Citat:
Ursprungligen postat av
NSO
Börja med att titta lite i det länkade materialet i tråden jag tipsade om. Mycket finns noga redovisat i offentliga dokument. Att massmedierna inte skriver om det är en sak men jag förundras ofta över att många som är intresserade av I&I-politik inte verkar intressera sig för material av den här typen. Jag hoppas verkligen att den här tråden bevisar att jag har fel. Vi får se om Migrationsverket lägger upp något på sin sajt under torsdagen.
Kan inte mer än hålla med dig, för den intresserade har det alltid funnits ett överflöd av info om massinvandringen, dess kostnader och skador på det svenska samhället. Många svenskar har valt att blockera detta från sitt medvetande och massmedia har hjälpt till genom att tiga om det men svensken har egentligen ingen annan att skylla än sig själv.
Svensken intalar sig dagligen om att allt är bra, allting löser sig men det kommer det inte att göra. Svensken har att se fram emot en total kollaps av välfärdssystemet, kraftigt ökad fattigdom och i dess förlängning kraftigt ökad grov brottslighet.
Vi som kan flytta har redan gjort det till länder som inte är dödsdömda. Snart blir vi själva flyktingar, tror ni då att omvärlden kommer att ta emot oss lika generöst som vi tog emot dem? Knappast...välkommen till den bistra verkligheten där det inte finns nån gratis lunch. Att först se efter sitt eget hus - en lärdom som för svenskarna är synnerligen dyrköpt. En annan lärdom är att alla medborgare har ett ansvar för sitt land, att ignorera verkligheten, förbli passiv och förlita sig på politikerna är vansinne.