2013-05-11, 14:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jagarbara
Anmälningarna kan ju vara typ cykelstölder som VB drabbats av ett flertal ggr. Men varför skulle inte polisen säga det?

Hade det varit cykelstölder och liknande hade polisen kunnat säga det och sagt "anmälningar utan intresse för fallet". Det verkar ändå finnas nån koppling till anmälningarna eftersom dom inte vill säga något om det men samtidigt anmälningar utan hotbild. Hmm. Flera anmälningar = Fler än två. Minst tre förmodligen.
Citera
2013-05-11, 14:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wera8888
har läst igenom hela tråden och kan tycka att vi som följt tidigare försvinnanden via flashback borde förstått nu att detta med mobiltelefonens kontakt med mast aldrig gett någon vidare säker information. Oftast har det snarare varit vilseledande information som sällan stämt. Så det spåret tycker jag man borde släppt för längesen.

Sen tycker jag att med omständigheterna som finns i detta försvinnande så är jag tvärsäker på att det är enligt statistikens bana -våld i nära relation- som ligger till grund i försvinnandet. Vem mer specifikt som ligger bakom det utifrån mina misstankar vill jag inte gå in på då jag inte vill dra någon i skiten, för jag har ju inte all information vid mina fötter. Men, att tjejen skulle fallit offer för en okänd galning kl 21 en lördagkväll är för mig osannolikt. Speciellt då det gjort polisanmälningar mot någon vid flera tillfällen.

Uppenbarligen, utifrån polisens agerande kan man ana att de sitter inne med en hel del information som de väljer att inte offentliggöra(vissa misstolkar detta agerande som oprofessionellt), antagligen beroende på att de misstänker att det finns en eventuell gärningsman i hennes närhet. Detta gör att de måste vara försiktiga med vad de går ut med, och vad som läcker ut i media, då de vill att en eventuell gärningsman inte ska veta vilka spår de har just för tillfället.

Jag tror att personen som ligger bakom försvinnandet har all anledning att vara nervös just nu, för detta fall kommer vara uppklarat inom en vecka.
Håller med dig helt. Förutom meningen om polisanmälan mot någon. Polisanmälan behöver inte innehålla en utpekad person utan kanske är om händelser som typ försvunnen cykel
Citera
2013-05-11, 14:11
Medlem
Citat:
Om hon är i livet borde hon ju ha ett kontokort hon använder. Att hon frivilligt hållit sig undan en hel vecka utan att behöva pengar/kort tycker jag man kan utesluta

ja, vad äter hon liksom? var sover hon?

om hon är livet så tror jag någon håller henne instängd någonstans. Ser absolut ingen anledning varför hon frivilligt sitter och kurar någonstans fastän hela Sverige eftersöker henne.
Citera
2013-05-11, 14:12
Medlem
Citat:
Håller med dig helt. Förutom meningen om polisanmälan mot någon. Polisanmälan behöver inte innehålla en utpekad person utan kanske är om händelser som typ försvunnen cykel

jag vet inte, men ett flertal polisanmälningar gällande en stulen cykel känns inte som att det är så rimligt av polisen att gå ut med i samband med ett försvinnande av en person. Vem har inte blivit av med en cykel? nej, dessa polisanmälningar handlar om något annat.
Citera
Medlem
Jag hoppas polisen gör ett mer grundligt jobb än vad de gjorde med Marina-fallet. Det var ju tack vare Missing people som hon hittades och jag kan än idag inte fatta hur polisen kunnat missa den där madrassen som var blodig.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Jag får en känsla av att polisen inte har gått vidare med dom här anmälningarna. Polisen kanske ser henne som en person som söker uppmärksamhet? Då kan man ju börja fundera över det här försvinnandet, om hon inte rent av har tagit sig en lååång promenad... i syfte att väcka ännu mer uppmärksamhet.
Då ska det ha varit planerat i förväg och hon ha bunkrat mat på nåt ställe som är väldigt avlägset. Annars borde det finnas spår från betalkort.
Citera
2013-05-11, 14:13
Medlem
Denna brud är ju inte ens svensk. Säkert att hon fått svenskt pass? Isåfall är det inte vårat uppdrag att leta efter henne.
Citera
2013-05-11, 14:14
Medlem
just_a_girls avatar
Citat:
Hit and run av lokförare är nog ovanligt. Så det känns osannolikt. Någon sorts olycja överhuvudtaget känns nästan 100% utesluten. På den korta sträcka man anger hon ska ha rört sig inom skulle man ha hittat henne då.
Menade inte att det skulle vara en hit and run i ordets egentliga bemärkelse, hon var trots allt helt klädd i svart varför en förare av vilket fordon som helst skulle hade svårigheter att se henne, bilist såsom lokförare. Är ju inte säkert en lokförare skulle ha uppmärksammat henne men hon skulle ändå ha kunnat klämt sig på rälsen även om hon försökt hoppa undan.
Citera
2013-05-11, 14:15
Medlem
Astrologeens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av veigarbror
Denna brud är ju inte ens svensk. Säkert att hon fått svenskt pass? Isåfall är det inte vårat uppdrag att leta efter henne.

Kom till Sverige när hon var 12, klart hon räknas som Svensk? (8-9 år sedan)
Citera
2013-05-11, 14:17
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Channy
ja, vad äter hon liksom? var sover hon?

om hon är livet så tror jag någon håller henne instängd någonstans. Ser absolut ingen anledning varför hon frivilligt sitter och kurar någonstans fastän hela Sverige eftersöker henne.
Kan nog finnas vänner som ger henne skydd och mat så länge hon behöver det!

Det jag skulle vilja se som intressant är om hon är lesbisk så har hennes familj något agg mot detta, Där igenom detta försvinnande då hon valt ta flykten och gömma sig för att vara nära den hon älskar??
Någon som vet religionerna dem har inom familjen??

Sedan polisens agerande det har man sett flertalet ggr som bristfälliga och inte tagit anmälningar på fullt allvar tror nog att internutredning kommer tillsättas i detta fall varför den inte tog hennes anmälningar på allvar, Sedan hotbilden som sagt tror att den kommer från hennes närmsta känns det som starkt dessutom!

Sedan undrar om polisen kollat av alla tåg och flygreseförbindelser mot STHLM sedan Lördag??
Sak samma bussen mot Umeå!
Citera
2013-05-11, 14:19
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tusenfia
Hade det varit cykelstölder och liknande hade polisen kunnat säga det och sagt "anmälningar utan intresse för fallet". Det verkar ändå finnas nån koppling till anmälningarna eftersom dom inte vill säga något om det men samtidigt anmälningar utan hotbild. Hmm. Flera anmälningar = Fler än två. Minst tre förmodligen.

De säger "ett flertal" anmälningar. Kan antagligen handla om fler än tre. Det finns människor som är psykiskt sjuka som gör upprepade anmälningar till polisen.
Citera
2013-05-11, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wera8888
jag vet inte, men ett flertal polisanmälningar gällande en stulen cykel känns inte som att det är så rimligt av polisen att gå ut med i samband med ett försvinnande av en person. Vem har inte blivit av med en cykel? nej, dessa polisanmälningar handlar om något annat.

Jag tänkte också på det, varför skulle polisen nämna om hon hade anmält en stulen cykel. Det gör ju varje människa minst en gång i livet väl. Det har ju ingen som helst betydelse.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in