Citat:
Ursprungligen postat av
OY
Jag tippar annorlunda. Sagt det tidigare, jag tror att om de finns kvar i form av händer så finns de nära fyndplatsen, de har helt enkelt inte lyckats hitta dem bara. Det kan bero på lite olika sakar. Antingen har man inte sökt på rätt plats, eller så har en hund faktiskt markerat dem, men hundföraren har av någon anledning misstolkat hunden, det kan hända. Den svagaste länken är samspelet mellan hund och förare, hunden missar absolut ingenting.
Om man tittar på tv inslaget som postades angående jackan så intervjuar man en hundförare, de söker fortfarande i området, och det intecknar jag för det jag nyss beskrev. Man kan inte vara alldeles hundra på att man tolkat hundarna rätt, därför ger man det en ny chans, jag tror att de hittar händerna om de fortsätter att söka ett tag till.
Det tvivlar jag absolut inte på eftersom det tog såpass lång tid att hitta torso och huvud efter man hittat benen... En likhund eller liknande har väl väldigt känsliga nosar?
Om det nu är som du säger så kommer nog händerna hittas.
Men om det är så att dom är sänkta, vad skulle krävas för att ev dyka i altersjön för ev bevis?
Eftersom gö troligtvis int haft tillgång till båt så kan man ju fokusera på att dyka rakt ut från bryggor (inom kasthåll)
Kanske är lite långsökt men kräver väl ingen större bedrift och kan verkligen löna sig!