2014-07-23, 10:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gilfhunter2000
Jag blir rädd, på riktigt. Jag är rädd! Vad fan håller sverige på med! När måste vi ge oss av, vars ska vi åka? Vi säljer ut vårt land, vårt folk...

Citat:
Jag är bokstavligt talat rädd, jag fruktar för mitt lands framtid, för mitt folk.. Jag törs inte slå ut sifforna på en miniräknare.

Bra, applåder till hjärnorna bakom trådar som denna
Detta är verkligen toppbetyg till er. Er propaganda är skarp, tydlig
och verkningsfull. Ni lyckas med exakt det ni har som målsättning,
att få folk att bli rädda Var i historien känner vi igen detta från?
Vi får väl kika på 1930 talet

Vi andra, som ser igenom propagandan, är dock mer sansade.

Inga bomber kommer brisera. Siffrorna stämmer så klart, det är
som nso skriver, inga hemligheter. Det finns länkar till siffrorna.

Att det finns kostnader med invandring är något som är en
självklarhet. Men det finns givetvis vinster också.

Det finns många som går på bidrag, men det finns många
som jobbar med. Gå till vilket sjukhus som helst. Fullt med
invandrade människor som jobbar som skötare och sjuksköterskor
och läkare.

Gå till vilket äldreboende som helst. Ofta är majoriteten invandrare
som är anställda.

Därmed inte sagt att det är helt problemfritt med en stor invandring.
Det finns mycket att diskutera, men man ska vara ärlig och även
nämna plussidorna. Skatteintäkter, ta hand om våra äldre svenskar,
nystartade företag, med mera.

Till er som är rädda. Gör er själva en tjänst. Ta ett steg tillbaka och
försök att se det hela ur olika perspektiv. Om ni endast tillåter er själva
att bli matade med trådar som denna, så kommer ni aldrig att kunna
dra era egna slutsatser. Hjärntvättning är ett kraftfullt verktyg
Citera
2014-07-23, 10:40
Medlem
Behringo-starrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drozd
Det blir säkert någon liten notis i media om att antalet asylsökare slår nya rekord och att några miljarder måste skjutas till akut för att finansiera det hela.

Svensson bläddrar snabbt vidare till sportsidorna alt. zappar över till Ernst eller Grillmästarna.
Känns som att du får rätt här. Jag kan lova att det hålls extremt tyst om det här och kanske till och med msm har förberett en hel drös med desinformation och andra skitartiklar som fångar de zombiefierade soffpotatisarnas tresekunders uppmärksamhetsspann.

Dock finns idag ft, ap, exponerat och samtiden. Hoppas nymedia är lika koordinerade och klistrar artiklar om haveriet på sina förstasidor i alla fall en vecka så att kanske någon vaknar till.
Citera
2014-07-23, 10:44
Medlem
ankalinas avatar
Äsch, även om siffrorna skulle vara alldeles överjävliga så är reaktionerna så förutsägbara att jag kan dra dem för er nu.

- Siffror är irrelevanta. Sverige skall vara ett öppet, generöst och tolerant samhälle (Fridolin/Romson)
- Viktigt att nu ta debatten med de som använder siffrorna till att fiska i grumliga vatten och skuldbelägga invandrare (Sahlin)
- Detta visar på vikten att satsa offensivt på fler etableringscoacher, subventioner för invandrare osv (Ullenhag)
- Invandringens kostnader och andra problem i dess kölvatten beror på att svenskarnas rasism och fördomar utestänger dem från samhället (Södermalmsmaffian i kvällstidninskrönikor, sommarprogram och morgonsoffor)
- Breivik har förmodligen haft ett finger med i Migrationsverkets nya prognos (Arnstad)
- Nu kan inga kommuner smita undan sitt ansvar (Stjernqvist)
- Spännande! (Reinfeldt)

Und so weiter. Business as usual oavsett hur katastrofala siffror som redovisas.

Hard times for an honest man.
Senast redigerad av ankalina 2014-07-23 kl. 10:54.
Citera
2014-07-23, 10:47
Medlem
tclaessons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Specktakel

Fast nu är det ju du som missar helheten. Verkligheten är den att invandringen är väldigt destruktiv för samhället både ekonomiskt men också på andra plan i samhället. Det är nog du som fallit offer för hjärntvätt här.
Citera
2014-07-23, 10:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Specktakel
Var i historien känner vi igen detta från?
Vi får väl kika på 1930 talet

Jaså, du minns trettiotalet. Fint, med tanke på din höga ålder. Men hur är det med närminnet? Och hur är det med de femhundratusen som Sandviken sägs tjänat på invandringen, vart har de pengar tagit vägen?

Citera
2014-07-23, 10:49
Medlem
Spännande är ordet

Varför arbeta när du blir matad från första stund som blivande svensk? Det är väl bara för våra nysvenskar att producera barn nummer 6, 7 och 8 och få lite extra allt.

Stoppa galenskapen och lägg dom enorma pengarna det kostar på sjukvård, barnomsorg, infrastruktur och dom som byggt upp våran välfärd som dom ser raseras totalt.

Vi måste ta hand om dom problem vi redan har, inte ta på oss ännu mer problem som multikulti betyder.
Citera
2014-07-23, 10:53
Medlem
Det sköna är ju ändå att lokalpolitiker har börjat ryta ifrån. Så det börjar sakta men säkert klättra sig uppåt i hierarkin. Tyvärr går det för sakta.

Får se om man vågar lite mer efter valet. Men då gäller det väl att de går dåligt för SD, annars fortsätter de hålla käft i tron om att de på något sätt missgynnar SD. När det är precis tvärtom.
Citera
2014-07-23, 11:21
Medlem
Bajsfacistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Det är inte likt dig, att hävda något som är fel. "Allting" finns INTE "prydligt redovisat".

Kostnaden för invandrarbefolkningens (personer med utländsk bakgrund) konsumtion av sjukvård redovisas inte.

Kostnaden för invandrarbefolkningens (personer med utländsk bakgrund) konsumtion av kriminalvård redovisas inte. Inte heller redovisas hur mycket de kostar polis, åklagare och domstolar.

Kostnaden för invandrarbefolkningens (personer med utländsk bakgrund) undervisning - utöver SFI - redovisas inte. Osv

SD motionerade om, att detta skulle redovisas. Sjupartikoalitionen avslog detta och svarade, att det inte fanns några skäl att redovisa detta inför väljarna. David lång citerar ur svaret:

"Enligt utskottet är det svårt att se på vilket sätt och för vem en sådan statistik skulle vara till nytta."

http://www.youtube.com/watch?v=95YwF9ZnkLk

5.10

Nej iofs, men denna prognos är till för hur mycket Migrationsverkets bedömer att siba utgifter kommer att se ut. Detta är bara direkta kostnader, administrativa kostnader.
Citera
2014-07-23, 11:27
Medlem
KrenktNegers avatar
Citat:
Jag är bokstavligt talat rädd, jag fruktar för mitt lands framtid, för mitt folk.. Jag törs inte slå ut sifforna på en miniräknare.

Ja du är ju långt ifrån ensam. Sommarvärmen och den ständiga huvudvärken från invandringspolitiken gör mig sömnlös fram till tidig morgon.
Citera
2014-07-23, 11:30
Medlem
Vindhlers avatar
Spelar ingen roll hur stort underskottet som kommer presenteras är, det kommer inte brisera någon bomb överhuvudtaget. Alla politiker vet om att det kostar multum att ta emot oändliga mängder av kolonisatörer ifrån tredje världen, men det måste få kosta, eftersom vi svenskar skall fördrivas från vårt historiska levnadsområde och slutgiltligen förintas genom uppblandning med människor från världens alla raser och blandningar.

Det kommer inte bli några utspel från de etablerade partierna, det kommer inte bli några rubriker i tidningarna, det kommer inte bli inte bli ett "uppvaknande". Den politisk-mediala klassen har kört all-in, deras enda hopp är att varenda svensk som kan vittna om folkmordet försvinner, och att svenskarna ersätts av en mongroliserad regnbågsbefolkning som alla hyllar det mångkulturella Sverige.
Citera
2014-07-23, 11:32
Medlem
Vindhlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ankalina
Äsch, även om siffrorna skulle vara alldeles överjävliga så är reaktionerna så förutsägbara att jag kan dra dem för er nu.

- Siffror är irrelevanta. Sverige skall vara ett öppet, generöst och tolerant samhälle (Fridolin/Romson)
- Viktigt att nu ta debatten med de som använder siffrorna till att fiska i grumliga vatten och skuldbelägga invandrare (Sahlin)
- Detta visar på vikten att satsa offensivt på fler etableringscoacher, subventioner för invandrare osv (Ullenhag)
- Invandringens kostnader och andra problem i dess kölvatten beror på att svenskarnas rasism och fördomar utestänger dem från samhället (Södermalmsmaffian i kvällstidninskrönikor, sommarprogram och morgonsoffor)
- Breivik har förmodligen haft ett finger med i Migrationsverkets nya prognos (Arnstad)
- Nu kan inga kommuner smita undan sitt ansvar (Stjernqvist)
- Spännande! (Reinfeldt)

Und so weiter. Business as usual oavsett hur katastrofala siffror som redovisas.

Hard times for an honest man.

Precis. Ingenting kan ändra etablissemangets hårdförda politik. De svartmuskiga skall hit till varje pris, kosta vad det kosta vill.
Citera
2014-07-23, 11:34
Medlem
Vindhlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Jag hoppas underskotten är så stora att media inte kan hålla tyst om det. Sverige är på väg utför, snart som Grekland.

Media håller tyst om många saker, och har så gjort. De kommer aldrig ändra sig, eftersom de drivs till stor del av svenskfientliga judar vars högsta drömmar är att utrota det svenska folket och förstöra Sverige för all framtiden. Själva sticker de givetvis till Israel efter utfört uppdrag. Det finns liksom ingen anledning för media att ändra sig, de är på god väg att få uppdraget utfört. När det är avklarat finns ingen återvändo, vi sitter här med miljontals svartmuskiga kolonisatörer inom landet. Det är en nästintill irreversibel process.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in