2013-05-24, 14:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av henkess
Då många med AS inte skulle våga slåss?
Det får stå för dig.
jag själv tränar karate och har AS, känner endel andra med AS som också tränar kampsport.
Så rädd för att slåss det har du tagit från tomma luften ju
Många var kanske att ta i. Men en del är osäkra och är rädda för konflikter.
Citera
2013-05-24, 14:17
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmartSkalle
Inte märkligt alls eftersom media blev informerad om ETT skrik-vittne först och då skrev om detta....för att någon dag senare bli informerad om skrik-vittne 2.

Kanske har du rätt, men det är ändå 20 dagar sedan skriket ska ha hörts. Jag tycker det är märkligt att det inte nämnts tidigare vare sig i media eller tex under polisens presskonferenser. Den första var ju usel helt och hållet med noll info, men den andra....?
Citera
2013-05-24, 14:19
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ernest999
Två grannar som har hört skrik. Varför reagerade ingen? Man brukar vanligtvis bli väldigt nyfiken på vem det är som skriker..

Beror väl mest på vad som skriks. Hör man HJÄLP så är det nog lättare att snabbt göra något än om det bara verkar vara vanligt käbbel. I det senare krävs nog en hel del för att göra något än i värsta fall kanske ringa störningsjouren.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cinnabar
Nyfiken, men det stannar vid det. Det krävs ihållande skrik och ganska skärande sådana för att man ska agera. De flesta blandar sig inte i, det är normalt. Man bör skrika "hjälp" om det är livsfara, jag tror att det kanske mer handlade om ett regelrätt överfall i bostaden, sådana som hon kanske vant sig vid...

det var väl också någon som tidigare kommenterade att hockeyvm-finalen pågick under kvällen vilket ju skulle kunna resultera i skrik.
vi vet ju inte alls vilken typ av skrik det rör sig om -dödsskrik eller glädjeskrik.
Citera
Medlem
Pastakryddas avatar
Någon som vet vilken nivå VB låg på i karaten? Tycker hon borde ha lyckats få in en och annan spark på GM? Ingen som vet om den anhållna haft blåmärken någonstans? Kanske inte är shortsväder där i Boden? Eller?
Citera
2013-05-24, 14:21
Medlem
airell8s avatar
Citat:

Ja, lite att ta i med tanke på att cirka 0,5-1% av befolkningen lider utav någon form av autism. Enligt Susanne Bejerot, överläkare och kognitiv psykoterapeut vid Norra Stockholms psykiatri. Antalet vuxna med diagnostiserad asperger finns inte registrerat. Att du skulle känna många med asperger är ju bullshit, så länge du inte stöter på dem i något yrke.
Citera
2013-05-24, 14:22
Medlem
Vet inte om det skrivits om detta tidigare i tråden men jag hörde precis ett rykte från en bekant i Boden att hon tydligen skulle vara gravid med KJ. VB ville inte behålla barnet. Kanske KJ blivit vansinnig när VB inte ville behålla barnet då KJ såg chansen att för evigt få ha ett "nära" förhållande till VB i samband med barnet...

Bara en teori och ännu ett rykte.
Citera
2013-05-24, 14:22
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wildis
Ni får tycka vad ni vill, men min uppfattning är att den här killen KL verkar det ha brunnit på i skallen en hel del. Hur kan han ens fått för sig att han har en chans inom det militära när han haft en God Man som ombesörjt för hans ekonomi och leverne? Vem vill ha en militär som springer runt med vapen ifall han förmodligen levt/lever med stöd av LSS? Han verkar vara helt uppe i det blå?

Var med i en organisation där en person med as försökte "vara med", han hade också en god man, när pappan avled fick han särskilt boende. Helt hopplös ärligt talat, besatt av tjejer, men ingen framgång. Stalkade, smutsig, deprimerad och ångestfylld. Det finns som sagt var grader, en del med as är gifta, och klarar sig för att frun drar lasset. Någon måste dra lasset för en person med as, även om de själva inte riktigt vill erkänna det. Det är något som inte fungerar, olika för alla, annars har man inte diagnosen, då behövs den inte. En diagnos ställs för att man behöver stöd av något slag.

KJ hade en god man, han ville gärna göra saker, som han inte klarade. Det är så klart tragiskt, och det bidrar antagligen till lättkränkthet, kanske också depression och andra problem. Det är ju inte en välmående person som tar livet av dem han har närmast sig, tjejen, hunden, vilka fler...?
Citera
2013-05-24, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cinnabar
Nyfiken, men det stannar vid det. Det krävs ihållande skrik och ganska skärande sådana för att man ska agera. De flesta blandar sig inte i, det är normalt. Man bör skrika "hjälp" om det är livsfara, jag tror att det kanske mer handlade om ett regelrätt överfall i bostaden, sådana som hon kanske vant sig vid...

Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Beror väl mest på vad som skriks. Hör man HJÄLP så är det nog lättare att snabbt göra något än om det bara verkar vara vanligt käbbel. I det senare krävs nog en hel del för att göra något än i värsta fall kanske ringa störningsjouren.
det var lördag så antagligen reagerade inte grannarna. Och ja, man reagerar inte på lite skrik. Han hade ju kunnat stycka en kropp och grannarna tänk att det e ljud från gäster ect
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av novaextremex
Min magkänsla höll också MB som misstänkt. Det låter så jävla skumt att en 40+ har kontakt med en 22 åring utöver fritidsintressen. Det faktum att MBs fru har uttalat sig på ett mycket ointelligent och brutalt sätt om VBs försvinnande visar också på att något inte stämmer.

Vi kan nog glömma MB. Det ska enligt tråden hur som helst vara V som var "på" MB, fast jag tror inte det stämmer. Jag tror den här tråden kryllar av antaganden baserat på fördomar av typen asiatisk tjej = villig att ha sex med äldre män och norrlänsk gubbe 40-50 = villig att ha sex med asiatisk tjej. Så fort det handlar om en asiatisk tjej verkar det komma in antaganden om lössläpt sex, jag såg det även i tråden om Linda Chen, men när det gällde Eva Magnusson var det inte mycket sexsnack, utan folk blev väl rätt förvånade över affären hon hade med styckmördar´n.
Citera
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
Någon som vet vilken nivå VB låg på i karaten? Tycker hon borde ha lyckats få in en och annan spark på GM? Ingen som vet om den anhållna haft blåmärken någonstans? Kanske inte är shortsväder där i Boden? Eller?

Hon hade svårt med motoriken enligt en klasskompis, som dumpade hela grejen med karaten. VB var ingen stjärna på det. Läs tråden mer noga.
Citera
2013-05-24, 14:24
Medlem
Citat:

Precis som en del personer UTAN diagnos är osäkra och rädda för konflikter menar du?

Nej, där delar vi inte uppfattning. Det är definitivt inget utmärkande drag som personer med AS har kan jag lova då jag jobbar med sådana ungdomar dagligen. Kanske handlar om vilket sammanhang personerna befinner sig i men då är det ju egentligen fortfarande samma som för vem som helst.

OT egentligen, jag vet, men jag tror inte att det är bra att fortsätta sprida fördomar om personer med den diagnosen. Folk har redan tråkiga förutfattade meningar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in