2014-07-23, 09:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av gilfhunter2000
Jag är bokstavligt talat rädd, jag fruktar för mitt lands framtid, för mitt folk.. Jag törs inte slå ut sifforna på en miniräknare.

Vid ett snitt på fyra anhöriga blir resultatet för juni 40.000 st, till en mindre stad faktiskt bara för att vi som enda land i världen lockar hit dem över medelhavet med permanent uppehållstillstånd.
Hela Afrika känner till hur bra Sverige är på att hjälpa de som söker asyl.
Sverige är medskyldiga till alla drunknade.
Enligt polisen i Tyskland och Frankrike vill så många som 9 av 10 till Sverige.
De som vill arbeta söker sig istället till Storbritannien.
Citera
2014-07-23, 09:19
Medlem
buffalos avatar
När det gäller massinvandringen så kommer inget att brisera än på ett tag. Innan systemet brakar ihop så har staten hunnit konfiskera privatägda sommarstugor. Där är vi inte än, men vänta på det, för det är ett säkert tecken på att vi närmar oss gränsen för vad Sverige har kapacitet att ta emot.
Senast redigerad av buffalo 2014-07-23 kl. 09:41.
Citera
2014-07-23, 09:30
Medlem
meganegerdases avatar
Skulle kunna vara ett ytterst välkommet tillskott i SD:s valkampanj. Tror till och med vi som redan är "frälsta" kommer förvånas...
Citera
2014-07-23, 09:42
Medlem
ankalinas avatar
Längst ned i den här artikeln finns en tabell som visar hur mycket ett hyfsat representativt svenskt pensionärspar tjänar på att flytta utomlands.

https://www.avanza.se/placera/redaktionellt/2012/11/23/lyft-pensionen-och-flytta-utomlands.html

Jag menar en kvarts mille om året netto i besparing i flera länder! Och i princip hela skatten faller bort om man väljer Portugal, ett land med sol, god mat och knappast några muslimer.

För mig säger de siffrorna allt som behöver sägas om det svenska invandringshaveriet och vilka som betalar kalaset!

Ärligt talat förstår jag inte att en enda svensk stannar kvar en dag i landet efter 65-årsdagen, de som gör det får skylla sig själva när de sitter med halalmaten och obligatorisk ramadan och fredagsbön på ett sunkigt ålderdomshem om några år.

Slaget är sedan länge förlorat, inse det om ni vill ha en anständig ålderdom.
Citera
2014-07-23, 09:42
Medlem
envackerblommas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Jag hoppas underskotten är så stora att media inte kan hålla tyst om det. Sverige är på väg utför, snart som Grekland.
gissar att Migrationsverket på torsdag kräver 5 miljarder extra för resten av detta år. Typ 7500 ensamkommande ungherrar 2014 kostar multum .....
"krona för krona" säger Rhenfeldt o Borg.
Så hur spara ?
Karens i Vab typ 2 dager? Nerlagda utbildninngar ? genusvetenskap?

Tänk Grekland där lönesänkningar i offentlig sektor kom....
statliga tiggare ? kroona tack!
Citera
2014-07-23, 09:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av envackerblomma
gissar att Migrationsverket på torsdag kräver 5 miljarder extra för resten av detta år. Typ 7500 ensamkommande ungherrar 2014 kostar multum .....
"krona för krona" säger Rhenfeldt o Borg.
hur spara ?
Karens i Vab typ 2 dager? Nerlagda utbildninngar ? genusvetenskap?

Tänk Grekland där lönesänkningar i offentlig sektor kom....
statliga tiggare ? kroona tack!

Du menar väl låna?
www.statsskuld.se Strax trettonhundra miljarder!

Plus att Sveriges kommuner tillsammans lånat ca 500 miljarder för att täcka sina underskott:

http://avpixlat.info/2014/04/20/invandringens-kostnader-doljs-med-500-miljarder-i-kommunlan/#comment-1347470940

Citat:
Ingen debatterar kommunernas 500 miljarder i lån
http://www.dagenssamhalle.se/kronika/ingen-debatterar-kommunernas-500-miljarder-i-lan-8586
Senast redigerad av jorick 2014-07-23 kl. 09:54.
Citera
2014-07-23, 09:55
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NSO
Det är ingenting som döljs. Allting finns prydligt redovisat. Krona för krona.
För att öka möjligheten till en konstruktiv och informerad diskussion finns källorna länkade i tråden Källor, statistik och referenser 2.1.

Det är inte likt dig, att hävda något som är fel. "Allting" finns INTE "prydligt redovisat".

Kostnaden för invandrarbefolkningens (personer med utländsk bakgrund) konsumtion av sjukvård redovisas inte.

Kostnaden för invandrarbefolkningens (personer med utländsk bakgrund) konsumtion av kriminalvård redovisas inte. Inte heller redovisas hur mycket de kostar polis, åklagare och domstolar.

Kostnaden för invandrarbefolkningens (personer med utländsk bakgrund) undervisning - utöver SFI - redovisas inte. Osv

SD motionerade om, att detta skulle redovisas. Sjupartikoalitionen avslog detta och svarade, att det inte fanns några skäl att redovisa detta inför väljarna. David lång citerar ur svaret:

"Enligt utskottet är det svårt att se på vilket sätt och för vem en sådan statistik skulle vara till nytta."

http://www.youtube.com/watch?v=95YwF9ZnkLk

5.10
Citera
2014-07-23, 09:57
Medlem
JustZlatans avatar
Jag undrar om Magdalena Andersson vågar säga något. Hon brukar annars vara pigg på att berätta om bristerna i Borgs kalkyler.
Citera
2014-07-23, 10:01
Medlem
envackerblommas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jorick
Du menar väl låna?
www.statsskuld.se Strax trettonhundra miljarder!

Plus att Sveriges kommuner tillsammans lånat ca 500 miljarder för att täcka sina underskott:

jodå, vet staten lånar hejvilt nu
tänkte bara ta frasen "krona för krona" från Borg på alllvar. Då ska ju utgifter finansieras.
Finns ett tak för hur mycke Sverige kan låna - snart där - då kommer vi i en "grekisk" situation med dramatiska nedskärningar efter order från EU
Citera
2014-07-23, 10:05
Medlem
Drozds avatar
Det blir säkert någon liten notis i media om att antalet asylsökare slår nya rekord och att några miljarder måste skjutas till akut för att finansiera det hela.

Svensson bläddrar snabbt vidare till sportsidorna alt. zappar över till Ernst eller Grillmästarna.
Citera
2014-07-23, 10:15
Medlem
Nalin_Pekguls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArgIdiot
Varför tar inte andra länder sitt ansvar? Sverige måste ställa krav på EU samt Norge, Danmark och Finland. Vi är inte dem enda som ska ta emot förhelvete.

Ditt nick passar perfekt just när du ställer den frågan. Bara en arg idiot tycker att andra skall förstöra sitt eget land medans denne själv förstör sitt. Varför skall andra länder för en självmordspolitik?
Senast redigerad av Nalin_Pekgul 2014-07-23 kl. 10:25.
Citera
2014-07-23, 10:29
Medlem
Spännande!

Jag gick runt och funderade lite igår. Nog för att moderaterna och alliansen, inte bara skiter totalt i folkviljan, utan även viljan hos deras egna väljare, men även för dem måste det väl vara viktigare att vinna valet än att prestigeprojektet massinvandring ska få fortgå? Skulle inte ett löfte om minskad invandring till låt oss säga Danmarks nivåer fixa valsegern? Skulle inte ett sådant löfte sänka SD totalt? Ett sådant löfte, låt säga bara några dagar innan valet, innan mediadrevet hinner dra igång, skulle väl kunna vara spiken i kistan?

Nu ligger det väl alltför mycket prestige i invandringsfrågan så vi kommer nog inte få se nåt sånt utspel. Men det hade varit intressant.

För övrigt tror jag det är bra för framtiden om vi når sinnessjuka nivåer i invandringen temporärt. Ibland måste man släppa in ett mål för att laget ska vinna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in