2016-02-04, 16:50
Medlem
muppliberals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krutoman
Staten som vi alla betalar över 50% skatt till - kommer att importera minst 300.000 år 2016.

Du betalar >50% av din lön för att försörja bedragare - samtidigt får du inte skola vård eller omsorg....Du får kriminalitet och krig och elände.

Sveriges stat tar dina pengar, och ger de pengarna till människor som vill se dig död!

Snacka om att "samhällskontraktet" helt och hållet har upphört!!
Skattetrycket är 67%.

Sug på den.

Vi kan nog bli ytterligare mjölkade. Här i Göteborg går ju trängselskatten till budgettrix för att frisera asylantkostnaden.
Citera
2016-02-04, 16:51
Medlem
Allvarligt talat så tycker jag att det som är mest skrämmande är att svenskarna ser det som att slaget på något sätt skulle vara förlorat.

Jag gjorde nyligen ett tämligen omfattande DNA-test och mitt genom är ultra-skandinaviskt, men jag kan inte identifiera mig öht med 98% av befolkningen.

Är alla svenskar såhär menlösa är det näst på stötande.

Hur som helst, det jag vill komma till är att: Sluta gnäll, ni framstår som ett gäng kärringar. Landet styrs av folkförrädare, det är liksom bara att se tiden an.
Senast redigerad av StationOdenplan 2016-02-04 kl. 16:55.
Citera
2016-02-04, 16:54
Medlem
nidbilds avatar
Herregud 140.000 i ett läge som nu råder jösses. Är det dom nya reglerna med gratis glasögon för papperslösa som skapar denna massiva folkvandring?
Citera
2016-02-04, 16:55
Medlem
Fribbäs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StationOdenplan
Allvarligt talat så tycker jag att det som är mest skrämmande är att svenskarna ser det som att slaget på något sätt skulle vara förlorat.

Jag har tillockmed gjort ett tämligen omfattande DNA-test och mitt genom är ultra-skandinaviskt, men jag kan fan inte identifiera mig öht med 98% av befolkningen.

Är alla svenskar såhär jävla menlösa? Konformismen är fan snudd på stötande.

Hur som helst, det jag vill komma till är att: Sluta gnäll för helvete, ni framstår som ett gäng kärringar. Ett par 100 tusen blattar vem fan bryr sig? Dom drar när det är slut på pengar så det är vara att luta sig tillbaka och njuta av skitstormen.

Haha, det är en trevlig inställning till det hela . Man får dra på sig en bra regnponcho och införskaffa ett schysst paraply, för det kan blåsa mycket skit under stormen.
Citera
2016-02-04, 16:56
Medlem
Glauciuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grey.eagle
Man tror inte det är sant, är anhöriginvandring med i denna kalkyl eller kommer dem utanpå?

Man kan konstatera att av Sverige består snart inget, Fy fan vilken kriminalitet det kommer att bli,

Bostäder! finns det ens rum för detta vansinne.

Anhöriginvandring ingår så vitt jag vet inte med i beräkningen.
Citera
2016-02-04, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fribbä
Haha, det är en trevlig inställning till det hela . Man får dra på sig en bra regnponcho och införskaffa ett schysst paraply, för det kan blåsa mycket skit under stormen.
Nu han jag redigera inlägget medan du svarade men andemeningen består det är vi som bor här.. Det finns ingen anledning att tro att vi skulle bli utkonkurrerade i vårat egna habitat. Vi är långt skridna i vår civilisation, det är därför vi har så mycket disociativt brus i debatten. Shit va bäng jag är men skit samma.

Det löser sig, det är det jag försöker säga.
Citera
2016-02-04, 17:00
Medlem
De få som tjänar stora pengar på massinvandringskaoset slickar sig runt munnen och skrattar hela vägen till banken. Man kan inget annat än att hata allt som har med detta att göra.
Citera
2016-02-04, 17:04
Medlem
muppliberals avatar
Idag deklarerades 350 miljoner kronor till 20 miljoner syrier.

Tidigare annonserades 900 miljoner kronor till 30 miljoner afghaner.

Och 30 miljarder kronor till 30000 ensamkommande ungdomar från Afghanistan i Sverige.

Noterar ni magnituden av galenskap?

Förstår Sverige detta?
Citera
2016-02-04, 17:07
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StationOdenplan

Jag har tillockmed gjort ett tämligen omfattande DNA-test och mitt genom är ultra-skandinaviskt, men jag kan fan inte identifiera mig öht med 98% av befolkningen.

Är alla svenskar såhär jävla menlösa? Konformismen är fan snudd på stötande.

Hur som helst, det jag vill komma till är att: Sluta gnäll för helvete, ni framstår som ett gäng kärringar. Landet styrs av folkförrädare, det är liksom bara att se tiden an.

Varför ska ska svenska folket lägga stora delar av sitt liv på att arbeta ihop bidrag till utlänningar? Det finns människor i det här landet som inte har det gott ställt, glöm inte det. Ett helt liv ska vara ett helvete för många människor, de får inget stöd av det svenska samhället, istället går resurser till utlänningar, det är så att man kan spy.

Vad är det för fel i att vara solidarisk med de människor som man har ett samhällskontrakt med genom sitt medborgarskap?

Ta ditt jävla skitsnack och stoppa upp i anus, många vill inte gå med på att de aldrig ska få ett tryggt liv, vill inte vänta på att invandrarna drar, det kommer inte hellet att ske under många mansåldrar.

De som är här kostar oss mer än nog, att spä på eländet med ännu fler parasiter är inte rättvisa.

Sverige är fucked up för länge sedan, det finns ingen ljuspunkt i sikte oavsett hur Migrationsverket räknar. Inte ens Morgan Johansson tar myndighetens prognos på allvar, den är inte mer värd än en bit använt skithuspapper.

Hela världen skrattar åt oss, västvärlden för att vi förstör det vi en gång har byggt upp, MENA för att vi ger bort allt vi har, Ryssland för att EU går åt pipan.

Jag tycker att det är dags för regeringen att berätta hur strategin ser ut, vilken taktik har man, hur ska Sverige skyddas ifrån en potentiell invandring i miljonklassen?

Som det ser ut just nu så verkar regeringen famna i blindo, det finns ingen uttalad strategi och framförallt ingen fastställd målsättning. Vet man inte vart man ska så spelar det ingen roll vilken väg man väljer, och då kan man hamna precis var fan som helst, där är vi just nu.

Jag vill veta vilka konkreta åtgärder som regeringen har i arsenalen för att hantera en ännu större anstormning än vi just har sett, nu snackar vi om kanske en miljon eller fler, det är teoretiskt möjligt.

Det värsta är att regeringen har inget svar, det skrämmer mig.
Citera
2016-02-04, 17:12
Medlem
MonaSvisas avatar
Jag tror t o m att det kommer att bli ännu fler "asylsökare" och "ensamkommande baaaarn" än 140 000. De införda så kallade ID-kontrollerna är just bara "troll...erna" av regeringen för att återigen föra svenska folket bakom ljuset. Någon minskning är ju inte att tala om. De styrande politikerna pratade redan före valet om att det skulle komma en halv miljon "asylsökare" de närmaste åren. Dom är fast beslutna att hålla fast vid den siffran och kommer att genomföra folkutbytet i full skala.
På detta kommer sedan den så kallade "anhöriginvandringen" med minst en miljon till.
Welcome refugee!

Den pågående invasionen är planerad att fortgå till priset av en raserad välfärd och snart sänkta löner och pensioner kan vi bara glömma och drömma om i framtiden.
Konstigt ändå att regeringen tillåter migrationsverket att gå ut med siffrorna men Ygeman gjorde ju ett uttalande häromdagen om att prognoserna är skit, för att få siffrorna att mjuklanda hos den stora massan.
Good Luck Sweden
Citera
2016-02-04, 17:13
Medlem
löls avatar
Följande stod på DI.se hemsida.....

Totalkostnaden för flyktingmottagande och integrationsåtgärder bedöms nu till drygt 59 mdr kr.

Kostnaderna för boenden samt ersättningar till kommuner och landsting beräknas bli 180 miljoner kronor högre jämfört med oktoberprognosen, till totalt 41 miljarder kronor.

60 mdr av 900 som Sverige har att spendera varje år. Alltså över 1.5 gånger försvarsmakten som spenderas på invandring??
Då finns inte arbetslösa och soc invandrare med i siffrorna??

Tänk vad 10-60 mdr hade kunnat göra i Syrien istället för snyftande vänsterns multikultifanatism
Citera
2016-02-04, 17:23
Medlem
augusta66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HenrikLarsson99
Men om sossarna och miljösnubbarna ska kasta ut 80 000 också, då blir det ju bara 60 000 i år!

Den presumtiva siffran för avvisade kommer att ligga runt 60% - problemet är ju att man måste hit för att bli avvisad, och redan inne kan det visa sig svårt att få ut alla avvisade....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in