2014-07-26, 08:24
Medlem
Bagarnss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsPresa
Höjd fordonsskatt och höjd tobaksskatt är redan på gång. Moderaterna försökte även minska studiemedlen men där ångrade de sig efter att medierna började väsnas lite för mycket. Det kommer dock inte räcka med dessa nya avgifter utan alla som arbetar kommer att få höjd skatt under nästa mandatperiod. Jag förväntar mig att hälften av jobbskatteskatteavdragen kommer att ryka och det totala skattetrycket 2018 kommer att vara på en liknande nivå som vi hade 2006.

Dessa kan ju annars vara för att finansiera de skador som de själva åsamkar, tror inte dessa är kopplade direkt till invandringen. Alla skatter handlar inte om integration.
Citera
2014-07-26, 08:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bagarns
Dessa kan ju annars vara för att finansiera de skador som de själva åsamkar, tror inte dessa är kopplade direkt till invandringen. Alla skatter handlar inte om integration.

Om det låg någon sanning i det du säger skulle ju regeringen istället sänka skatten på snus så fler valde att snusa istället för att röka av hälsoskäl. Istället höjer man snuset mer (i %) än vad man gör med röktobak. Tack vare snuset räddas tusentals från att dö i lungcancer. Sverige har lägst antal fall av lungcancer i hela västvärlden tack vare vårt snus, något våra politiker mer än gärna vill framhålla när vi försöker exportera till EU. Ser du hyckleriet?

Sen har du ju givetvis rätt att alla skatter inte handlar om integration, något annat har jag inte påstått. Men det säger sig självt, vi kan inte ha låga skatter samtidigt som vi har en stor bidragsinvandring.

Hade Sverige haft ett skattetryck på 25% hade flyktinginvandringen (och tillhörande anhöriginvandring) varit obefintlig.
Citera
2014-07-26, 08:56
Medlem
powerforcers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bagarns
Det stämmer inte, skattehöjningarna behövs pga Sverige har ett budgetunderskott i år på 79 miljarder kronor, en av orsakerna till underskottet anges bero på bl.a. det femte jobbskatteavdraget.

Men skattehöjningar blir det oavsett valutgången, i vanlig svensk "demokratisk" ordning:
Citat:
höjning av tobak- och alkoholskatterna, en höjning av fordonsskatten för lätta fordon samt nedsatt och på sikt slopad avdragsrätt för pensionssparande. I prognosen antas att det sker skattehöjningar motsvarande 10 miljarder kronor 2015.
Kopierat från Konjunkturinstitutets skrift: Konjunkturläget Juni 2014

Högern och vänstern har skapat ett bra samarbete: högern sänker vissa skatter och skär ner i välfärden, vänstern höjer andra skatter och bibehåller nedskärningarna i välfärden som utfördes av högern - svenska skattebetalare är som vanligt strykpojken i detta skådespel som vi låtsas är demokrati.
Senast redigerad av powerforcer 2014-07-26 kl. 09:08.
Citera
2014-07-26, 09:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av powerforcer

Högern och vänstern har skapat ett bra samarbete: högern sänker vissa skatter och skär ner i välfärden, vänstern höjer andra skatter och bibehåller nedskärningarna i välfärden som utfördes av högern - svenska skattebetalare är som vanligt strykpojken i detta skådespel som vi låtsas är demokrati.

David Icke må vara lite halvgalen men han har en del intressanta åsikter. Här förklarar han hur vår "demokrati" fungerar:

https://www.youtube.com/watch?v=BNx642Tj9cc (David Icke - The One Party State)
Citera
2014-07-26, 09:50
Medlem
powerforcers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsPresa
David Icke må vara lite halvgalen men han har en del intressanta åsikter. Här förklarar han hur vår "demokrati" fungerar:

https://www.youtube.com/watch?v=BNx642Tj9cc (David Icke - The One Party State)
Håller med om att den verkliga politiken som genomförts i USA och andra länder inte skiljer sig nämnvärt mellan partier men jag tror inte att det beror på att en hemlig grupp sitter och dikterar den. Detta är dock off-topic.
Citera
2014-07-26, 10:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
- Reinfeldts chock-hat mot SD, att göra allt tvärtemot trots att det sjuder ute i M-regionerna"
Här är en som läser blaskornas löpsedlar iaf, chocka mig hit chocka mig dit! Sverige sjunker och inte en jävel bryr sig!
Citera
2014-07-26, 10:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av obyn
Just nu finns det ca. 62 900 inskrivna i Migrationsverkets mottagningssystem. Enligt Migrationsverkets rapport på sidan 54, så kostar deras tillfälliga anläggningsboende 100 miljoner per dygn (36,5 miljarder per år). På samma sida, så ser man att kostnaden ökar till 180 miljoner per dag år 2015 (65,7 miljarder per år).

Boende i tillfälligt anläggningsboende:

2014
  • 25 600 platser som kostar 100 miljoner per dygn

2015
  • 33 600 platser som kostar 180 miljoner per dygn

Här ser man att ett tillfälligt anläggningsboende kostar 3900 per dygn för år 2014 och 5360 år 2015.

Undrar vad hela asylsystemet kostar? Jag blir helt svettig över dessa siffror, men det är säkert bara en bråkdel av totalkostnaden.

Detta du tar upp är i princip bara den årliga nyinvandringen i asylsystemet. Vad tror du att alla annan invandring i form av t.ex. anhöriginvandrare kostar? Invandrare slutar ju inte heller kosta pengar efter ett år i Sverige utan dessa kostnader du ser är bara de årliga kostnaderna för en liten del av "mångkulturen". En stor majoritet av invandrarna fortsätter att kosta enorma summor i många år efter sin ankomst till Sverige och inte sällan så kommer det fortsätta så under resten av deras liv i Sverige.

Den totala kostnaden för invandring och mångkultur är vad alla invandrare och alla invandrares avkomma som Sverige har fyllts på med under de senaste decennierna kostar varje år, minus de skatter det importerade svartskallekollektivet betalar in. Den totala årliga kostnaden och förlusten pga. "mångkulturen" och det totala importerade svartskallekollektivet är alltså utan tvekan minst några hundra miljarder per år.

Jag har i åratal hävdat att den totala och verkliga kostnaden för mångkulturen som ett absolut minimum måste ligga på över 300 miljarder kronor per år i ren förlust.
Citera
2014-07-26, 10:34
Medlem
Greenskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P.Bodega
Här är en som läser blaskornas löpsedlar iaf, chocka mig hit chocka mig dit! Sverige sjunker och inte en jävel bryr sig!

För 40 år sedan var Sverige ett av världens rikaste länder, sen dess har det bara gått utför ekonomiskt sett. Nu är pengarna borta och vi är tillsammans stenhårt skuldsatta. Det är ett bevis på att nånting är fel.
Citera
2014-07-26, 10:37
Medlem
Är det någon som har en uppfattning om vad den totala invandringen till Sverige under 2014 kommer att bli? 100.000 per år passerades ju för några år sedan så i år kanske det blir ända uppåt 150.000?! Det skulle ju komma 80.000 asylsökande eller nåt sånt sanslöst och merparten av invandringen är väl inte asylsökande utan anhöriginvandrare?
Citera
2014-07-26, 11:07
Medlem
Jag har läst budgetpropositionen och fattar fortfarande inte hur man ska trolla fram pengarna. År 2014 så går statens budget minus med 45 miljarder. Hur ska staten lösa det här, vilka utgiftsområden ska man börja skära ner?

Budgetpropositionen för 2014
Citera
2014-07-26, 11:12
Medlem
MadScientists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RexNemorensis
Är det någon som har en uppfattning om vad den totala invandringen till Sverige under 2014 kommer att bli? 100.000 per år passerades ju för några år sedan så i år kanske det blir ända uppåt 150.000?! Det skulle ju komma 80.000 asylsökande eller nåt sånt sanslöst och merparten av invandringen är väl inte asylsökande utan anhöriginvandrare?

Ja cirka 150.000. Huvudprognosen ligger nu på 80.000 anhöriginvandrare, 6.500 s.k. ensamkommande och 62.000 stycken anhöriginvandrare = 148.500 st eller fler än boende i Norrköping/Linköping.
Räkna dessutom med att dessa siffror skrivs upp under hösten då hösten alltid har fler asylsökare än vår.
Senast redigerad av MadScientist 2014-07-26 kl. 11:16.
Citera
2014-07-26, 11:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RexNemorensis
Detta du tar upp är i princip bara den årliga nyinvandringen i asylsystemet. Vad tror du att alla annan invandring i form av t.ex. anhöriginvandrare kostar? Invandrare slutar ju inte heller kosta pengar efter ett år i Sverige utan dessa kostnader du ser är bara de årliga kostnaderna för en liten del av "mångkulturen". En stor majoritet av invandrarna fortsätter att kosta enorma summor i många år efter sin ankomst till Sverige och inte sällan så kommer det fortsätta så under resten av deras liv i Sverige.

Den totala kostnaden för invandring och mångkultur är vad alla invandrare och alla invandrares avkomma som Sverige har fyllts på med under de senaste decennierna kostar varje år, minus de skatter det importerade svartskallekollektivet betalar in. Den totala årliga kostnaden och förlusten pga. "mångkulturen" och det totala importerade svartskallekollektivet är alltså utan tvekan minst några hundra miljarder per år.

Jag har i åratal hävdat att den totala och verkliga kostnaden för mångkulturen som ett absolut minimum måste ligga på över 300 miljarder kronor per år i ren förlust.

Jag tog bara upp kostnaderna för tillfälligt anläggningsboende, det vill säga ca. hälften av alla asylsökanden som är inskrivna i Migrationsverkets mottagningssystem.

Statens totala inkomst för år 2014 beräknas bli drygt 824 miljarder. Om invandringskostnaderna uppnår 36% av statens totala inkomst, då är det katastrof.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in