2016-02-04, 17:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mortdecai
Proof or it didn't happen. Bilder på knogarna till att börja.
Vesst...
http://i.imgur.com/6NgHGkI.jpg
Vad tror du att jag bara ser på när unga tjejer Svenska eller invandrare blir sexuellt trakasserade?
Citera
2016-02-04, 17:57
Medlem
Honeytraps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaEzz
Nu har ju iofs Danielsson dvs GD för Migrationsverket sagt i dag att man egentligen inte kan tala om prognoser i ordets rätta mening, dvs det handlar mer om gissningar.

Jag har svårt att lägga skuld på MV, dom är ju som myndighet tvungna att hantera utfallet från lagstiftningen och en process de inte kan/får påverka dvs en rad av felaktiga politiska beslut och allmän handlingsförlamning från beslutande/ansvariga politiker.

Håller med men han är ju ändå en jävla patetisk tomte som borde jobba i kassan på coop och bo i en "fin" lägenhet med kackerlackor i Rinkeby.

Våra kära PK-politiker är ju dom riktiga råttorna….
Citera
2016-02-04, 17:59
Medlem
Löfven borde köra en önskerpris på sitt berömda tal och samtidigt föreslå ett realistiskt alternativ-omfördelning är inte realistiskt.
Citat:
”Mitt Europa bygger inte murar, vi hjälps åt”

http://www.aftonbladet.se/nyheter/paflykt/article21371316.ab
Citera
2016-02-04, 18:01
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HCandersen
Åkesson har just tipsat honom om vad som kommer att krävas
Men Lena Mellin vill inte inse det...

Självklart så vet JÅ vad som måste göras, han kommer att få rätt även den här gången. Problemet vi har är att resten av riksdagen hela tiden ligger i efterhand, det hinner komma in mängder med asylsökare och annat folk innan regeringen och alliansen agerar, det är för djävligt.

Det där med TUT trodde jag var genomfört, men icke, sorgligt att man misshandlar Sverige på det här viset.

Vi behöver en regeringen som agerar i motsats till en regering som parerar, JÅ vet detta, fler och fler svenskar förstår detta.
Citera
2016-02-04, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlodigtHelvete
Vad innebär detta för Sverige?
Ditt användarnamn ger svar på den frågan.
Citera
2016-02-04, 18:07
Medlem
Politice-Rectams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlodigtHelvete
Vilka länder vill ta emot hundratusentals svenskar vars största bedrift är att ha skänkt bort sitt, sedan tusen år, land och rike? Vari ligger incitamenten för detta? Jag är genuint nyfiken.

Svennar i sig är ett tillgång, men i det nya landet skulle de börja rösta på partier som hyllar invandring och således skulle de även vara en samhällelig fara. Även finlandssvenskarna förespråkar invandring och de tycker att finnarna är WT, och å andra sidan vill muslimerna göra Sverige till ett likadant land som de flydde ifrån.
Citera
2016-02-04, 18:09
Medlem
berenpxxs avatar
Det är märkligt att ingen seriös diskussion förs i Sverige om bidragens storlek.

Om Fröken Löfven och alla andra landsförrädare i regering och riksdag verkligen vill få ner volymerna drastiskt, så finns det ingenting som skulle bita lika bra som att minska ersättningsnivåerna!

Minska ersättningarna ner till existensminimum och gör det med retroaktivitet.

Beslagta alla värdeföremål vid gränsen (t ex enligt dansk och schweizisk modell)

Förbjud i princip anhöriginvandring.

Musliminvasionen kommer att avstanna till en rännil över en natt!
Senast redigerad av berenpxx 2016-02-04 kl. 18:13.
Citera
2016-02-04, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Varför ska ska svenska folket lägga stora delar av sitt liv på att arbeta ihop bidrag till utlänningar? Det finns människor i det här landet som inte har det gott ställt, glöm inte det. Ett helt liv ska vara ett helvete för många människor, de får inget stöd av det svenska samhället, istället går resurser till utlänningar, det är så att man kan spy.

Vad är det för fel i att vara solidarisk med de människor som man har ett samhällskontrakt med genom sitt medborgarskap?

Ta ditt jävla skitsnack och stoppa upp i anus, många vill inte gå med på att de aldrig ska få ett tryggt liv, vill inte vänta på att invandrarna drar, det kommer inte hellet att ske under många mansåldrar.

De som är här kostar oss mer än nog, att spä på eländet med ännu fler parasiter är inte rättvisa.

Sverige är fucked up för länge sedan, det finns ingen ljuspunkt i sikte oavsett hur Migrationsverket räknar. Inte ens Morgan Johansson tar myndighetens prognos på allvar, den är inte mer värd än en bit använt skithuspapper.

Hela världen skrattar åt oss, västvärlden för att vi förstör det vi en gång har byggt upp, MENA för att vi ger bort allt vi har, Ryssland för att EU går åt pipan.

Jag tycker att det är dags för regeringen att berätta hur strategin ser ut, vilken taktik har man, hur ska Sverige skyddas ifrån en potentiell invandring i miljonklassen?

Som det ser ut just nu så verkar regeringen famna i blindo, det finns ingen uttalad strategi och framförallt ingen fastställd målsättning. Vet man inte vart man ska så spelar det ingen roll vilken väg man väljer, och då kan man hamna precis var fan som helst, där är vi just nu.

Jag vill veta vilka konkreta åtgärder som regeringen har i arsenalen för att hantera en ännu större anstormning än vi just har sett, nu snackar vi om kanske en miljon eller fler, det är teoretiskt möjligt.

Det värsta är att regeringen har inget svar, det skrämmer mig.
Jättemycket text som jag hade krympt om jag inte satt på telefonen, men jag hoppas ni har överseende

Första steget man bör ta i är att inse att det inte finns någon gemensam välfärd längre. Det du betalar i skatt får helt enkelt ses som "förlust av inkomst". Först därefter kan du ta mått och steg för att förbättra din situation.
Citera
2016-02-04, 18:25
Medlem
Fan vad nice att det kommer in lite nytt blod!

Kanske man kan stöta ut alla dessa patetiska flashback-svennar som sitter hemma i pojkrummet och gnäller som små fittor.
Citera
2016-02-04, 18:28
Medlem
dajevlars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av berenpxx
Det är märkligt att ingen seriös diskussion förs i Sverige om bidragens storlek.

Om Fröken Löfven och alla andra landsförrädare i regering och riksdag verkligen vill få ner volymerna drastiskt, så finns det ingenting som skulle bita lika bra som att minska ersättningsnivåerna!

Minska ersättningarna ner till existensminimum och gör det med retroaktivitet.

Beslagta alla värdeföremål vid gränsen (t ex enligt dansk och schweizisk modell)

Förbjud i princip anhöriginvandring.

Du har rätt i det du säger. Förstår inte varför MIGRATIONSVERKET överhuvudtaget ska göra en 'prognos'. Politikerna har makt i sin hand att kunna sätta ett önskat tal, och sedan föra sin (signal- och gräns)politik därefter.

Tänk om ytterligare nåt oförutsett inträffar, och RIKTIGA flyktingar behöver hjälp - detta kan ju ingen förutse eller prognosticera.

Nåväl - om nu regeringen begärt, och fått en prognos - så hoppas jag de avrundar uppåt och löser allt. Nu är det ju ingen överraskning längre. Skönt att veta att de nu kommer att lösa allt med kriminalitet, jobb, utbildning och allt sånt.... (Fast alla vet att ta tappat greppet för längesen, och att fler och fler samhällsmedborgare inser det).
Citera
2016-02-04, 18:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Raventon
Fan vad nice att det kommer in lite nytt blod!

Kanske man kan stöta ut alla dessa patetiska flashback-svennar som sitter hemma i pojkrummet och gnäller som små fittor.

Hur tror du dessa vinstpaket kommer bete sig då?
Är det raketforskning du hoppas får sig en skJuts eller?
Senast redigerad av Affektion 2016-02-04 kl. 18:35.
Citera
2016-02-04, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Affektion
Hur tror du dessa vinstpaket kommer bete sig då?
Är det raketforskning du hoppas får sig en skuts eller?

Vem fan bryr sig. Så länge man slipper gnäller från feminina, svenska "män" så bryr jag mig inte ett jävla dugg.

Hur många raketforskare har vi här på flashback förresten?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in