2013-05-29, 15:20
Medlem
inter-preters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miss-fire
Nä, men det är ju allmänt känt att VB:s mor och AN inte kom överens. Dessutom så har det stått i tråden att KJ och dennes far, behandlade VB illa. Eftersom thais tar sånt där jäkligt personligt, så kanske VB:s mor vill skydda sin dotter och hamnar i bråk med dessa personer.

AN, KJ och KJ:s far, någon av dem ledsnar och vill få tyst på VB:s mor och har ihjäl VB.

Det står bara i tråden om ett ex och dennes far, ingenstans att dettta ex skulle vara Just KJ.
Citera
2013-05-29, 15:21
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cinnabar
Tackar. Hon är född 1966, tror i Överluleå församling (?), som ligger i Boden. Lämnade Norrland 4 år gammal, återflyttade till Boden 24 år gammal.

Nej, hon är född i Maria Magdalena församling, Stockholms stad, Uppland. Åtminstone säger papperen det. Samma gäller för hennes 1 år yngre syster.
Citera
2013-05-29, 15:22
Medlem
ett1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svettmormor
http://tinypic.com/r/1zgxi1g/5

typ..

9 knivhugg behöver inte betyda en bild med 9 punkter

En linje har ju två punkter, kan vara värt att tänka på
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlfLover
Jag lurar på den äldre släktingen till KJ som gick bort i April. Var bodde han? Är det stället genomsökt eller kanske redan sålt. Kan någon klurig leta fram något?

Jag har ställt samma fråga vid 2 tillfällen och har i Pm fått till svar att farfadern avled på ett älderboende på gammelängsgatan som ligger strax nedanför fyndplatsen. Det har också hävdats av någon att han skall ha bott vid "Heden" som är ett villaområde strax väster om kraftstationen vid väg 356, riktning Älvdalen.

Det vore intressant att veta hur nyligen farfadern bodde där "Heden" och om huset fortfarande tillhör släktenför jag antar att det är ett ställe som är väl bekant för KJ. Om det står obebott och släkten fortfarande har detta ställe så borde det kollas upp av polis.
Citera
Medlem
Guardian Angels avatar
Jag vet inte om det diskuterats förut (hinner inte läsa alla inlägg i denna enorma tråd) men det är konstigt om hon skulle skriva på Facebook att hon ska ut på en motionsrunda och sedan till en kompis, när hon en timme senare blir hämtad av kompisen. Ändrade hon sig eller varför åkte han och hämtade henne? Det mest logiska skulle väl varit att hon förenade nytta med nöje, dvs. att hon gick/joggade hem till honom?
Citera
2013-05-29, 15:23
Medlem
SlaveOfSensations avatar
Det är rörigare än vad man kan tro. Kan vi hjälpas åt att kolla noga vad som ÄR verifierat av polis och vad som inte bara är "källor" som snackat med aftonbladet/mm??

FAKTA
Mordplats och styckningsplats är inte funnet
Det är BARA händerna som saknas.
Man har funnit BLODIGA kalsonger i gul påse, men det har inte verifierats om det är kopplat till fallet
KJ är SKÄLIGEN misstänkt, dvs den lägre graden. Man har inga tekniska bevis mot honom
En svart jacka är hittad 200 m från ödehuset, men det har inte verifierats om det är kopplat till fallet
Ett rep och en spade är funna, men det har inte verifierats om det är kopplat till fallet
Kroppsdelarna i ödehuset har bekräftats vara "placerade" i ett vad man uppfattar vara "speciellt syfte"

Fyll på...
Citera
Medlem
Bernt-Bennys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ett1
9 knivhugg behöver inte betyda en bild med 9 punkter

En linje har ju två punkter, kan vara värt att tänka på

Fast! Fast.. Media skrev det klumpigt kanske.
Polisen menade på att en linje = ett hugg osv och inte 9 enskilda punkter som jag/vi tänker
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Antagligen har jackan öht ingenting med fallet att göra. Om den har det så säger det ett och annat om polisen och MPS, det må jag säga.

Jackans relevans bör vara mycket lätt att kontrollera, bara att visa den för mamman, ja eller nej, inte konstigare än så. Och med tanke på att media inte har basunerat ut att man gjort fler fynd som kan kopplas till VB så utgår jag ifrån att jackan precis som polismannen sa, troligen legat där ett bra tag. Hur vet man det, ja kanske genom att se hur växtdelar som omgärdat jackan ser ut. Halvt om halvt under torkat gräs så har den troligen legat där sedan förra året, det är min tolkning.

Kan det vara VJ:s jacka?
Från efterlysningen:
"Bangsuan är 167 cm lång och normalt byggd. Hon var klädd i svarta träningskläder, har långt svart hår samt hade troligen glasögon på sig vid försvinnandet"

Men den luktade olja? hm... tja, från en förvaringsplats...
Citera
2013-05-29, 15:24
Medlem
Citat:
Ödehuset är ju för nittioelftegången avfärdat som mord/styckplats

Har FP2 avfärdats som styckplats?
Citera
2013-05-29, 15:25
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ödehuset är ju för nittioelftegången avfärdat som mord/styckplats

KJ var länge vem som helst, man hade inget speciellt intresse för någon, i efterhand får vi reda på att polisen haft luppen på honom redan från ruta ett, betyder kanske inget, men värt att ha i åtanke.

Har polisen sagt det, att gula huset är avfärdat, eller har man sagt att man inte hittat mord/styckplatsen? Ett ynka litet analyssvar kan i ett nafs göra huset till både och, vi vet ingenting om vad polisen har för spår i det avseendet. Jag känner iaf inte till att polisen avfärdat huset slutgiltigt?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PDec
Tillhör gissningsvis någon som jobbar med bilar, motorer av något slag.

Kanske lastbilsmekaniker....?
Citera
Medlem
ett1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PDec
En granne hörde två höga skrik i närheten av den misstänktes lägenhet vid 21-tiden den 4:e maj. Det är anmärkningsvärt och givetvis ett indicium att något hände i huset då.
Ett annat vittne påstår sig ha sett VJ i närheten eller utanför KJ:s lägenhet vid 21-tiden. Eftersom polisen verkar sätta mindre värde till detta vittnesmål, så kan den personen ha tagit fel på tiden och de misstänkter att observeringen gjorde när VJ kom dit och inte senare.

Nåväl, men om skrik hördes vid den tid då KJ säger att VJ gickhem, så pekar det på att NÅGOT överraskande och plötsligt och oväntat hände då som skrämde VJ att skrika hjärtskärande. Vad?

Skedde det i KJ:s lägenhet? Var KJ ensam hemma, eller fanns någon annan där? Någon som VJ kunde träffa anonymt hemma hos KJ? Att hon skulle plugga hos den här KJ finner jag lite märkligt.
Skedde det här strax utanför lägenheten? Skedde det hos en granne?

Vi får inte glömma att polisen har haft span på KJ sedan VJ försvann. De har kunnat konstatera att han har uppträtt på ett ovanligt sätt. Glöm inte heller att rikskrim har kallats in. De vet vad de sysslar med.

Skriken: Tjeckien-Sverige 1-2? Passar tidsmässigt och med mängden mål Sverige gjorde

Har tagits upp åtskilliga gånger bla i trådsammanfattningen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in