2013-05-24, 13:54
Medlem
airell8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nicamace
Det vet vi inget om.

Vad vet vi inget om?

Citat:
Ursprungligen postat av ernest999
känner många med AS och alla är lättkränkta och dryga. Men en diagnos är inte relevant just nu. Då många med AS inte ens skulle våga slåss

Asperger är inte direkt ett vanligt handikapp, betvivlar att du känner många som är diagnostiserade med asperger, faktiskt.
Citera
2013-05-24, 13:55
Medlem
urkinhas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Typist
Stress? Utfört i mörker? OVANA?

Du kan ju inte förvänta dig att KJ ska vara rutinerad i att dumpa kroppar bara för att han är ordningsam att hålla efter sina saker.

Eller så var mer än en person som dumpade kroppsdelarna.
Citera
2013-05-24, 13:55
Medlem
NisseNyfikens avatar
Jag har läst tråden lite och följt nyheterna.

Det första som slog mig är att det är ingen smart typ som dödat den stackars tjejen.
Man dumpar inte en kropp så nära centrala Boden om man vill slippa straff.
Man kan ta en biltur längre bort finns många bra fler ställen att lämna en kropp utan att behöva bila mer en 1 timme.

Sedan att lämna benen i en byggnad betyder att han kan känna ånger och vill att kroppen ska bli hittad men att han själv ska gå fri. Så man har ett val att man vill att liket ska bli hittat. Eller så är man korkad eller förvirrad. Men i det här fallet tror jag att personen vill att liket ska bli hittat undermedvetet.

Mest troliga i sådana här fall är en anhörig. svartsjuka m.m så det pekar på en gammal pojkvän så polisen tänker rätt. Det gäller bara att få fram bevis som håller i rätten och det kan bli knepigt man måste hitta något som pekar på att det är han och pressa han lite med fakta. Jag kan tänka mig att styckningen skett på mycket ovanlig plats som bara han vet en lada i en skogs dunge eller så i närheten av stugan eller på vägen dit där han känner till området väl där han lekt kört moped eller så långt tillbaka. Då blir det svårt för polisen att hitta.
Det pekar på att det är en Boden bo som tagit livet av flickan på grund av lokal kännedom av området där kroppen hittades det verkar troligt.

Det värsta vore om det är någon utifrån som hällsar på typ en Stockholmare med utländsk bakgrund som ska hälsa på sin utländska släktingar då blir det svårt men mest troligast är det inte så.

Jag hoppas verkligen det här fallet löser sig för dom anhörigas skull och att flickan får ett värdigt slut värkar varit en fin människa.
Citera
2013-05-24, 13:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av attitydinkontinent
jag har en konstig känsla angående allt detta. har följt tråden från start, bor inte i boden och känner ingen av de inblandade. men någonting får mig att känna mig väldigt osäker på att KJ är den skyldige... har hela tiden trott på mb som gm men det kanske är avskrivet nu. men jag tror att det skulle kunna vara han de tog in på förhör imorse. (bara en gissning)..

Min magkänsla höll också MB som misstänkt. Det låter så jävla skumt att en 40+ har kontakt med en 22 åring utöver fritidsintressen. Det faktum att MBs fru har uttalat sig på ett mycket ointelligent och brutalt sätt om VBs försvinnande visar också på att något inte stämmer.
Citera
2013-05-24, 13:56
Medlem
cupcakemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rillepilleh
Finns många skyttevärn och bunkrar uppe i bergen där så kan vara för att det är ett ställe han kan tänkas gömt saker på, finns som "korvar" som går genom skogen som är runt 40-60 meter långa som man hade kunnat gömma saker i. Har själv funderat på att dra och kolla i dom!

Får se om man tar något äventyr idag

Säg till om du behöver sällskap!
Dom där anläggningarna bör inte sökas igenom på egen hand.

Vet någon om dom sökt PÅ/I forten förresten? Allt jag hittar är att dom söker igenom vallgravarna.
Citera
2013-05-24, 13:57
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av novaextremex
Ytterligare en granne har hört skrik från lägenheten vid tidpunkten då VB försvann. Och inte vilken typ av skrik som helst utan "kvinnoskrik". Källa: "Grannen vägg i vägg: Jag hörde kvinnoskrik"
Allt mer talar för att KJ är GM.

Om två grannar har hört skrik från lägenheten och att det dessutom verkar tyda på att det är kvinnoskrik, låter det i mina ögon väldigt obskyrt.
Frågan man kan ställa sig är - varför skrek hon? Jag tror att hon blev mördad i hans bostad. Följdfrågan blir då - hur mördades hon, och skedde styckningen av kroppen direkt på plats?

Jag tror att hon blev kvävd till döds på något vänster. Att det först skulle ha blivit bråk och sedan någon form av misshandel som ledde till dråp är inte troligt. Jag tror precis som en del andra har nämnt i tråden att detta, mer eller mindre, var planerat. GM är och var förmodligen fixerad och nyfiken på, vad de flesta humana människor anser vara groteskt, gällande döden och människokropper/organ etc etc.

Ryktet om att han "dissekerat" en hund i kombination med hans sociala återhållsamhet, alla dessa vapen och hans diagnos för asperger (dvs att man kan förstå sig på andras känslor, alltså brist på empati) ser jag som stora pusselbitar i detta fall.

Jag fattar inte varför det tar sån jävla tid för folk att kläcka ur sig sån här info!?
Citera
Medlem
Typists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av urkinha
Eller så var mer än en person som dumpade kroppsdelarna.
Det är väl inte omöjligt, men det krävs lite mer än:

- KJ är nogrann med skötsel utav vapen och kläder eftersom han älskar allt med militären
- Kroppen är inte perfekt gömd

För att komma till den slutsatsen..
Citera
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmartSkalle
Frågan är bara när KJ erkänner...för det kommer han att göra när bevisningen blir för tung...
Att han mördade henne i lägenheten tycker jag är givet, men styckade han henne där eller baxade han in henne i bilen under natten när alla ? sov och drog iväg till stugan för att genomföra styckningen ?

Besked kommer inom kort eftersom teknikernas jobb är gjort.

Egentligen borde det väl ligga i hans intresse att erkänna snabbt med tanke på hans historia så borde han ha bra chanser att få vård istället för fängelse om han inte visar sig vara en som absolut vägrar erkänna en förhärdad kriminell alltså Skulle man vara advokat så borde rådet därmed vara att erkänna om han/hon nu ser att bevisningen redan är överväldigande just för att köra på ett par års vård istället för livstid.
Citera
2013-05-24, 13:59
Medlem
Minutvisarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
Försvunna personer --> Aktuella brott och kriminalfall
/Moderator

Bra!

Citat:
Ursprungligen postat av Speedygonza
En tjej som studerar teknisk fysik skulle plugga med en person som inte har godkända betyg/omdömen i svenska A, matematik A, engelska A och samhällskunskap A från gymnasiet. Låter det troligt?

De uppgifterna du citerar från trådinlägget är ursprungligen från Hemvärnets sida om kravspeficikationen för att antas till deras grundutbildning. Det kan räcka att en sökande inte uppfyller endast ett av utbildningskraven. Det är mig veterligen inte känt i tråden om KJ saknar godkända betyg i samtliga fyra ämnen.
Citera
2013-05-24, 13:59
Medlem
gadden666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av novaextremex
Min magkänsla höll också MB som misstänkt. Det låter så jävla skumt att en 40+ har kontakt med en 22 åring utöver fritidsintressen. Det faktum att MBs fru har uttalat sig på ett mycket ointelligent och brutalt sätt om VBs försvinnande visar också på att något inte stämmer.

Hur menar du nu? Är det åldersskillnaden som gör att MB skulle vara i stånd till mord.....eller är det mest bara ett utfall av en klassisk moralkaka?
Citera
2013-05-24, 14:00
Medlem
Finns ingenting som tyder på att dom skulle plugga ihop, samtidigt.

KJ har idag i förhör sagt att han slappade på soffan och drack bärs medan VB studerade.
Citera
2013-05-24, 14:00
Medlem
Två grannar som har hört skrik. Varför reagerade ingen? Man brukar vanligtvis bli väldigt nyfiken på vem det är som skriker..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in