2013-05-23, 14:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KSP
KiteonTile
Vet vi vem som är
aggressiv
tillgång till bil
vet vem VB är

vet jag stämmer ang MB. Dålig koll på vart han bor osv dock.
Citera
2013-05-23, 14:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ToZon
Fullt förståeligt, de vill inte ha en massa tomtar som springer omkring i buschen och då kan förstöra spår, det är betydligt bättre att hitta ett fynd som är i orörd terräng än att det gått tiotalt personer över/förbi platsen. De vill ha organiserade sök nu då personen är avliden och varje orört fynd kan vara guld värt.

KJ var ju med i MPS i sökandet. Om det nu är han som ligger bakom detta så har han ju kunnat ha koll på vart de söker och inte.
Citera
2013-05-23, 14:31
Medlem
Cherrykills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Jisses, jag hoppas de plockar in KJ snart innan tråden spårar ur totalt.

Den har spårat sedan länge! All heder till dig och Quarrel som under de senaste 600 sidorna tappert kämpat mot alla dessa återupprepningar och konspirationsteorier. Den här tråden måste vara något slags rekord i just det. Ett hett tips till alla som inte orkar läsa allt är att enbart hålla sig till vad dessa två skriver, samt några av de lokala förmågorna som plitar ner vilka rykten som går i staden (tack för det!)

Jag finner det ändå märkligt att de drar ut så länge på det, det är nästan så att jag för första gången börjar tvivla på om det verkligen är KJ. Jag minns när det framkom att hon varit hos honom på kvällen och polisen snabbt som attan gick ut och sa att han inte var misstänkt för något. Besynnerligt att de (utåt sett) kunde avskriva honom så snabbt.
Citera
2013-05-23, 14:32
Medlem
GW säger ju att det är någon i hennes närhet, rent statistiskt sett så är det så. Om man skulle fundera lite utanför det som vi alla fastnat i när det gäller GM, så finns ju fler personer i hennes närhet förutom studiekompisen och älskaren... bl.a. den äldre vännen, gubben som sa i en intervju att han var hennes vän och kompis och att de sågs varje dag osv osv att hon kom till honom med alla sina bekymmer. Han kanske vet mera i alla fall.
Citera
2013-05-23, 14:33
Medlem
Cinnabars avatar
Säg att MB med aggressionsproblem (enligt tråden) hade ihjäl VB och blev desperat. AN ger honom alibi. Kan polisen nonchalera ett påstått alibi och sy in någon ändå?

MB kanske polisen tycker är "relativt" ofarlig, eftersom detta ändå borde vara ett engångsbrott...? Man låter honom gå fri, tills man hittar något som binder honom till brottet?
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av why123
Akinators uppgift om att MB har span på sig, bedömer du den uppgiften som sannolik. Att de inte är säkra på att det är KJ som är skyldig utan att det är mer som tyder på att det är MB?

Jag är 100 procent på den uppgiften. Har fått den från två olika källor. Den ena inom polisen och den andra som själv noterat intresse för MB utanför hans restaurang i samband med första fyndet i huset.

Så det är möjligt att intresset för honom uppstod då.
Citera
Medlem
Typists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Lyssnar man på polisen i inslaget får man intrycket av att de även söker mordvapnet i området på Mjösjöberget. Kan skallen haft någon typ av krosskador?

http://www.nsd.se/nyheter/artikel.aspx?ArticleId=7672664
Jag tror polisen mer realistiskt letar efter något som visar att mordplatsen var i skogen eller styckningen skedde där. Kanske rep, blod eller något som binder VB till platsen som levande.
Citera
2013-05-23, 14:34
Medlem
Rolhens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alleyezonme
I skrivande stund har vi alltså en psykotisk styckmördare fri. Vi spekulerar hejvilt kring vem det kan vara medans han troligen sitter och läser här. eller vad gör man veckorna efter man har styckat någon? Forstätter man livet som vanligt tills man blir fångad eller vad tänker man.. Önskar man kunde få svar på dessa frågor..

Han kan ju vara medlem här och skriva sedan länge?
Citera
Medlem
Om vi ponerar att någon i MB's familj skulle vara GM. MB själv eller hans son?
Motivet är det viktigaste, det måste finnas en viktig anledning till mordet.

Bor sonen hemma eller ensam? Har han ett aggressivt beteende? Droger? bil? motiv? tillfälle? Hittar han bra i skogarna? Bor dom "på andra sidan av Boden"?
Citera
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CattasBubbla
Jo, men är det en rimlig tanke att det är "smartare" att vänta tills dom är säkra på att det är VB som är funnen? Att det då går att ställa frågor ang fp osv?
Nej, det är det inte. Även om identiteten på kroppen inte polisiärt är fastställd är varje polisman som arbetar med fallet övertygad om identiteten. Det är något annat som får polisen att avvakta med frihetsberövande.
Citera
Medlem
why123s avatar
Är det KJ behöver det inte finnas något motiv, de kan ha börjat bråka, och sedan har det slutat så här illa..
Snackar vi MB så är det troligare att det finns motiv då de måste ha kommit överrens om att träffas, alternativt att han stod utanför KJ:s bostad och väntade på henne.

Som jag ser det är det helt olika scenarior beroende på vem vi tror är GM!

Edit: MB behöver inte ha velat mörda VB, men hela familjen verkar förbannad på henne och det måste finnas en orsak till att de träffades.
Senast redigerad av why123 2013-05-23 kl. 14:36. Anledning: ..
Citera
2013-05-23, 14:35
Medlem
Cherrykills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Akinator
Jag är 100 procent på den uppgiften. Har fått den från två olika källor. Den ena inom polisen och den andra som själv noterat intresse för MB utanför hans restaurang i samband med första fyndet i huset.

Så det är möjligt att intresset för honom uppstod då.

Detta span pågår alltså precis nu och har gjort sedan de hittade de första fynden?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in