2015-10-02, 15:04
Medlem
24306 bara i Sept 2015.

http://www.migrationsverket.se/Om-Migrationsverket/Nyhetsarkiv/Nyhetsarkiv-2015/2015-10-02-24-306-asylsokande-under-september.html
Citera
2015-10-02, 15:09
Medlem
Någon som har tips på var man kan hitta information om hur flyktingströmmen ser ut idag? Är det fortfarande ett stort inflöde vid europas gränser?

Det tar väl ungefär 2-4 veckor för dessa att ta sig till Sverige?

Har man löst matsituationen i de flyktingläger som finns? Allt började ju med att FN sa att pengarna tagit slut varvid ett stort antal började vandra till Europa.
Citera
2015-10-02, 15:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av karestan
Vad sjutton kan vi göra?! Förtvivlad, frustrerad och jävligt förbannad ärligt talat. Mängderna! Hur sjutton ska vi ha råd?!?

Vi har inte råd. Just nu kanske vi kan hantera det men framöver, nej. Det blir ett nytt, mångkulturellt land men resan dit är säkert 100-200 år. Sedan är vi kanske ett starkt, mörkhyat land men vad fan hjälper det nu?
Citera
2015-10-02, 15:25
Medlem
Balkan-Kings avatar
Og jeg som trodde at NATO har ryddet op i Afghanistan, man lærer nyt hver dag.
Citera
2015-10-02, 15:42
Medlem
Sjuklövern är en fara för rikets säkerhet det är ju helt klart.
Hoppas Kungen eller miltiären tar över när demokratin ej fungerar längre.
Enda rimliga är ju annars att rösta på J. Åkesson om blå ögon och blont hår
ska kunna överleva den mörka framtiden...
Stort innerligt ironiskt tack till Merkel och Löfvén passar sig här också.
Hur i helvete ska Sverige någonsin komma på fötter igen??
MVH Arg & bitter
Citera
2015-10-02, 16:02
Medlem
Hittade en artikel på Expressen.

Europas länder stänger in tryggheten bakom taggtråd. Men vad är det som vi försöker låsa in?

Thomas Engström reser söderut för att slippa skatter och påtvingad solidaritet.

"Ja, jag har fått nog av att betala för mina vänners maxtaxa på dagis och för mina ovänners utbildningar i genuspedagogik" han kunde lagt till ordet Lyxflyktingar med men då hade väl inte Expressen publicerat hans artikel.

http://www.expressen.se/kultur/thomas-engstrom-farval-till-valfarden/
Citera
2015-10-02, 16:06
Medlem
Vad väljer Löfven: att reglera invandringen och bli anklagad för rasism och SD-politik av sina egna, eller att låta välfärdsstaten Sverige gå under?

Ruinfeldt visste vad han gjorde när han fegt försvann från makten på valnatten. Hade han tagit sitt ansvar och bildat regering med SD hade vi nu haft reglerad invandring, och detta kaos hade inte kunnat etablera sig permanent i Sverige.

Jag bor i den södra landsändan och överväger en snar flytt till Köpenhamn. Tills det kan realiseras är frågan hur man ska skydda familj och egendom.
Citera
2015-10-02, 16:08
Medlem
Svammels avatar
Oxo Göteborg svämmar över tydligen

ta del av Kjell Bergqvists vittnesmål:

http://www.gp.se/nyheter/goteborg/1.2851639-larm-om-hemska-scener-i-kallered-i-natt

situationen är helt klart inte bra....
Sverige snackar mycket om att ta emot flyktingar. men när verkligheten knackar på dörren finns ingen som bryr sig mer än några eldsjälar.
Citera
2015-10-02, 16:14
Medlem
longbow4ys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fujoshi
Du är väldigt optimistisk om du tror att Löfven någonsin kommer säga stopp. Han skulle hellre vräka svenska arbetare för att inhysa asylsökande i deras bostäder och omvandla skolor till flyktingförläggningar än att stänga gränsen.

Självklart kommer han sätta stopp och stänga gränsen.

Men åt andra hållet.
Svenskar kommer troligen stoppas från att emigrera och flytta företag och kapital utomlands genom en effektiv flyttskatt för att finansiera den politiska seppuku som nu genomförs med den förda migrationspolitiken.
Migranterna kommer aldrig stoppas så länge Löfven är statsminister.
Citera
2015-10-02, 16:18
Bannlyst
Förstår mig inte på denna Kjell Bergqvist. Han är ju också helt påverkad av propagandan. "De har flytt ett helvete". Vilket helvete då, Danmark?
Citera
2015-10-02, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mertillen
Förstår mig inte på denna Kjell Bergqvist. Han är ju också helt påverkad av propagandan. "De har flytt ett helvete". Vilket helvete då, Danmark?
En enstaka natt på gatan, på säker mark, 78 länder i från krig bör väl vara rätt lugnt också. Var ju bara veckor sen som antingen Assad eller Isis försökte avrätta dessa stackare. Är nog snarare tacksamma, skulle jag tro..
Citera
2015-10-02, 19:16
Medlem
LameBulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borrass
Ja vad ska man säga? mot slutet verkar galenskaperna eskalera.....
Skaffa vapen, ta jägarexamen, men ffa knyt kontakter vi behöver likt judarna skapa en gruppsamhörighet, å det är illa kvickt annars är vi förlorade...för alltid
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in