2013-05-23, 01:22
Medlem
ett1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av inter-preter
På vilket sätt är han "inte guds bästa.." ? Exempel?

Har hört att han haft en del agressionsproblem, inte snäll på fyllan osv. Hörde detta långt innan försvinnandet dock, säkert 2 år sedan
Citera
2013-05-23, 01:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av GeneralTutte
Därav hans polares inlägg på Fb vart han blev av och om han har spaden?

http://i.imgur.com/WZqEdLA.png

Det där antyder ju lite att Kibba tillfälligt tog bort sin Facebook den 18:e... sen tog tillbaka den och jag har ju förståelse för varför han inte vill berätta, även om det så bara skulle bero på att han faktiskt tycker det är jobbigt när folk är inne och snokar.
Citera
2013-05-23, 01:24
Medlem
Jag tror att snart dras snaran åt för MB och hans son Sambon AN som är drivande
står I bakgrunden My best bet!
Citera
2013-05-23, 01:24
Medlem
ett1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Kolla också om det var i Boden, va kanske schackklubben i Umeå?

Det var nyss en massa i tidningarna om våldtäktsförsök utanför bushidoklubben i boden, så långsökt var det väl ändå inte
Citera
2013-05-23, 01:28
Medlem
J-ssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nomadjaevel
Enligt mina källor användes den flitigt av alla deltagare ur laget mer eller mindre. Något specifikt namn du är ute efter? KJ använde den tydligen.

På ett sätt tror jag det här med spaden är en tråd att nysta vidare i, men å andra sidan verkar en spade ändå inte ha används när kroppen gömdes.

Citat:
Ursprungligen postat av OY
Jag tror att gropen med torson och huvudet är styckningsplatsen. Där avskildes kroppsdelar för att få plats i en redan befintlig grop för att sedan täckas över med stenar. Precis som någon sade i tråden, så tror jag att det kan vara så att GM märkte att t ex armarna eller händer stack upp över markytan, därför skars/höggs de av, möjligen med stora vassa stenar till hjälp, därav de makabra demolerade kroppsdelarna i det gula huset, vari GM slängde in det som inte fick plats i gropen.

Anledningen till att militären hittade gropen med kroppsdelar i är möjligen för att det var mörkt när GM var där. GM såg inte hur illa maskerad gömman var, tog resterande kroppsdelar med sig, kanske i en gul ica påse (utan kalsonger i) och kastade in i huset.

Tror på din idé! Men det känns som att GM har någon sorts diagnos.. För allt verkar vara så halvtaffligt gjort. Platsen ligger i nära anslutning till Boden och besöks av människor med aktiv fritid, gropen är inte riktigt övertäckt, kroppsdelar ligger i ett öde hus, plastpåse med underkläder var inte heller direkt undangömda, mm. När allt är så här "oplanerat" är sannolikheten också stor att GM lämnat DNA efter sig!
Citera
2013-05-23, 01:31
Medlem
Alternativ1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hee4r
Hur kan man egentligen utesluta en björn som? En björn i detta fallet rovdjur.
Fattar verkligen INTE, men ett så bestialiskt begånget brott men inte ens huvudman här= en människa ens inplockad på ett första förhör?

För att björnar inte brukar spara maten i hus och under stenar?
Hur vet du att de inte tagit in nån på förhör?
Kan ju också vara så att de inte vill flagga med huvudman eller misstänkta för att avvakta och se hur de beter sig och agerar..
Citera
2013-05-23, 01:31
Medlem
wire2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ett1
Det var nyss en massa i tidningarna om våldtäktsförsök utanför bushidoklubben i boden, så långsökt var det väl ändå inte
Inte bushidoklubben, den "eventuella" våldtäkten var relaterad till ägaren av ett gym och har inte med karateklubben att göra. Daniel Lindroth på Underground Gym.
http://www.nsd.se/nyheter/boden/artikel.aspx?ArticleId=7311329
Även skrivits om detta på FB i en tråd.
Senast redigerad av wire2 2013-05-23 kl. 01:34.
Citera
2013-05-23, 01:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nomadjaevel
Är detta 11e maj spelet vi talar om? Även mina källor går i god för dessa isåfall.
Bilderna har med sandhedar och det finns inte nära FP. Ser ut som de spelade på Bodens södra skjutfält. Där finns gott om sådana platser. Dessutom ser man att de är på en av skogsägarna det går pansarfordon på sådana finns inte på Mjösjöberget eller Gammelängsberget. Dessutom hör man knappast skott från stridsfordon i bakgrunden på de bergen.
Citera
2013-05-23, 01:35
Medlem
ett1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wire2
Inte bushidoklubben, våldtäkten var relaterad till ägaren av ett gym och har inte med karateklubben att göra. Daniel Lindroth på Underground Gym.
http://www.nsd.se/nyheter/boden/artikel.aspx?ArticleId=7311329

Jo som sagt, sa ju att våldtäkterna/försöken utanför karateklubben och Underground mannen inte var relaterade
Citera
2013-05-23, 01:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ett1
Jo som sagt, sa ju att våldtäkterna/försöken utanför karateklubben och Underground mannen inte var relaterade
tillhör kroppsdelarna vatcheerya bangsuan? har polisen bekräftat det nu?
Citera
2013-05-23, 01:39
Medlem
ett1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av killlenn
tillhör kroppsdelarna vatcheerya bangsuan? har polisen bekräftat det nu?

Inget verkar bekräftat
Citera
2013-05-23, 01:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BeBeBe
Bilderna har med sandhedar och det finns inte nära FP. Ser ut som de spelade på Bodens södra skjutfält. Där finns gott om sådana platser. Dessutom ser man att de är på en av skogsägarna det går pansarfordon på sådana finns inte på Mjösjöberget eller Gammelängsberget. Dessutom hör man knappast skott från stridsfordon i bakgrunden på de bergen.

Detta ska vara området i fråga: https://maps.google.se/?ll=65.780357,21.618605&spn=0.029471,0.132093&t=h& z=14

Stridsfordon ska enligt tråden ha hörts på spelområdet. (sanddynerna där om jag förstått rätt)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in