2013-11-24, 16:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rawb
Hahaha vad i helvete?

Han lät Bonner vara playmaker.
2013-11-24, 17:35
Medlem
TKD_1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hoopstar
Dirk är 5 poäng ifrån att passera KG som 14 på all-time scoring list. MEd tanke på att KG snittar 7 och Dirk 20 poäng känns det ganska sannolikt att han går om nästa match.

Exakt. Dirk har dessutom bara 270 poäng upp till Alex English. Han har också en stor chans att gå om Havlicek i år (26 395 poäng).

http://stats.nba.com/leadersGrid.html?Season=All%20Time&SeasonType=Regu lar%20Season&PerMode=Totals&Scope=S&StatCategory=P TS&pageNo=1&rowsPerPage=25
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_National_Basketball_Association_career_sco ring_leaders
Senast redigerad av TKD_1337 2013-11-24 kl. 18:33.
2013-11-24, 17:40
Medlem
waikikiis avatar
Ja fan är själv ett stort fan av Rose suger fan. Som jag förstått det så kan han fästa tillbaka den gamla senan igen och då är han borta året ut, eller så kapar de den och använder reservdelar. Väljer han de senare alternativet så lär han komma tillbaka mycket tidigare.
2013-11-24, 18:13
Medlem
Rodah15s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av waikikii
Ja fan är själv ett stort fan av Rose suger fan. Som jag förstått det så kan han fästa tillbaka den gamla senan igen och då är han borta året ut, eller så kapar de den och använder reservdelar. Väljer han de senare alternativet så lär han komma tillbaka mycket tidigare.

Med 99% säkerhet så fäster han fast den gamla senan igen, det är mycket bättre för framtiden.
2013-11-24, 19:00
Medlem
RogerRogers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Duffie
Efter att ha följt säsongen några omgångar och kollat 2-3 matcher per kväll måste jag säga att det lag som imponerat mest på mig och som jag nog kommer följa är Portland Trailer Blazers, satan vad roliga dom är att titta på, har både bra spel i boxen samt sätter sjukt många tre poängare

Kul att höra! Blazers flyger alltid under radarn annars, men i år kan man inte negligera dem. De har startat otroligt bra, laget har verkligen spelat ihop sig och det är en för alla - alla för en som gäller. Matthews har alltid varit farlig från 3p, i år är han out of this world. Aldridge gjorde 30p, 21reb igår mot GSW, som inte hade ett skit att sätta emot honom. Batum och Lopez gör många bra små saker i varje match. Lillard har inte varit fullt så jämn som förra säsongen, men han kan fortfarande kliva fram när det verkligen behövs och stänka ner några 3or eller gå på korgen. Försvaret är så mycket bättre än förra säsongen, alla hustlar, osv. Det är jäkligt skönt att luta sig tillbaka och se hur nej-sägarna fortsätter att famla efter bortförklaringar till 10 raka vinster... Att det lär komma en backlash med en del sämre insatser går inte att utesluta, lär bli svårt att fortsätta ligga jämte Spurs i väst som man typ gör just nu, t ex. (Hoppas verkligen att de inte slappnar av mot hopplösa Knicks härnäst, vore lite skämmigt.) Men frånsett större skadeproblem så bör man fortsätta vara ett av lagen att räkna med i väst. /Long time Blazer fan
2013-11-24, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RogerRoger
Kul att höra! Blazers flyger alltid under radarn annars, men i år kan man inte negligera dem. De har startat otroligt bra, laget har verkligen spelat ihop sig och det är en för alla - alla för en som gäller. Matthews har alltid varit farlig från 3p, i år är han out of this world. Aldridge gjorde 30p, 21reb igår mot GSW, som inte hade ett skit att sätta emot honom. Batum och Lopez gör många bra små saker i varje match. Lillard har inte varit fullt så jämn som förra säsongen, men han kan fortfarande kliva fram när det verkligen behövs och stänka ner några 3or eller gå på korgen. Försvaret är så mycket bättre än förra säsongen, alla hustlar, osv. Det är jäkligt skönt att luta sig tillbaka och se hur nej-sägarna fortsätter att famla efter bortförklaringar till 10 raka vinster... Att det lär komma en backlash med en del sämre insatser går inte att utesluta, lär bli svårt att fortsätta ligga jämte Spurs i väst som man typ gör just nu, t ex. (Hoppas verkligen att de inte slappnar av mot hopplösa Knicks härnäst, vore lite skämmigt.) Men frånsett större skadeproblem så bör man fortsätta vara ett av lagen att räkna med i väst. /Long time Blazer fan

Det är alltid kul att se uppstickare men går inte att tänka sig någon succé för de i slutspelet. Hade varit bättre att de tanka för någon men LMA har gjort det klart att han vill vinna och det verkar ha smittat av han är nog trött på mediokra säsonger år efter år.

Spurs mot ännu en 50+ säsong och igår krossa de Cavs med Timmy som bla spelade 15 minuter, helt sjukt vilken maskin de är. Sedan 1998 (timmys första år) har Spurs vunnit minst 50 matcher om man räknar med 98 då det var lockout, då vann de 37 av 50 vilket skulle bli 60 av 82.

Galet!
2013-11-25, 05:31
Medlem
Lakers med 11 role players och Gasol skulle ligga fyra i East
2013-11-25, 10:35
Medlem
KickAss-1337s avatar
Hur mycket tror ni Rose skada (och det faktum att han med största sannolikhet uteblir resten av säsongen) påverkar Bulls? På pappret har de ju ett starkt lag men räcker det för att ha en chans på east titeln? Att de skulle vara aktuella för ligatiteln ser jag inte ens som möjligt
Senast redigerad av KickAss-1337 2013-11-25 kl. 11:23.
2013-11-25, 10:52
Medlem
Sobofieds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KickAss-1337
Hur mycket tror ni Rose skada (och det faktum att han med största sannolikhet uteblir resten av säsongen) påverkar Bulls? På pappret har det ju ett starkt lag men räcker det för att ha en chans på east titeln? Att de skulle vara aktuella för ligatiteln ser jag inte ens som möjligt

Nej, utan Rose har man ingen chans i East. Stora underdogs mot både pacers och heat.
2013-11-25, 11:19
Medlem
KickAss-1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sobofied
Nej, utan Rose har man ingen chans i East. Stora underdogs mot både pacers och heat.

My thoughts exactly. I nuläget tippar jag att de slutar fyra-femma med tanke på att många andra lag underpresterat (t ex Knicks). Sen tror jag att de åker ut i princip direkt, givetvis beroende på vilka de möter (blir det t ex Pacers kan vi ju alla räkna ut hur det slutar)

För tillfället tror jag på denna åtta i east (ingen inbördes ordning):

Heat
Bulls
Pacers
Hawks
76ers
Pistons
Magic
Cats
2013-11-25, 12:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KickAss-1337
Hur mycket tror ni Rose skada (och det faktum att han med största sannolikhet uteblir resten av säsongen) påverkar Bulls? På pappret har de ju ett starkt lag men räcker det för att ha en chans på east titeln? Att de skulle vara aktuella för ligatiteln ser jag inte ens som möjligt
De hade inte haft en chans mot Pacers och Heat även med en frisk Rose. De lär dock bli trea ändå i och med att resten av East är värdelöst.
2013-11-25, 13:58
Medlem
DropoutBears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hatasnigel
De hade inte haft en chans mot Pacers och Heat även med en frisk Rose. De lär dock bli trea ändå i och med att resten av East är värdelöst.

Inte en chans var väl lite hårt. Bulls har en dålig start där nästan samtliga har underpresterat, det är som att säga att ett fullt friskt Knicks inte hade haft en chans mot 76ers nu-

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in