Citat:
Ursprungligen postat av
SimonStyliten
Nu borde man väl utan att ta till annat än av PK-media och -politiker godkända resonemang kunna visa att migrationen netto till Sverige f.n. kostar minst 30-40 miljarder per år: OECD-siffran 0,57% av BNP + migrationsverkets kostnader.
Fast då får man nog höra att det blir lönsamt på lång sikt - men hur lång sikt då? Om jag åtar mig att låna ut en summa varje månad skulle jag vilja veta när jag kan vänta mig att skulden är återbetald, så jag inte går bankrutt under tiden. Men man behöver tydligen inte tänka så när man "lånar ut" gemensamma medel och hinner avgå i god tid innan någor kräver återbäring.
Det blir
aldrig lönsamt. Det finns helt enkelt inte jobb till så många lågutbildade människor som kommer från Afrika och MENA. Den första generationen är lågutbildad, och kommer att vara fattiga (ja det är inte precis lyxliv för någon att vara arbetslös) hela livet. Det blir dåliga förutsättningar för nästa generation, speciellt som skolorna i utanförskapsområdena är så kaos-artade. Många av invandrarbarnen lär sig inte mycket annat än att hata svennar.
På lång sikt får vi ännu sämre utanförskapsområden, där det blir mycket svårt för de unga att bryta sig loss från fattigdomen och bli framgångsrik i något välbetalt yrke. Det blir hög arbetslöshet och låga löner även för nästa generation.
Den tredje generationen ligger så långt in i framtiden att det inte går att ens gissa något om deras öde. Kanske har det vid den tiden blivit inbördeskrig och etnisk rensning i Sverige.