2013-05-23, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Det är nog den svarta, den som står skriven på pappan.
Den blå Golfen har varit avställd sen 07, det verkar risky att frakta en kropp i en avställd bil.

Nån som vet om brodern DJ brukar köra en svart Golf?

Yngre brodern har den svarta golfen även om den står skriven på pappan.
Citera
2013-05-23, 18:25
Medlem
Newbienews avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pjs1832
För de som inte riktigt verkar hänga med:

KJ "Pluggkompisen" Bor i Bodsv*djan, hans bostad (lgh) är avspärrad och verkar undersökas
KJ's familj bor i Norra Svart*yn, deras bostad (hus) avspärrad och undersöks.
KJ verkar ganska säkert ha befunnit sig hos sin familj i N Sv.byn och har därifrån tsm. med "en äldre man" = rätt säkert hans far blivit hämtade av polisen, det är dock endast en av dom (99% sannolikhet KJ) som blivit gripen, pappan verkar endast ha följt med.

Bilarna:
Den silvriga (/ljusblåmetallic, whatever) som syns på bärgningsbilen är enligt alla som känner KJ hans bil.
Den mörka golfen är lite oklart huruvida den är mörkblå eller svart, den svarta bilen är skriven på KJ's pappa men"ägs"/används enligt säkra källor som känner familjen av KJ's yngre bror. Är bilen mörkblå är det då istället en äldre bror som äger den.

Rätta mig om jag har fel, men allt detta är mer eller mindre totalsäkert, är själv från Boden.

Tack!

Här är länk till artikel om gripandet, villan, bilarna.
http://www.nsd.se/nyheter/artikel.aspx?articleid=7673148
Citera
2013-05-23, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frikko
KJs lillebror ?
http://www.facebook.com/d*nne.k*ivisto?fref=ts
(a,o)

Nej, det är inte han
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Astrologeen
Hahah

Har KJ's lillebror någon facebook?

Jo jag har hittat den.

https://www.facebook.com/st*gdan*el/about?ref=ts

*: i

EDIT: Stämmer med omkring var han bor och mellannamnet.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pjs1832
För de som inte riktigt verkar hänga med:

KJ "Pluggkompisen" Bor i Bodsv*djan, hans bostad (lgh) är avspärrad och verkar undersökas
KJ's familj bor i Norra Svart*yn, deras bostad (hus) avspärrad och undersöks.
KJ verkar ganska säkert ha befunnit sig hos sin familj i N Sv.byn och har därifrån tsm. med "en äldre man" = rätt säkert hans far blivit hämtade av polisen, det är dock endast en av dom (99% sannolikhet KJ) som blivit gripen, pappan verkar endast ha följt med.

Bilarna:
Den silvriga (/ljusblåmetallic, whatever) som syns på bärgningsbilen är enligt alla som känner KJ hans bil.
Den mörka golfen är lite oklart huruvida den är mörkblå eller svart, den svarta bilen är skriven på KJ's pappa men"ägs"/används enligt säkra källor som känner familjen av KJ's yngre bror. Är bilen mörkblå är det då istället en äldre bror som äger den.

Rätta mig om jag har fel, men allt detta är mer eller mindre totalsäkert, är själv från Boden.

Fel, om mina källor stämmer. KJS FÖRÄLDRARS HUS ÄR GENOMSÖKT. Deras sommarstuga vid ALTERSJÖN ÄR AVSPÄRRAD. KJs pappa (el bror) gripen, troligast pappan --> äldre man enligt tidningarna.

Som jag sa tidigare i tråden så så har KJ o pappan tydligen vart dum mot VB när dom var ett par. Orkar inte ta om det, läs tillbaka några sidor
Citera
Medlem
Buddisch13s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alleyezonme
testa www.imageshack.us sen kopiera direktlänken.

Ok testar med en bild nu

http://img194.imageshack.us/img194/9030/33776810150416369384193.jpg
Citera
2013-05-23, 18:27
Medlem
Astrologeens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frikko
KJs lillebror ?
http://www.facebook.com/d*nne.k*ivisto?fref=ts
(a,o)

Möjligt, ser väl ut att ha liknande 'drag'.
Citera
Medlem
http://www.nsd.se/nyheter/artikel.aspx?ArticleID=7673257

100% SVART golf,på min skärm finns det då inget mörkblått i den lacken!

Var det faderns eller broderns som var svart?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av minitomaten
Säkra kontakter.
Jag skrev att han inte är misstänkt.

Okej. Nä jag vet att han inte är misstänkt av polisen, det gjorde dom klart för på presskonferensen, att det bara är en gripen person.

Men vi här på flashback kan ju inte utesluta honom helt och hållet då polisen valde att bogsera bort hans bil. Även ifall dina kontakter tycker att personen är ett gullefjun.

Vad säger brodern om situationen? Du får gärna PM:a om du finner det olämpligt att skriva i tråden.
Citera
2013-05-23, 18:28
Medlem
Minutvisarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Minutvisaren
Inte så kul för den ena av bröderna att NSD slirar så angående åldern:

"Den mordmisstänkte mannen i 20-årsåldern greps i ett idylliskt villaområde."

"SD:s utsände reporter träffade polismannen Micael Selini som var med vid gripandet av den 20-årige mannen."

Här riskerar dom ju att en oskyldig pekas ut. KJ är född i april 1991 och lillebrodern i januari 1993 - men endast en är ju gripen.

Ska man lita till NSD:s mening om "20-årige mannen"? I så fall tyder det ju på att det skulle vara lillebrodern som är gripen? Eller har NSD bara slarvat lite inne i artikeltexten?

Citat:
Ursprungligen postat av Newbienew
De kan ha slarvat, svårt att veta. Polisen kan ha sagt att han är i 20 års åldern och de har fått det till att " 20 åringen ".
Som jag skrev tidigare är dock KJ 22 år och AB är 20 år.
https://www.flashback.org/sp43581640

AB är 20 år. Men det är även DJ (född 1993), som är lillebror till KJ (född 1991). Bilarna på bärgningsbilen liknar ju bilarna som ägs av olika familjemedlemmar av J*hanss*n-familjen.

Ja, dom kan ha slarvat. Men det är ju olyckligt. Om en av dom två yngsta bröderna är helt oskyldig är det ju inte så kul att NSD skriver sådär. Bättre dom skriver 20-årsåldern hela tiden eller också skriver ut den exakta åldern.
Citera
Medlem
minitomatens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Akrobaten0808
Fel, om mina källor stämmer. KJS FÖRÄLDRARS HUS ÄR GENOMSÖKT. Deras sommarstuga vid ALTERSJÖN ÄR AVSPÄRRAD. KJs pappa (el bror) gripen, troligast pappan --> äldre man enligt tidningarna.

Som jag sa tidigare i tråden så så har KJ o pappan tydligen vart dum mot VB när dom var ett par. Orkar inte ta om det, läs tillbaka några sidor

Pappan är inte gripen, utan följde med till förhöret. Läs tidningen.
Brodern har ingenting med saken att göra.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Akrobaten0808

Låter korrekt, jag var osäker på om det fortfarande undersöktes eller om det var klart.
Ang sommarstugan så skrevs det lite längre bak att någon nämnt att det nyligen varit ett gäng ungdomar där, det var yngre brodern och några kompisar enligt facebook.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in