2013-06-18, 08:45
Medlem
Cambijaos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Viking-
Någon som har koll på Geoffrey Kondogbia från Sevilla? Chelsea ryktas vara intresserade, och de kommentarer som jag har läst har varit förvånansvärt optimistiska, är han verkligen så bra?

Han är en av La Ligans största talanger. Det är egentligen allt som behövs sägas.
2013-06-18, 09:42
Medlem
Viking-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cambijao
Han är en av La Ligans största talanger. Det är egentligen allt som behövs sägas.
Ja du, det säger kanske en del om hans potential, men inte så mycket om honom som spelare. Det som går att hitta är främst att han är en väldigt fysisk defensiv mittfältare som är väldigt rå och inte har ett så bra passningsspel, men att att han annars liknar en ung Essien (dynamisk, stark, tacklar och bryter bra etc). En naturlig ersättare till Mikel i så fall.

Mou ska tydligen vara personen som vill ha spelaren, troligen efter att ha scoutat honom under sin tid i La Liga. Priset väntas ligga på lite över 10m euro, om det tycks lågt så är det troligen eftersom att han är så ung, bara spelat en säsong i Sevilla och troligen klubbens ekonomiska situation.

Kul att höra iaf att Chelsea inte bara är ute efter mainstream-namn som Jovetic, Cavani och De Rossi.
Klubben förväntas spendera 100 m euro, och om man nu tänker lägga runt 55 på cavani och redan lagt 20 på Schurrle, då gäller det att man fyndar lite.
2013-06-18, 09:46
Medlem
thatis7tisshows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Viking-
Ja du, det säger kanske en del om hans potential, men inte så mycket om honom som spelare. Det som går att hitta är främst att han är en väldigt fysisk defensiv mittfältare som är väldigt rå och inte har ett så bra passningsspel, men att att han annars liknar en ung Essien (dynamisk, stark, tacklar och bryter bra etc). En naturlig ersättare till Mikel i så fall.

Mou ska tydligen vara personen som vill ha spelaren, troligen efter att ha scoutat honom under sin tid i La Liga. Priset väntas ligga på lite över 10m euro, om det tycks lågt så är det troligen eftersom att han är så ung, bara spelat en säsong i Sevilla och troligen klubbens ekonomiska situation.

Kul att höra iaf att Chelsea inte bara är ute efter mainstream-namn som Jovetic, Cavani och De Rossi.
Klubben förväntas spendera 100 m euro, och om man nu tänker lägga runt 55 på cavani och redan lagt 20 på Schurrle, då gäller det att man fyndar lite.

Mainstream eller ej. Real Madrid och andra toppklubbar ryktas även vara ute efter honom, iallafall för ett par veckor sedan.
2013-06-18, 10:14
Medlem
motvalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
Christian Eriksen skall vara klar för Dortmund.
Nu säger sportchefen Zorc att det inte alls är klart och att Dortmund istället vill ha Kevin de Bruyne i första hand. Det där med att arbeta i tysthet är inte BVB:s grej. Undrar dessutom hur Eriksen reagerar på ett sådant uttalande.
http://www.focus.de/sport/fussball/bundesliga1/bundesliga-zorc-dementiert-einigung-mit-eriksen_aid_1017891.html

Så när man trodde att soppan KDB var över så sätter "mästerkockarna i Dortmund" igång igen.
2013-06-18, 10:35
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av motvall
Nu säger sportchefen Zorc att det inte alls är klart och att Dortmund istället vill ha Kevin de Bruyne i första hand. Det där med att arbeta i tysthet är inte BVB:s grej. Undrar dessutom hur Eriksen reagerar på ett sådant uttalande.
http://www.focus.de/sport/fussball/bundesliga1/bundesliga-zorc-dementiert-einigung-mit-eriksen_aid_1017891.html

Så när man trodde att soppan KDB var över så sätter "mästerkockarna i Dortmund" igång igen.

Läste det där i morse och som vanligt så skall man inte ta något förhastat innan något är påskrivet.
2013-06-18, 11:28
Medlem
Leonardo Bittencourt är klar för Hannover 96 på ett lån under kommande säsong. Rätta mig om jag har fel, min tyska är inte den bästa...
2013-06-18, 11:42
Medlem
thatis7tisshows avatar
Dra åt helvete BvB!

http://www1.skysport...o-join-the-club

Nu har Chelsea ändå gått ut med att man vill behålla De Bryune. Om det stämmer, att han själv vill sticka, så kan man inte göra så mycket. Man kan dock göra det bästa av situationen och plocka Gundogan.
2013-06-18, 11:42
Medlem
motvalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meinl
Leonardo Bittencourt är klar för Hannover 96 på ett lån under kommande säsong. Rätta mig om jag har fel, min tyska är inte den bästa...

Det har förekommit uppgifter både om köp och lån, nu verkar det vara ett köp enligt Transfermarkt, kring €2,5M och kontrakt till 2017.

Ännu en som lämnar Dortmund alltså, nu en 19-årig U20-landslagsman som kom dit förra året från Cottbus.
2013-06-18, 11:52
Medlem
Viking-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thatis7tisshow
Dra åt helvete BvB!

http://www1.skysport...o-join-the-club

Nu har Chelsea ändå gått ut med att man vill behålla De Bryune. Om det stämmer, att han själv vill sticka, så kan man inte göra så mycket. Man kan dock göra det bästa av situationen och plocka Gundogan.
Självklart kan man göra mycket, KDB har ett kontrakt och det är ingen som behandlar honom illa i Chelsea. Säljer man honom så ska det vara för att det är det bästa för klubben, inte för spelaren.
Jag har egentligen svårt att se vart KDB ska passa i spelplanen, så han kanske anses överflödig, men hur som helst så är det inte upp till KDB att bestämma över var och när han går.
2013-06-18, 12:12
Medlem
ftNnns avatar
Vad tror ni om PSG i årets sillyseason? Dom kopplas ju samman med allt möjligt men jag tror och hoppas att det blir Axel Witsel och en bra vänster back som kommer att komma in.
2013-06-18, 12:19
Medlem
Smirmats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ftNnn
Vad tror ni om PSG i årets sillyseason? Dom kopplas ju samman med allt möjligt men jag tror och hoppas att det blir Axel Witsel och en bra vänster back som kommer att komma in.

Nja om det stämmer att Witsel skulle kosta 40M Euro så tror jag nog man kan hitta bättre alternativ, skulle inte Capoue kunna va ett alternativ?
2013-06-18, 12:49
Medlem
dippsis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av motvall
Det har förekommit uppgifter både om köp och lån, nu verkar det vara ett köp enligt Transfermarkt, kring €2,5M och kontrakt till 2017.

Ännu en som lämnar Dortmund alltså, nu en 19-årig U20-landslagsman som kom dit förra året från Cottbus.

Man har dock möjliheten att köpa tillbaka honom efter två år förca 6 miljoner €, spännande spelare iaf!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in