2016-02-04, 13:24
Medlem
berenpxxs avatar
Prognoser från MV är mindre värda än mitt använda toapapper.

I juli förra året gjorde de prognosen att 74 000 muslimer skulle invälla under året. Resultatet blev 163 000 muslimer, en felkalkyl på 120%.

Om vi antar att felkalkylen för 2016 blir densamma, så kan vi förvänta oss 308 000 muslimer under 2016.

Arma svenska folk!
Citera
2016-02-04, 13:25
Medlem
Glauciuss avatar
Migrationsverket har haft fel förut och kommer troligen ha det igen med sina 70 000 asylsökande.
Redan nu kan vi se att våra åtgärder för att minska asylströmningen inte har lett till några förändringar överhuvudtaget. Det var fler personer som sökte asyl i Sverige sett till den europeiska fördelningen januari månad 2016 än det var samma period 2015.
Citera
2016-02-04, 13:25
Medlem
Ultraviolences avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlodigtHelvete
Migrationsverket har kommit med ny prognos för 2016. Enligt denna (osäkra) prognos väntas upp emot 140 000 asylsökande till Sverige:

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=6360732

Vad innebär detta för Sverige? Med tanke på hur tidigare prognoser träffat långt under faktiska tal, vilka slutsatser kan man dra av denna prognos?

Citat:
varav 27000 ensamkommande

Det betyder att vi närmar oss undergången med stormsteg. PK:s undergång, that is.

Sverige ska överhuvudtaget inte vara ett alternativ för lycksökare från tredje världen. En regering som försöker att utrota sin egen befolkning är illegitim. Jag hoppas att 2016 blir startskottet för PK:s undergång, och dessa siffror (som med stor sannolikhet lär bli högre) visar att vår utrotning fortfarande är förrädarregeringens högsta prioritet. Må 2016 vara det år som svenskarna reser sig och utdelar rättvisa.
Senast redigerad av Ultraviolence 2016-02-04 kl. 13:44.
Citera
2016-02-04, 13:26
Medlem
Anti-WOGs avatar
Jag hoppas att vi öppnar våra hjärtan och tio-dubblar det hela, jag vill att hela skeppet sjunker snarast möjligt.
Löfven och Co ska bli så jävla rövknullade av araberna så att dom inte kan sitta på 14 dagar...
Citera
2016-02-04, 13:27
Medlem
Fy faaaan. Blir på riktigt illamående.
Citera
2016-02-04, 13:28
Medlem
BlodigtHelvetes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Piggekott
Utan åtgärd 350000+. Men jag tror varken folket eller politikerna kommer att låta det gå så långt. Det är redan kaos i skolan, vården, tandvården, på bostadsmarknaden osv.

Men det löser sig snart utan åtgärder också. Jag tror vi står inför en ny utvandringsvåg av svenskar som inte ser någon framtid. Lite som 1850-talets smålänningar. Jag tyar inte längre.

Vilka länder vill ta emot hundratusentals svenskar vars största bedrift är att ha skänkt bort sitt, sedan tusen år, land och rike? Vari ligger incitamenten för detta? Jag är genuint nyfiken.

Personligen tror jag att om detta fortgår kommer stora politiska omvälvningar att se dagens ljus i det annars så statiska politiska landskapet. Vi har redan börjat se åt vilket håll detta kan ta sin färd.

Det är förstås omöjligt att komma med annat än vilda spekulationer. Det är små faktorer som kan ge stora förändringar i Sverige. Vilka dessa är eller vad de kan komma att påverka är fullständigt omöjligt att sia om. Allt jag kan säga med säkerhet är att 2016 blir ett spännande politiskt år (om man nu är lagd åt det hållet).
Citera
2016-02-04, 13:31
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlodigtHelvete
Migrationsverket har kommit med ny prognos för 2016. Enligt denna (osäkra) prognos väntas upp emot 140 000 asylsökande till Sverige:

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=6360732

Vad innebär detta för Sverige? Med tanke på hur tidigare prognoser träffat långt under faktiska tal, vilka slutsatser kan man dra av denna prognos?

Att ID-kontroller är verkningslöst och att det är dags att neka alla som inte har visum att resa in i Sverige.
Citera
2016-02-04, 13:31
Medlem
Arkiaters avatar
Hur går det här ihop med de nuvarande ID-kontroller vid gränserna, Schengen, Dublinförordningen(dvs återvända till första land för att söka asyl där)? Varför skulle vi inte vi inte per omgående och med automatik direktavvisa i princip alla dessa 140 000 så fort de dyker upp vid gränsen? Det finns ju ingen, jag säger ingen, asylsökande som inte har rest genom ett flertal europeiska länder innan de satt sin fot i Sverige.
Citera
2016-02-04, 13:33
Avstängd
Dags att börja förhandlingar med EU om fördelning av 8 miljoner svenskar. Sen kan man låta flyktingarna få det här råtthålet som en gång hette Sverige.
Citera
2016-02-04, 13:34
Medlem
berenpxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anti-WOG
Jag hoppas att vi öppnar våra hjärtan och tio-dubblar det hela, jag vill att hela skeppet sjunker snarast möjligt.
Löfven och Co ska bli så jävla rövknullade av araberna så att dom inte kan sitta på 14 dagar...

Det blir närmast den vanlige svenske skattebetalaren som blir rövknullad.

Själv kommer Löfven & Co att skratta hela vägen till banken när patrasket snart flyr scenen.
Citera
2016-02-04, 13:34
Medlem
BlodigtHelvetes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Att ID-kontroller är verkningslöst och att det är dags att neka alla som inte har visum att resa in i Sverige.

Ja, i ett visst perspektiv (det lagom-svenska) har du rätt. Å andra sidan, om detta genomförs korrekt och konsekvent skulle det ha en viss effekt. Missförstå mig inte - det krävs mer för att få ner antalet asylsökande. Frågan är om detta "mer" existerar inom rådande politiska paradigm.
Citera
2016-02-04, 13:37
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arkiater
Hur går det här ihop med de nuvarande ID-kontroller vid gränserna, Schengen, Dublinförordningen(dvs återvända till första land för att söka asyl där)? Varför skulle vi inte vi inte per omgående och med automatik direktavvisa i princip alla dessa 140 000 så fort de dyker upp vid gränsen? Det finns ju ingen, jag säger ingen, asylsökande som inte har rest genom ett flertal europeiska länder innan de satt sin fot i Sverige.

Det går inte ihop med någonting så länge vi har myndighetsutövning som i första hand går ut på att inte kränka någon människa, och i andra hand upprätthålla lag och ordning för medborgarnas bästa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in