2013-05-23, 17:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ett1
Helt sant, men ingen där som gjort det.
Tänker du svara? Vilket hus syftar du på?
Citera
2013-05-23, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pawk
Jag tycker det är styckningen som talar för att det skulle kunna vara MB då han ständigt bär kniv (Även hotat att knivhugga en annan person) han är även extremt magstark som jag förstått, och han kan ha ett extremt hett temperament om det är något som irriterar honom. Han kan t.e.x inte köra sparring utan att "bli förbannad"

Visst det är slarvigt gjort men även om man är duktig på att hantera kniv så är han ju inte någon erfaren mördare direkt.

Känns som att KJ skulle bryta ihop direkt, eller kan hans diagnoser/sjukdomar ha bidragit? någon som vet vad han har för sjukdomar?

Det där är BS! I så fall går du nog hårdare än lämpligt och Ashihara har en kultur att sånt ska slås ner.

Jag har sett MB sparra med jämbördigt motstånd motstånd och han blev inte alls förbannad utan man kunde tydligt se att han verkligen uppskattade det och tackade efteråt med uppskattning.
Citera
2013-05-23, 17:40
Medlem
Rolhens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stefansson1
Rätt kul att se dessa åklagare sitta i rampljuset och spela sitt politiskt korrekta spel. De kämpar för att först och främst inte trampa i klaveret och säga något fel och att se precis så myndiga och "tunga" ut som deras roller förutsätter. Detta är ett bara lustigt spel. Föreställ er samma kvinnor på kräftskiva.

Så här stelbenta och formella har svenska åklagare inte alltid tvingats vara, utan det är på modet just nu och i andra länder råder helt andra PK-regler.
Kul underhållning.

Onödigt med presskonferens för den informationen som alla redan hade ;(
Dessutom är jag förvånad vem de grep men jag trodde fel tidigare tydligen
Senast redigerad av Rolhen 2013-05-23 kl. 17:42.
Citera
2013-05-23, 17:40
Medlem
Knapptryckarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Hahahahahahaha, sågen var polisens egen

Sa de att det är en av polisen medhavd såg vid undersökningen av platsen, eller att det är en såg som har funnits i polisens ägo vid ett tidigare tillfälle för att senare hittas på platsen? Kan ju vara tagen från polisen för användande i brottet.
Citera
2013-05-23, 17:41
Medlem
Citat:
Bl a rättsmedicinska undersökningen har givit vid handen .... som gör att den misstänkte är intressant, så menar en av åklagarna.

Sperma, hår ... ?

Hoppas obducenten vet att, när man styckar och använder såg så blir det nästan alltid "spån" i infästningarna av bladet, men det kan dom nog.
Citera
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SKV654
Polisens operativa chef: "Det var våran egen såg"

Påsen med kalsongerna ville polisen inte kommentera, lutar åt att polisen fortfarande har byxorna uppe

Dock antyder det att påsen har ett samband med den hittade kroppen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alander94
Hahahahah skämtar du?? Polisen är bra snurriga i boden..

Polisen har väl ändå inte sagt ett dugg om det? Eller har jag fel? Snarare media som blåst upp det något enormt för att någon sett en polis bära på en såg...
Citera
Medlem
Citat:
Hahahahahahaha, sågen var polisens egen

Hahaha media har gjort bort sig? Ser en polis med såg och tror att det är ett fynd hen bär på.
Citera
2013-05-23, 17:42
Medlem
Novums avatar
Hade någon bilderna på den/de misstänkta?
Citera
Medlem
Astrologeens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av reemka
Tusen tack. Hur gammal är han? (förlåt igen, jag jobbar på dagarna och har svårt att hänga med... )

Här är han du söker. https://www.facebook.com/al*xander.b*rg.9887?fref=ts *=e *=e
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XsliteX
Alltså shit, vi här på Flashb**k är ju mer insnöade än polisen i sibirien, snacka om att vara aspergers hela bunten i stort sett, totalt fastnat på MB, AN, KJ...
Snacka om särintresse, och ni undrar varför dessa 3 "försvunnit" från facebook??
Dom kan ju finnas kvar och bara ändrat till strängaste sekretessen på facen..

Enligt de uppgifter mig tillkommet av en polis på polismyndigheten i Luleå ska KJ inte alls vara intressant för polisen som GM utan han intogs idag och hördes upplysningsvis och sedan släpptes, och enligt samma uppgiftslämnare ska en annan person i VB's bekanskapskrets vara högintressant för polisen nu, och dom som GW sa, ökar temperaturen kring denna person och har gjort så i några dagar...

Så skärp er och tro inte allt som mediadrevet skriver, för var tror ni dom också kollar??
Jo med aspergersgruppen här på FB...

Skärpning nu för faen

Tydligen inte vara mediadrevet som kollar här..
Citera
2013-05-23, 17:43
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knapptryckarn
Sa de att det är en av polisen medhavd såg vid undersökningen av platsen, eller att det är en såg som har funnits i polisens ägo vid ett tidigare tillfälle för att senare hittas på platsen? Kan ju vara tagen från polisen för användande i brottet.

Polisen svarade på en direkt fråga om de kunde kommentera sågen som media sett bäras bort från fyndplatsen. Ja, den är enkel sa polisen, det är våran egen såg, hehe.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in