2013-05-23, 18:09
Medlem
reemkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Astrologeen
Här är han du söker. https://www.facebook.com/al*xander.b*rg.9887?fref=ts *=e *=e
Tusen tack igen! Fick för en sekund för mig att det kunde vara hans föräldrar de tagit när jag läste AB men har nu förstått att det var KJ:s föräldrahem de pratade om.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av djursvett
Är det någon som med säkerhet kan säga vilka som blivit gripna ? ingen från boden som har info ? är KJ gripen ?

KJ OCH KJS PAPPA FÖR FÖRTIOELFTE GÅNGEN
Citera
Medlem
Vet vilken sommarstugan är, och det var någon som citerade ett medium som skrev på facebook så här:

"..den stugan jag sett är inte i bästa skick men ok, känns som om hon är med nån där.."

.."den syn jag har är att stugan ser ut att ha tappat färg eller är väldigt matt röd mer i grått och räcket har varit vitt men tappat färg på många ställen så trä är mer synligt så ser jag detta???? "

- "synsk" kvinna

Måste säga att hennes beskrivning av stugan är spot on, även fast det kanske kan tillämpas på rätt många stugor...
Citera
Medlem
Plastartikels avatar
Vågar man fråga vart KJ´s föräldrars hus ligger?
Citera
Medlem
Diviots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Utevaro är när man inte inställer sig till rättegång. I detta fall skulle det rätta vara i sin frånvaro.

OBS!!!
polisen har arresterat en person i Södra Svartbyn. Allts inte i Bodsvedjan !!!!!!
Citera
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kattnatten
Men KJ bor ju själv?? Hans päron bor ju i hus vad jag förstår.

Det är väl inte osannolikt att han vistades i föräldrarnas fastighet vid gripandet.
Citera
Medlem
Typists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alander94
Hahahahah skämtar du?? Polisen är bra snurriga i boden..
Vadå Polisen? Det är ju media som rapporterat att Polisen har hittat en såg.
Citera
Medlem
CloneWars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flash-Gordon
http://www.kuriren.nu/nyheter/default.aspx?articleid=6848110

"Grannen är mycket sammanbiten när han kommenterar händelsen. Han blev

chockad när han kom hem och såg avspärriningarna.

- Jag har inte sett polisen här tidigare, men det har varit mycket prat och skvaller.

Mannen har bott granne med de boende i huset i ungefär 23 år
"

Är inte KJ i 20-årsåldern??

Nu var det ju i föräldrahemmet avsspärrningarna skedde. Antar att KJ:s föräldrar har ett antal fler år på nacken...
Citera
2013-05-23, 18:10
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av djursvett
Är det någon som med säkerhet kan säga vilka som blivit gripna ? ingen från boden som har info ? är KJ gripen ?
Här undersöks den gripnes bostad. Det är KJ:s bostad på bilden.
Citera
Medlem
urkinhas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Jovisst. Det är sällsynt, men man kan dömas för mord på en försvunnen person.
Jag menar en anonym person. Rubriceringen är mord på VB och inte på N.N. vars kroppsdelar hittades osv.
Citera
Medlem
Minutvisarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GeneralTutte
Den gripne är ju KJ så sluta nu med allt annat jidder. Tror faktiskt att han varit anhållen sedan länge.

Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Personen anhölls igår, i sin utevaro. Greps idag.

Nej, åklagaren har redogjort för att han både anhölls och greps idag.

Från presskonferensen vid 17-tiden idag (kan bland annat lyssnas till på AB live-tv):

Polisen:
Citat:
"Åklagaren har tagit över som förundersökningsledaren och det har skett under dagen."

Åklagare Anna Bergström:
Citat:
"Jag har beslutat tidigare under dagen att anhålla en person i sin frånvaro och denna person har sedan gripits klockan 13:20. Och, på en adress i Boden, och jag har därefter kl. 16:45 beslutat att anhållandet ska kvarstå. Det är frågan om en man och misstankegraden är skälig misstanke."
Citera
2013-05-23, 18:11
Medlem
engultomats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Astrologeen
Jag syftade på att det var två randoms som åkte runt (inte KJ) men som alternativ om varken KJ eller karatefamiljen var skyldiga, detta skedde igår kväll 22 maj.

Okej, då missuppfattade jag ditt inlägg, ber om ursäkt för det.
Jo självklart kan det vara så, låter mycket konstigt att en sådan sak inträffar samtidigt med VBs försvinnande. Dock lutar jag mer åt KJ!

Jag hann inte riktigt uppfatta om sommarstugan man undersöker är KJs föräldrars sommarstuga eller är det okänd persons sommarstuga?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in