2013-05-15, 16:46
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Jag tror inte att det är han själv. Jag tror inte att han är kapabel till det. Det är just därför som polisen inte misstänker honom. Dom fattar inte att han bara är målvakt till den verklige mördaren.
Det här är en ganska feg kille som är lätt att manipulera för en dominant person.

Ja, det var en intressant teori.
Citera
2013-05-15, 16:47
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bodengrabb
Hon har motionerat i sängen med expojkvännen och sen pluggat innan hon försvann

Jag tror att du har rätt i det.
Citera
2013-05-15, 16:48
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Att han dom haft sex som motion det var en gissning då jag skulle tycka det var vidrigt om min tjej ej bytte kläder efter hon motionerat

Och då jag vet att Tompy inte bor kvar på den adress som skrevs på Flachback så måste den gamla adressen ligga kvar pga att folkbokföringen inte ändrats

Okej, då förstår vi att "motion" var sex, tog lite tid innan polletten trillade ned, tack för hjälpen. Vart tog Vachareeya vägen då med sin gula kasse och mobilen, en Samsung Galaxy enligt dig?
Senast redigerad av Cinnabar 2013-05-15 kl. 16:54.
Citera
2013-05-15, 16:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Och vad sades då?
inget nytt speciellt bara att dom skulle söka till sent ikväll.. hoppas vi får lite mer svar ikväll på efterlyst
Citera
2013-05-15, 16:55
Medlem
pederastens avatar
Citat:
Funderat mycket på det här, varför skulle vännen ha behov av att berätta den här detaljen för en helt okänd person. 1 gul plastkasse från ica?

men för helvete, lägg ner alla jävla konstiga tolkningar och konspirationsteorier.
det hade ju fan varit konstigare om han inte hade berättat det. nu kan folk reagera om de hittar just en gul plastkasse från ica i terrängen.
föredömligt informerat skulle jag snara kalla det. iaf inte konstigt för fem öre.
Citera
2013-05-15, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Jag tror inte att det är han själv. Jag tror inte att han är kapabel till det. Det är just därför som polisen inte misstänker honom. Dom fattar inte att han bara är målvakt till den verklige mördaren.
Det här är en ganska feg kille som är lätt att manipulera för en dominant person.

AB?
Citera
2013-05-15, 16:57
Medlem
hittar inte kjs fb nån som kan länka den eller har den tagits bort?
Citera
2013-05-15, 16:57
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Funderat mycket på det här, varför skulle vännen ha behov av att berätta den här detaljen för en helt okänd person. 1 gul plastkasse från ica?

Tja, möjligheten finns ju alltid att han faktiskt hade givit henne en gul platspåse att bära böckerna i och tyckte att det var en upplysning av värde till andra i skallgången. En tanke som det ju onekligen ligger något i.
Citera
2013-05-15, 16:59
Medlem
Cinnabars avatar
Okej. Så här då. VB "motionerar" med sitt ex K, han ger henne en gul plastpåse att stoppa böckerna i. Sedan... vadå?

Brukade VB skriva i koder? Ska hennes inlägg avkodifieras för att man ska förstå vad som hänt henne?
Citera
2013-05-15, 17:00
Moderator
OYs avatar
Att han dom haft sex som motion det var en gissning då jag skulle tycka det var vidrigt om min tjej ej bytte kläder efter hon motionerat

Och då jag vet att Tompy inte bor kvar på den adress som skrevs på Flachback så måste den gamla adressen ligga kvar pga att folkbokföringen inte ändrats

Kan ju jämföras med det här.

Det är uppgifter som jag fått av K*bba Så helt plötsligt vet Bodengrabb vad vännen kallas?

Och det här:

Kompisen ska tydligen heta T**my P**sson

Vet Bodengrabb och ändå säger hen tydligen?

Vem bor i Bodsvedjan?

Ett förtydligande krävs!!

Börjar det brännas, måste veta vem man är på spåret?
Citera
2013-05-15, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Astrologeen
Boden har blivit mer av en pundarstad, mycket hasch men även tyngre. Har dock ingen vidare kunskap inom ämnet.

På slutet av 90-talet gick det att lägga iväg hur mycket tjack som helst, var nästan obehagligt många som ville handla, för det facila priset av 800kr/gram

På senare år har hasch och allehanda piller blivit mer vanligt än tjack i alla åldersgrupper, väldigt få har gått på horse & ladd, mestadels pga. priset och alla som stampat på det innan det tagit sig hit upp...

Känns rent spontant som att Karatetränarens son (hak-miffot) eller dotter kanske är skälet till att familjen har en konstig relation till VB...
Kanske våldtäkt eller att mamman blir förskräckt över att dottern har lite lesbiska dragningar.
Såg att någon kommenterat på Karate-dotterns FB om att hon "höll på med något" i höstas men hon svarade ungefär: hon försökte sluta men det var svårt när alla trampar på den som redan ligger...

Hoppas att hon återfinns oskadd, tyvärr verkar det bara finnas spekulationer och inga riktiga ledtrådar, i alla fall inga som polisen delat med sig till allmänheten av.
Eftersom polishuset i Boden läcker som ett såll, borde det ha gått mycket rykten om ev. misstänkta vid det här laget...
Citera
2013-05-15, 17:01
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Tja, möjligheten finns ju alltid att han faktiskt hade givit henne en gul platspåse att bära böckerna i och tyckte att det var en upplysning av värde till andra i skallgången. En tanke som det ju onekligen ligger något i.

OM hon nu hade böcker, vilket jag betvivlar vad bar hon dit dom med då? En blå påse eller? Vilket dravel detta med påsen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in