Citat:
Ursprungligen postat av
Duffie
Efter att ha följt säsongen några omgångar och kollat 2-3 matcher per kväll måste jag säga att det lag som imponerat mest på mig och som jag nog kommer följa är Portland Trailer Blazers, satan vad roliga dom är att titta på, har både bra spel i boxen samt sätter sjukt många tre poängare

Kul att höra! Blazers flyger alltid under radarn annars, men i år kan man inte negligera dem. De har startat otroligt bra, laget har verkligen spelat ihop sig och det är en för alla - alla för en som gäller. Matthews har alltid varit farlig från 3p, i år är han out of this world. Aldridge gjorde 30p, 21reb igår mot GSW, som inte hade ett skit att sätta emot honom. Batum och Lopez gör många bra små saker i varje match. Lillard har inte varit fullt så jämn som förra säsongen, men han kan fortfarande kliva fram när det verkligen behövs och stänka ner några 3or eller gå på korgen. Försvaret är så mycket bättre än förra säsongen, alla hustlar, osv. Det är jäkligt skönt att luta sig tillbaka och se hur nej-sägarna fortsätter att famla efter bortförklaringar till 10 raka vinster...

Att det lär komma en backlash med en del sämre insatser går inte att utesluta, lär bli svårt att fortsätta ligga jämte Spurs i väst som man typ gör just nu, t ex. (Hoppas verkligen att de inte slappnar av mot hopplösa Knicks härnäst, vore lite skämmigt.) Men frånsett större skadeproblem så bör man fortsätta vara ett av lagen att räkna med i väst. /
Long time Blazer fan