2013-05-24, 12:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cinnabar
Ajaj, så kan det också vara. Det är vanligt att de små, viktiga orden, tappas på vägen. Usch, blir hemskt när man tänker på det på det sättet... Det har ju genom hela tråden spekulerats i vad katten hon skulle till honom för, han pluggade inte direkt på hennes nivå, sen har "plugga" översatts till andra aktiviteter. Jag tror att du kommit fram till hur det kan vara, och om det är så, faller mitt resonemang om att hon skulle hjälpa honom. Så hur lyckades han lura över henne, med vad?

Hm, fast teorin om syftninsgfel stämmer inte heller om man betänker att KJ sa att han gav henne en påse till böckerna som hon ska haft med sig. Men det kan vara så att han under sina dagars grubblande (förmodar jag) ändrat storyn efter vad folk tror hände. Han kanske är mycket väl medveten om att hon inte skulle plugga där eller så lurade han i henne att han var jättebra på något hon pluggade, vilket låter helt otroligt konstigt om det stämmer att killen gick rätt ifrån högstadiet till historiestudier på universitetet. Historienördar är sällan tekniskt intresserade eller bra på matte etc. Finns förstås undantag, men något sådant skulle indikera att KL var någon form av geni/överbegåvning inom många områden i så fall?
Citera
2013-05-24, 12:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av just_a_girl
Någon som vet vad killens farfar heter? Kan ev ha ngt intressant beroende på svar.

Skulle gissa på kanske st*g j*hanss*n eller något, endast gissning dock. Vad vet du?
Citera
2013-05-24, 12:30
Medlem
ME077s avatar
Verkar vara många i KJ`s närhet som dött på sistone. Hund, farfar, kompis (läste ngnstans?) och nu VB. Vissa psykiska sjukdomar utlöses ju ofta i åldern 18-24, och ofta av yttre stressfaktorer. Eller så har han varit sjuk länge och redan dödat förut.
Citera
2013-05-24, 12:30
Medlem
CattasBubblas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av giveawayyourlove
Erbjöd sig MB att köra henne hem eller skulle de ses och "reda ut" dispyten?.....

Jag skulle tro att MB varit inlåst nu om något tytt på att han hämtat upp henne.

Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Det finns information som säger att VB intensivt skickade sms till MB denna kväll, kan dock inte uppge källa närmare än så.

Men det är inte bekräftat mer än att även polisen säger att det skedde ett flertal smsutskick från VB, dock har de inte sagt till vem hon skickade sms:en.

Okej. Jag vet att någon i tråden skrev så men tänkte om det fanns tydligare bekräftelse.
Citera
2013-05-24, 12:31
Medlem
MrsMagoos avatar
Det är ovanligt, säger kriminologen Leif GW Persson.

Identifiering av en person kan ske på helt andra sätt än att ha tillgång till de kroppsdelarna. Att skilja händerna från kroppen kan möjligen ha att göra med att strid utkämpats och att spår av en förövare fastnar på offrets händer eller naglar men det låter likväl långsökt att göra på det här sättet, menar Leif GW Persson

http://www.kuriren.nu/nyheter/default.aspx?articleid=6848884

Hur fan vet Norrbottenskuriren det?
Senast redigerad av MrsMagoo 2013-05-24 kl. 12:33.
Citera
2013-05-24, 12:33
Medlem
Minutvisarens avatar
Citat:
Någon som vet vad killens farfar heter? Kan ev ha ngt intressant beroende på svar.

Citat:
Ursprungligen postat av ponylover
Skulle gissa på kanske st*g j*hanss*n eller något, endast gissning dock. Vad vet du?

Som jag skrev i tråden igår så avled KJ:s farfar i april. Lägger inte ut farfars namn i tråden men vill man veta går det att PM:a.
Citera
2013-05-24, 12:34
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av infid3l
Tydligen har händerna också skilts från armarna.

http://www.kuriren.nu/nyheter/defaul...icleid=6848884

Okej, då verkar det som att benen hittades i huset och torson, armar och huvud hittades i gropen, men händerna saknas. Det är märkligt att man kapar händerna, för det har ju inget med transporten att göra.

Citat:
Tidigare i veckan påträffades ben som tillhör den mördade kvinnan i det öde huset vid Gammelängesberget, nära Mjösjöberget.

Överkropp och huvud påträffades senare i terrängen.

I fallet med 20-åringen från Boden har alltså även händerna skilts från kroppen.

Förvisso skriver de ingenting om var armarna hittades och man börjar misstänka att händerna kan vara just armarna och då saknas dessa fortfarande.
Senast redigerad av Lalajlaj 2013-05-24 kl. 12:36.
Citera
2013-05-24, 12:35
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Minutvisaren
Som jag skrev i tråden igår så avled KJ:s farfar i april. Lägger inte ut farfars namn i tråden men vill man veta går det att PM:a.
Vet du något om KJ och han hade en tajt relation? Oavsett en stressor värd att notera...
Citera
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
K*rl-*sten J*hansson (aÖo), född 1926, avliden.
Citat:
Ursprungligen postat av ponylover
Vad är det för mening med att gissa ett namn?
Citera
Medlem
sherwyns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av infid3l
Tydligen har händerna också skilts från armarna.

http://www.kuriren.nu/nyheter/default.aspx?articleid=6848884

Om, jag säger om, det handlar om KJ - så måste han genomgå flera rättspsykiatriska undersökningar. Den som gjort detta är en mycket sjuk människa.
Citera
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wildis
Hm, fast teorin om syftninsgfel stämmer inte heller om man betänker att KJ sa att han gav henne en påse till böckerna som hon ska haft med sig. Men det kan vara så att han under sina dagars grubblande (förmodar jag) ändrat storyn efter vad folk tror hände. Han kanske är mycket väl medveten om att hon inte skulle plugga där eller så lurade han i henne att han var jättebra på något hon pluggade, vilket låter helt otroligt konstigt om det stämmer att killen gick rätt ifrån högstadiet till historiestudier på universitetet. Historienördar är sällan tekniskt intresserade eller bra på matte etc. Finns förstås undantag, men något sådant skulle indikera att KL var någon form av geni/överbegåvning inom många områden i så fall?

Tror att din teori kan stämma, om man utgår från att han läste den här tråden. Det var mycket spekulationer kring "pluggkompis", en slutsats som kan ha varit helt fel. Det där kanske mamman vet mer om, om hon brukade plugga med andra, eller honom. Det verkar helknäppt att en universitetsstudent pluggar med en person som gått i särskola?
Citera
2013-05-24, 12:36
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Minutvisaren

Dog farfar en naturlig död...?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in