2013-05-23, 01:09
Medlem
ett1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nomadjaevel
Hur nära står dessa källor MB?

Inte alls nära honom men har haft med sådana saker att göra.

Har varit våldtäkter lr försök utanför bodens bushidoklubb. En vart nyligen dömd för grov våldtäkt btw

MB är väl inte känd för att vara guds bästa barn heller.
Citera
2013-05-23, 01:13
Medlem
J-ssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Labolina70
Jag har lånat ett konto, för jag blir så sjukt upprörd då jag läser era inlägg. Framförallt då jag såg detta :S
Jag med många flera som känner killarna som spelat kan intyga att de var och spelade. Bland de spelade fanns min pojkvän, min lillebror och nära vänner. Så jag blir så sjukt arg då ni anklagar mina nära för sådana sjuka anklagelser bara för att de råkar spela en sport som den misstänkte KJ spelar. Vad är det för skit att dra alla över samma kant? då skulle man lika gärna kunna döma alla killar, ungdomar eller vad som helst. Blir helt chockad att så många människa är så sjukt omogna och outvecklade att de drar alla över samma kant.
Air soft är en jättebra sport som dessa killar spelar. Som jag själv dessutom försöker komma igång med. Detta för att det är en jättebra lagsport där man sammarbetar, känner adrenalin, får vara ute i naturen och ha kul. Det är samma sak som om man skulle lajva med nått spel från medeltiden, fast de spelar moderna konflikter.
Nu råkade de vara på området i boden. Bara för dem råkar vara i närheten och för att de spelar en sport som Kj gör så ska de inte behöva bli oskyldigt dömda. Nästan som om jag tror det är nå himla p12 som sitter och skriver utan att de fattar vad de pratar om.
Dessutom vet jag att killarna var oroliga för tjejen som dessutom försvann innan spelet, så självklart höll de dessutom ögonen öppna efter henne.

Så sluta prata massa skit om oskyldiga personer som inte har med detta att göra, som bara spelar en sport som en av er misstänkta person också spelade.

Tack för mig och hoppas ni tänker om lite innan ni snackar massa skit om oskyldiga.
så man får upp hoppet igen på oss medmänniskor.
Finns för varandra, döm inte ut första bästa.

Vem hade spaden och vad användes den till?
Citera
2013-05-23, 01:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Labolina70
Ja, jag kan med säkerhet intyga att det va "spel" den dagen!
100% säker!

Vill återcitera för alla upprörda som anser att det är långsökt.

Var VB klädd sim hon var för att hon skulle hänga med laget ? KJs idé...

Och än mer intressant. Har dom vart vid områdena som hennes telefon täcktes av masterna
Åberget. ?

Säger inte att ett helt lag var inblandad, men nån ur laget ??

TEORI

ps mer långsökt än att en kvinna så som AN är inblandad ? På riktigt ?
Statistiken talar mot en kvinnlig GM och för en manlig gärningsmannakompan, som har gemensamma intressen med GM NR 1 = KJ.
Citera
2013-05-23, 01:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av J-sson
Vem hade spaden och vad användes den till?

Enligt mina källor användes den flitigt av alla deltagare ur laget mer eller mindre. Något specifikt namn du är ute efter? KJ använde den tydligen.
Citera
2013-05-23, 01:16
Medlem
inter-preters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ett1
Inte alls nära honom men har haft med sådana saker att göra.

Har varit våldtäkter lr försök utanför bodens bushidoklubb. En vart nyligen dömd för grov våldtäkt btw

MB är väl inte känd för att vara guds bästa barn heller.

På vilket sätt är han "inte guds bästa.." ? Exempel?
Citera
2013-05-23, 01:17
Moderator
OYs avatar
Jag tror att gropen med torson och huvudet är styckningsplatsen. Där avskildes kroppsdelar för att få plats i en redan befintlig grop för att sedan täckas över med stenar. Precis som någon sade i tråden, så tror jag att det kan vara så att GM märkte att t ex armarna eller händer stack upp över markytan, därför skars/höggs de av, möjligen med stora vassa stenar till hjälp, därav de makabra demolerade kroppsdelarna i det gula huset, vari GM slängde in det som inte fick plats i gropen.

Anledningen till att militären hittade gropen med kroppsdelar i är möjligen för att det var mörkt när GM var där. GM såg inte hur illa maskerad gömman var, tog resterande kroppsdelar med sig, kanske i en gul ica påse (utan kalsonger i) och kastade in i huset.
Citera
2013-05-23, 01:19
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av demigod666
Herregud vad konspirationsteorierna står som spön i backen.

Håll er till fakta och det vi faktiskt vet.
1. VB har varit hos KJ den aktuella kvällen, KJ hade en bolagskasse med sig hem.. Detta verifieras av KJ och vittnen.
2. Den enda som uppger att VB lämnat KJ's lägenhet är han själv, inga andra vittnen finns i nuläget.
3. En granne till KJ har hört skrik från KJ's lägenhet på kvällen.
4. Polisen vill inte rubricera ärendet som mord innan offret är identifierat. Inget offer inget brott.
5. Polisen säger inte allt dom vet innan dom kan ta in misstänkt GM eftersom han då kan förhålla sig till uppgifterna och "korrigera" sina uppgifter.
6. Rykten om karatepappans eventuella relation till VB är RYKTEN. Hon kan lika gärna ringt och messat han och frun i tid och otid vilket ledde till bråk och konflikter och eventuella kommentarer på MPS FBsida. Hon kan ha varit på fyllan och inte riktigt haft förnuftet med sig då hon skrev "Kackerlacka" etc.
7. Bilar hit och bilar dit, det är ju vägar där folk rör sig mycket. Ta bilen som vände och drog iväg med en rivstart. Kan liks gärna varit en nyfiken person som ville "köra förbi" men fick panik när snuten står och har spärrat av vägen. Hade personen t ex knark med sig i bilen så kan det förklara rivstart från platsen.
8. Det finns inget som pekar på 2 GM. Det uppstod för att ett vittne sett en bil stå parkerad med 2 pers i och för att en polis sa fel i TV. Vem fan dumpar ett lik om man har blivit sedd på platsen?
9. Det är 1 GM och styckningen var för att underlätta transport av offret. Sen gick själva dumpningen snett.
10. Det var ingen björn, inte självmord, inte uppgörelse i undre världen, inget beställningsjobb.

Pust och kram. :-)

Hur kan man egentligen utesluta en björn som? En björn i detta fallet rovdjur(jfr först min räv här).
Fattar verkligen INTE, men ett så bestialiskt begånget brott, men inte ens huvudman här= en människa, ens inplockad på ett första förhör?
Och tills att en människa faktiskt är inplockad, som mest misstänkt, så misstänker jag faktiskt ett rovdjur här och då mest troligt en björn, då?! Delarna här och utav denna människokroppen är faktiskt gömda på samma sätt som just en björn gömmer sin mat på.
Och mer om björnar och mat av/ från människor så glöm inte den slagbjörn som i Jokkmokk dolde sin funna föda som, en människa, om än av denna björnen SJÄLV då slagen/ nedfällt.
Och glöm heller inte för den delen kvinnan som blev dödad av en älg och där mannen först blev misstänkt som GM.
Detta fallet är SÅ konstigt och så märkligt att alla teorier här verkar vara "mest troliga".
Senast redigerad av hee4r 2013-05-23 kl. 01:34.
Citera
2013-05-23, 01:19
Medlem
ett1s avatar
Har varit våldtäkter lr försök utanför bodens bushidoklubb. En vart nyligen dömd för grov våldtäkt btw[/quote]

Måste backa på detta, kan ha varit den andra bushidoklubben, inte säker

Den grova våldtäktsdomen verkar inte relaterad

Lite för snabba slutsatser
Citera
2013-05-23, 01:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Priotaire
Börjar nästan tro att du är släkt med Mb o An alternativt vän med dessa! Det finns otaliga saker som gör denna familj intressant!

Du reggade dig endast för denna händelse eller hur?

Hahaha nä, kan jag garantera dig att jag inte är.

Dock så har jag en gemensam vän med VBs ex (ex ex) kan som fanns i bilden före KJ. Det är han som har blivit hotad. VB har anmält, han blev hotad pga av nån polisanmälning som gjorts mot hans ex flickvänn) hotad av H A - anknutna killar..

Grötigt ja. Men därför polisen också intygar att anmälningarna som VB gjort är irrelevanta för utredningen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nomadjaevel
Där ser man!
Skulle vilja se källa på det då de enda jag hört talas om varit utanför Bodens karateklubb och inte BBC. Däremot har det varit våldtäkt (2 män överföll en annan man) på ett boende på Prästholmen och minst ett våldtäktsförsök där i fjol. BBC ligger på Prästholmen men jag har svårt att se kopplingen mellan våldtäkter och klubben. I så fall skulle lika gärna kyrkan som ligger mitt emot vara skyldig.

Edit: ser att den som skrev om det nu ändrat sig.
Senast redigerad av BeBeBe 2013-05-23 kl. 01:23.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hee4r
Hur kan man egentligen utesluta en björn som? En björn i detta fallet rovdjur.
Fattar verkligen INTE, men ett så bestialiskt begånget brott men inte ens huvudman här= en människa ens inplockad på ett första förhör?
tillhör kroppsdelarna vatchareeya bangsuan? är de bekräftat nu?
Citera
2013-05-23, 01:21
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ett1

Citat:
Måste backa på detta, kan ha varit den andra bushidoklubben, inte säker

Den grova våldtäktsdomen verkar inte relaterad

Lite för snabba slutsatser

Kolla också om det var i Boden, va kanske schackklubben i Umeå?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in