2013-05-23, 17:43
Medlem
lilltoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
När hon säger: "skäligen misstänkt, vilken är en väldigt låg misstankegrad..." så doftar det mycket lite av teknisk bevisning. Tyvärr...

Jag köper inte det här. Anhållandet ger rätt till husrannsakan, just därför han sitter. Tror inte de har något annat. Allt vilar på att de hittar något i bostäderna eller bilarna. En annan tanke skulle vara att den anhållne bryter ihop och erkänner. Det har nog varit ganska hårt politiskt tryck att lösa det här. Jag menar hela Boden går ju på tå. Dessutom har väl hundratals tips inkommit sedan de fann kroppsdelarna, sånt triggar "minnen" såsom "skrik".
Citera
2013-05-23, 17:44
Medlem
minitomatens avatar
Sommarstugan är föräldrarnas, Bilarna som flyttas är från föräldrarnas hus (Sett allt själv)
Citera
2013-05-23, 17:44
Medlem
kattnattens avatar
"Han förnekar brott." Hm...
Citera
2013-05-23, 17:45
Medlem
Minutvisarens avatar
Åklagaren US säger att mannen är misstänkt för mord begånget den 4 maj:
http://tv.aftonbladet.se/webbtv/nyheter/live/article1244.ab
Citera
2013-05-23, 17:45
Moderator
OYs avatar
Åklagaren bekräftar att mannen är misstänkt för mord den 4:e maj, det är en nyhet.
Citera
2013-05-23, 17:46
Medlem
ett1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cartenui
Du som även varit där i stugan förut, har du träffat BO? samt MG?
hur såg ni/folk på henne, vad för typ av tjej uppfattades hon som?
samma fråga om MG?

-Jag brukar inte hänga där.

-Varken KJ lr VB brukar hänga där, visste inte ens att dom hade ett förhållande.

-Vem GM lr MG är har jag ingen aning om.

-VB känner jag bara till från skolan, hon är(var?) speciell, stalkat folk och annat. Pisstrist för hennes vänner och familj att hon (mest troligtvis) mördats på ett så makabert sätt.

-KJ käner jag inte personligen, har pratat några gånger med honom, han är trevlig men han anses lite udda, kan förklas enkelt med hans diagnos, absolut ingenting som tyder på att han skulle mörda någon och det tror jag inte han gjort heller.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Åklagaren bekräftar att mannen är misstänkt för mord den 4:e maj, det är en nyhet.

Oj då. Då verkar de ha mer på fötterna. Mobiltelefon typ.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kattnatten
"Han förnekar brott." Hm...

Kommer säkert aldrig erkänna det. Man måste vara lite vrickad för ett göra detta brott.

Däremot kan man fundera på varför han känner att han behöver Tomas Bodström.
Citera
2013-05-23, 17:47
Medlem
EthanMarss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KodnamnKent
Polisen har väl ändå inte sagt ett dugg om det? Eller har jag fel? Snarare media som blåst upp det något enormt för att någon sett en polis bära på en såg...

Helt rätt!

Dock så tycker jag att presskonferensen va helt galet oproffsigt utfört av både polis och press.

Hur i helvete kan det få gå till såhär!
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Alander94
Hahahahah skämtar du?? Polisen är bra snurriga i boden..

Men hur kunde den vara rostig?
Citera
Avslutad
Om det visar sig att det inte är KJ som är mördaren så ligger karatefamiljen närmast enligt min teori. Vi måste ha fler misstänkta när misstankegraden är så låg.
Om ni tittar på kartan så går vägen utanför KJ ända hem till Karatetränarens familj.
Kan det vara så då att hon setts komma gående när frun (eller om det finns en son), kommit körande med bilen och helt enkelt kört på VB i rent vredesmod.
Frågan är då varför senare stycka henne? Kanske för att personen släpade in henne någonstans och tog livet av henne först senare.
Om så är fallet borde någon hört en smäll den kvällen.
Senast redigerad av HalloBaby 2013-05-23 kl. 17:55.
Citera
2013-05-23, 17:48
Medlem
Jag tycker inte man ska klaga på poliserna alls! Finns inte resurser för att de ska klara allt.
Klaga hos politiker i stället.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in