2013-05-24, 14:00
Medlem
Buddisch13s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
Jag fattar inte varför det tar sån jävla tid för folk att kläcka ur sig sån här info!?

Jag håller med det e som boden sovit å nu fattat att det e en tjej som försvunnit & att hon setts i deras område sista gången...
Citera
2013-05-24, 14:00
Medlem
SmartSkalles avatar
Citat:
Jag fattar inte varför det tar sån jävla tid för folk att kläcka ur sig sån här info!?

Allt som vittnen kläcker ur sig offentliggörs inte minuten efteråt...
Citera
2013-05-24, 14:03
Medlem
nicamaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmartSkalle
Frågan är bara när KJ erkänner...för det kommer han att göra när bevisningen blir för tung...
Att han mördade henne i lägenheten tycker jag är givet, men styckade han henne där eller baxade han in henne i bilen under natten när alla ? sov och drog iväg till stugan för att genomföra styckningen ?

Besked kommer inom kort eftersom teknikernas jobb är gjort.

En tanke som inte dryftats tillräckligt (som tex aspie-spåret som är iskallt för att det är så utrett) är huruvida det fanns fler i KJ:s lgh den aktuella kvällen. Det är lördag, en tjej är där, kanske lite spontanfest på g.
KJ kopplas i nuläget till allt som har hänt, vilket säker också stämmer, men behöver inte vara den som bär skulden till mordet. Eller åtminstone inte hela skulden.
Tänker att det inte går att utesluta att det funnits fler på plats när det ballat ur.
Citera
2013-05-24, 14:04
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmartSkalle
Allt som vittnen kläcker ur sig offentliggörs inte minuten efteråt...

Nej men det är inte nämnt i sammanhanget när en annan granne vittnar om skrik. Det är väl ändå lite märkligt att det inte stod "Två vittnar om skrik", tycker du inte?
Citera
2013-05-24, 14:05
Medlem
nicamaces avatar
[quote=airell8]Vad vet vi inget om?

Att armarna suttit fast på torson som hittades.
Citera
2013-05-24, 14:07
Medlem
Lums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av no-logo
Har av olika anledningar haft kontakt med personer med AS och vet att de allra flesta är mycket fina och trevliga människor. Precis som med allt annat så finns det ett brett spektra. Många skulle jag aldrig ha gissat på den diagnosen om jag inte vetat.
Är absolut ingen expert på ämnet men min egen personliga åsikt var att man fick tänka sig noga för vad man sa för att inte såra.

Håller med om att det fokuseras för mycket på aspergers. Försöker bara förstå just KJ och där tror jag inte att just diagnosen AS är avgörande på något sätt men kanske i någon mån bidragande.

Kanske inte avgörande men skulle bara kunna förklara varför det blev en konflikt mellan VB och GM.

Givetvis att mörda, stycka en kropp och ägna sig åt den manipulation som kommer under och efter, det har nog ingenting med AS i sig att göra. Jag tror att det ändå kräver en personlighetsstörning, som gör att man går in med avsikten att förvirra andra.
Citera
2013-05-24, 14:07
Medlem
airell8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nicamace

Att armarna suttit fast på torson som hittades

Nej, sant, det verkar inte vara bekräftat. Men om man hittat torso, huvud och ben, samt letar efter händerna, så är det ju något som fattas ; Armarna. Men man har inte uppgett att armar saknas, enbart händer.
Senast redigerad av airell8 2013-05-24 kl. 14:10.
Citera
2013-05-24, 14:10
Medlem
SmartSkalles avatar
Citat:
Nej men det är inte nämnt i sammanhanget när en annan granne vittnar om skrik. Det är väl ändå lite märkligt att det inte stod "Två vittnar om skrik", tycker du inte?

Inte märkligt alls eftersom media blev informerad om ETT skrik-vittne först och då skrev om detta....för att någon dag senare bli informerad om skrik-vittne 2.
Citera
2013-05-24, 14:10
Medlem
Asperger är inte direkt ett vanligt handikapp, betvivlar att du känner många som är diagnostiserade med asperger, faktiskt.[/quote]
AS är inget handikapp. Men jag var själv diagnoserad med AS och bott tidvis på avlastningshem för personer med AS. så nog har jag bildat mig en egen uppfattning. Blandade du ihop med med den andra som skrev?
Citera
2013-05-24, 14:12
Medlem
Opids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ernest999
Två grannar som har hört skrik. Varför reagerade ingen? Man brukar vanligtvis bli väldigt nyfiken på vem det är som skriker..

Ja vad tror du? Antaligen var de väl upptagna med att göra något vardagsbestyr eller så kände helt enkelt inte för att smyga över till grannen bara för att de väsnas en liten stund.
Citera
2013-05-24, 14:13
Medlem
henkesss avatar
Citat:
känner många med AS och alla är lättkränkta och dryga. Men en diagnos är inte relevant just nu. Då många med AS inte ens skulle våga slåss

Då många med AS inte skulle våga slåss?
Det får stå för dig.
jag själv tränar karate och har AS, känner endel andra med AS som också tränar kampsport.
Så rädd för att slåss det har du tagit från tomma luften ju
Citera
2013-05-24, 14:14
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Två grannar som har hört skrik. Varför reagerade ingen? Man brukar vanligtvis bli väldigt nyfiken på vem det är som skriker..

Nyfiken, men det stannar vid det. Det krävs ihållande skrik och ganska skärande sådana för att man ska agera. De flesta blandar sig inte i, det är normalt. Man bör skrika "hjälp" om det är livsfara, jag tror att det kanske mer handlade om ett regelrätt överfall i bostaden, sådana som hon kanske vant sig vid...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in