Citat:
Ursprungligen postat av Nomadjaevel
Enligt mina källor användes den flitigt av alla deltagare ur laget mer eller mindre. Något specifikt namn du är ute efter? KJ använde den tydligen.
På ett sätt tror jag det här med spaden är en tråd att nysta vidare i, men å andra sidan verkar en spade ändå inte ha används när kroppen gömdes.
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Jag tror att gropen med torson och huvudet är styckningsplatsen. Där avskildes kroppsdelar för att få plats i en redan befintlig grop för att sedan täckas över med stenar. Precis som någon sade i tråden, så tror jag att det kan vara så att GM märkte att t ex armarna eller händer stack upp över markytan, därför skars/höggs de av, möjligen med stora vassa stenar till hjälp, därav de makabra demolerade kroppsdelarna i det gula huset, vari GM slängde in det som inte fick plats i gropen.
Anledningen till att militären hittade gropen med kroppsdelar i är möjligen för att det var mörkt när GM var där. GM såg inte hur illa maskerad gömman var, tog resterande kroppsdelar med sig, kanske i en gul ica påse (utan kalsonger i)

och kastade in i huset.
Tror på din idé! Men det känns som att GM har någon sorts diagnos.. För allt verkar vara så halvtaffligt gjort. Platsen ligger i nära anslutning till Boden och besöks av människor med aktiv fritid, gropen är inte riktigt övertäckt, kroppsdelar ligger i ett öde hus, plastpåse med underkläder var inte heller direkt undangömda, mm. När allt är så här "oplanerat" är sannolikheten också stor att GM lämnat DNA efter sig!