2013-05-23, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
I så fall de sista dagarna. Var förbi där förra veckan och då stod den snyggt och prydligt parkerad på parkeringsplatsen utanför hyreshuset i Bodsvedjan.

Snaran har ju dragits åt sista dagarna så då kanske han gjorde ett desperat försök att gömma sig och vara med sin familj.
Fast man måste vara bra insnöad om man försöker gömma sig hos föräldrarna och tro att ingen letar där.

Jag spånar bara att den kunde varit gömd i garaget eftersom den stod rakt utanför dörrarna på en av bilderna,därmed inte alls säkert att den varit det.
Citera
2013-05-23, 23:05
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av matteseven
http://www.nsd.se/nyheter/artikel.aspx?ArticleID=7673549
NY UPP AV NSD

Hur är sommarstugan belägen någon med kännedom, och är det tätt eller glest med stugor samt hur nära tätare bebyggelse är stugan belagd?

Citat:
Ursprungligen postat av zzzzz99999
Jag har en minnesbild att någon skrev om att det skulle gälla hot mot x:et före MGM,
icke relevant således

Vad för något?
Citera
2013-05-23, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Hur är sommarstugan belägen någon med kännedom, och är det tätt eller glest med stugor samt hur nära tätare bebyggelse är stugan belagd?

Kika på länkarna i tråden, finns utmärkta satellitbilder över stugan och området där i kring.
Citera
Medlem
Agamantums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bejrut
Ok tack för förklaringen, har inte tid att sitta här så m.k,t har ett liv.

Men ett e.x är alltid intressant men varför döda och stycka henne han är ung och i hans ålder är det väl lätt att träffa andra kvinnor? Gud vet hur många jag hann med innan jag var 25.

Alla har inte så lätt träffa kvinnor som du har. Sen har det blivit svårare idag än det var 20-30 år sen på grund av att det finns många fler män/killar än kvinnor/tjejer, några killar/män kommer alltid att vara utan. Finns många människor som inte har förståndet nog att respektera andras val. Både killar och tjejer.
Citera
Medlem
Flash-Gordons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av matteseven
http://www.nsd.se/nyheter/artikel.aspx?ArticleID=7673549
NY UPP AV NSD

"tycker att medias rapportering om fallet Vatchareeya Bangsuan borde vara humanare."

Vad har PK-media gjort för något ohumant i detta fall egentligen?

Det "värsta" de har gjort är väl att plinga på hos KJ för någon vecka sedan för att få en kommentar. Inte direkt så att de stalkat någon, eller......?
Citera
2013-05-23, 23:08
Medlem
FistOfFurys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flash-Gordon
OM nu KJ är skyldig så blir det intressant att få reda på motivet och hur/varför det ev eskalerade (i det fall det var ett impulsivt, icke planerat dåd).

Olyckshändelse?

Impulshändelse?

Planerat?

Självförsvar?

Affekt?

Smset där hon skrev till en kompis att hon var upprörd över något skulle jag bra gärna vilja läsa.

Jag tror att det var oplanerat och att de bråkade, varpå de hamnade i handgemäng och efter att BO börjat skrika ströp GM henne.

Vad de bråkade om kan jag inte spekulera om. Endast KJ vet detta och frågan är om han lär dela med sig av den informationen?
Citera
Bannlyst
Citat:
Granne till misstänkte styckmördaren: "Han har levt i en bubbla"
BODEN.
Den vapenintresserade 22-åringen kan vara en styckmördare.

En av grannarna har haft misstankar hela tiden.

- Han har levt i sin egen lilla bubbla, varit mycket speciell, säger grannen till NSD.

http://www.nsd.se/nyheter/artikel.aspx?ArticleID=7673520

Ok, ett intressant fall onekligen men bara för att en snubbe är märklig i en grannes ögon så har det inget med att göra om han är skyldig eller ej. Menar att stycka en kropp och sen få panik det verkar ju som det.

Jag tycker att hela historien haltar. Jag tror mer på att det är en som har gått på något, en person som inte alls finns i hennes närhet.
Citera
Medlem
Minutvisarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bodnsare
Angående den mörka pickupen, om det var en av nyare årsmod som dök upp kring fyndplatsen
så var det nog två bekanta till mig som var ute och försökte ta sig förbi avspärrningar och polis för att få se nått, de körde via skog/elljusspåret. De insåg efter att det inte var så smart, så de kontaktade polisen direkt.

De körde iaf väldigt fort därifrån när de blev upptäckta.
Ja, i så fall detta är svaret på frågan om den mörka pick-upen.

Citat:
Vem är pappan till KJ? Namn med * vore fint!
Så man kan se om de finns nån historia där.

J*nn* J*hanss*n (o, y, o, o)

Citat:
Tycker det känns hemskt slarvigt, grisigt och nästan som att allt skett i ren panik
med dumpningen av kroppen, lite som att GM tror sig bli upptäckt eller känner sig förföljd.

Skulle inte tro att de är två personer som lämnar sådär efter sig, är man nog sjuk för att vara två som styckar/skär isär en kropp, så lämnar man inte allt efter sig så? Eller tänker jag fel? Visst panik/ångest eller liknande spelar in, men när man väl kommit så långt och gjort nått så sjukt så känns det konstigt att avsluta så? Tippar på en psykiskt sjuk, drogad eller nån som insett allvaret och brutit ihop och bara "gjort" klart med dumpningen för att slippa det?

Ja, det finns en del saker som verkar lite förvirrade/kaotiska, tycker även jag. Men vem vet, det kanske finns planering bakom. Vi vet ju inte tillräckligt mycket än.
Citera
Medlem
madtops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flash-Gordon
OM nu KJ är skyldig så blir det intressant att få reda på motivet och hur/varför det ev eskalerade (i det fall det var ett impulsivt, icke planerat dåd).

Olyckshändelse?

Impulshändelse?

Planerat?

Självförsvar?

Affekt?

Planerat och självförsvar tror jag inte på.
Mest sannolikt är väl det vanliga trista mäns våld mot kvinnor.
Några öl, sexuellt avvisad och dålig impulskontroll.

Eller något enkelt tjafs som eskalerar kombinerat med bristande konsekvensanalys.
Citera
2013-05-23, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Nähe, det kan inte stämma, L.D. säger att jägare inte använder sågar. Trollar du eller?
Jag kanske är för gammal för att förstå vad vad den gladda gubben och den flörtiga gubben betyder. Men jag tror inte att mitt jaktlag är ensamma om att använda en tigersåg.
Citera
2013-05-23, 23:09
Moderator
OYs avatar
Citat:
Yes, hade span bara och låtsas att det regnade under tiden. Kollat var han varit och vad han haft för sig. Dessutom har polisen mörkat han i mediauppgifter så ingen skulle misstänka just honom.
Full koll och avvaktat för att sen få så mycket som möjligt.

Hur går det ihop med att VB ev. förvarats på annan plats än fyndplatsen? Då bör polisen rimligtvis ha känt till att han rört sig kring Gammelängsberget, eller?

Det du säger talar emot två olika teorier, antingen eller.
Citera
2013-05-23, 23:10
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bejrut
Ok, ett intressant fall onekligen men bara för att en snubbe är märklig i en grannes ögon så har det inget med att göra om han är skyldig eller ej. Menar att stycka en kropp och sen få panik det verkar ju som det.

Jag tycker att hela historien haltar. Jag tror mer på att det är en som har gått på något, en person som inte alls finns i hennes närhet.

Nej, han fick nog panik för att få ut kroppen och inte något annat.
Märklig eller inte som person har ingen betydelse utan det som avgör är vad polisen har för bevisning.
Det ska finnas något det antyddes i dag på presskonferensen. Sen om han är enbent,. aspie, eller störd är skit samma.

Citat:
Ursprungligen postat av OY
Hur går det ihop med att VB ev. förvarats på annan plats än fyndplatsen? Då bör polisen rimligtvis ha känt till att han rört sig kring Gammelängsberget, eller?

Det du säger talar emot två olika teorier, antingen eller.

Vems teorier?

Ingen som kan redogöra konkret hur området kring sommarstugan ser ut förutom en satellitbild?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in