Napoli spenderar sina 63 miljoner euro de tros få in för Cavani är också intressant det med. Med rätt spelare och scouting kan de utmana för scudetton, eller en topp 3 placering. Se dock upp för Fiorentina också, finns en del intressanta namn där med.
2013-07-12, 10:36
Avstängd
Vatos.Locoss avatar
cr7 har varit på besök hos monacos ägare
cavani ska på läkar undersökning imorgon för psg.

godmorgon silly!
2013-07-12, 12:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Den främsta anledningen är naturligtvis att han har typ sex månader kvar på kontraktet.

Men jag i viss mån hålla med dig om att han är lite väl hypad i vissa kretsar men det är fortfarande en bra spelare som inte gör bort sig i en klubb som Milan, i den status de är idag. Smart att ta in honom istället för typ Diamanti som är flera år äldre och dyrare.

En annan grej jag funderar på är Uniteds dragningskraft. De har självklart en viss lyskraft fortfarande men jag tycker det är en del affärer de senaste åren de har "förlorat" på ett konstigt vis. Eller överdriver jag nu kanske? Tänker iaf på Lucas, Thiago (som verkar hamna i Bayern) och ett par andra namn. Märkligt om det är så i alla fall, hade jag varit fotbollsproffs på den nivån hade United varit en av mina topp 3-klubbar att gå till. Stabilt, förvånansvärt sluten miljö kring klubben och alltid en utmanare om de stora titlarna.

Jorå är nog en hyfsad värvning, billig är han ju. Lär inte vara tungan på vågen i någon CL-kvartsfinal som någon nämnde i alla fall.

Citat:

Berätta för oss... hur kommer Moyes spela med United? Eller vänta, du vet att han är skotte och därför tror du att han bara vill spela långbollar, eller hur?

Citat:
Ursprungligen postat av cst
Vem ska man bänka i mittlåset? Nu dröjer det väl iofs till Badstuber är tillbaka igen men mittbackarna i FCB går ju knappast av för hackor heller.

Nåja, nu ska vi inte överdriva. Det är helt klart Bayerns svaga punkt, där kan det definitivt förbättras. Bayerns lagbygge är inte helt olikt Barcas under Pep; överjävligt bra mittfält men med något svagare mittförsvar, ett tunt sådant dessutom. De har väl inte den riktiga stjärnan där framme heller såvida inte Lewandowski kommer redan nu. Dock har dom bättre ytterbackar (marginellt dock) och bättre målvakt än vad Barca hade under hans tid. Men Barca hade Messi, där är inte Bayern nära.
2013-07-12, 12:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterHook
Jorå är nog en hyfsad värvning, billig är han ju. Lär inte vara tungan på vågen i någon CL-kvartsfinal som någon nämnde i alla fall.
Det jag skrev var att han möjligtvis skulle bättra på Milans odds i ex. en åttondel i CL mot ett lag som är ungefär lika bra som Milan. Min poäng var att man får väga det du potentiellt får ut för att ha en Honda ett halvår extra för en liten peng mot att få honom i januari gratis.
2013-07-12, 13:00
Medlem
csts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterHook
Nåja, nu ska vi inte överdriva. Det är helt klart Bayerns svaga punkt, där kan det definitivt förbättras. Bayerns lagbygge är inte helt olikt Barcas under Pep; överjävligt bra mittfält men med något svagare mittförsvar, ett tunt sådant dessutom. De har väl inte den riktiga stjärnan där framme heller såvida inte Lewandowski kommer redan nu. Dock har dom bättre ytterbackar (marginellt dock) och bättre målvakt än vad Barca hade under hans tid. Men Barca hade Messi, där är inte Bayern nära.
Dante kan ha varit den bästa mittbacken i världen förra säsongen. Van Buyten var överjävligt bra han med, men det är nog för mycket att hoppas på att han gör en lika bra säsong till. Badstuber innan han råkade ut för alla skadeproblem var en riktigt bra mittback som hade tagit en starttröja i de flesta lag i Europa. Bakom dem har vi Boateng och Kirchoff som är klart kapabla mittbackar, vad den sistnämnde verkligen går för lär vi få se den här säsongen. Att försvaret skulle vara tunt är skitsnack vilket alla som faktiskt följer FCB vet.

Efter Mandzukics fjolårssäsong är jag inte speciellt orolig för anfallet även om truppen blev mycket tunnare i och med att Gomez lämnade. Dock finns även Pizarro och i viss mån även Müller/Götze att tillgå i anfallet.

Nu är det väl inget annat lag som har en Messi, men Ribery var bland världens bästa spelare förra året så det saknas knappast stjärnstatus i laget. Att ytterbackarna bara skulle vara marginellt bättre än barcas är även det skitsnack, Lahm är världens i särklass bästa ytterback och har varit så under många säsonger och Alaba har blommat ut till en av världens (om inte den bästa) vänsterbacken.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in