2013-05-23, 00:29
Medlem
Lums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FistOfFury
Lägenheten kanske genomsöktes grundligt under tisdagen? Allt pekar på KJ, återigen läs lajlajlajs sammanfattning kring KJ...

Jag läste ovan från någon, att han tydligen tagits in till förhör 22/5. Då måste det betyda att polisen har ytterligare skäl att försöka få ut mer av honom.

Kanske är det någonstans svårt att ta till sig, att en sådan ung person kan genomföra ett sådant vidrigt brott, som att stycka en kropp är. Speciellt någon som ser ut att ha haft framtidsplaner. Sedan eftersom han har en diagnos, vill man på sätt och vis inte tro att det är alltid nu människor med diagnoser eller att det krävs en diagnos. På senare tid har det varit väl en hel del mord/dråp av män med Asperger, tråkigt.
Citera
2013-05-23, 00:31
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Priotaire
Jasså du lovar det Jag preciserar mig då! MB o An;s son har tidigare sagt(på Fb) att han är beredd att döda för sin familj, han har även beskrivits som instabil(anabola/droger) av bekanta.

Sonen har länge hört An:s hat mot BO och att Mb hade en nära relation med BO. Om BO smsat Mb om var hon är så har han väl nämnt detta för sonen och kanske bett honom ge henne skjuts hem/åkt på egen hand. Denna familj står högt i kurs bland de misstänkta och jag tror baserat på Kj:s personlighet att han inte är kapabel att genomföra detta dåd samt att klara detta på egen hand.

så jag lutar helt åt Mb:s familj fn., där finns mycket att nysta upp

Nej, jag tror man kan glömma denna familj. Visserligen hat och sånt, men nej, i grunden finns inget sådant "ungdomligt ursinne". Sonen är för gammal för att vilja hämnas för morsans skull, det han lagt ut som boktips är en bok som florerar.

Dådet är utfört av ett gäng herrar som tappat kontakten med verkligheten, och nu väntar polisen på ett de ska tappa förståndet. Det lär inte dröja länge, med tanke på att vad de gjort är en mycket annorlunda handling. Hur är det med droger i Boden? Detta kan ha utförts i påtänt tillstånd.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Labolina70
Ja, jag kan med säkerhet intyga att det va "spel" den dagen!
100% säker!

SHIT ! Kan vi hjälpas åt o gräva lite..

Transportmedel för killarna den dagen ?

Vilka deltog, vart var dom någonstans (område)

Vad handlar samtalet om spaden den 18 Maj med KJ om ?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cinnabar
Finns droger med i bilden?
Absolut inte. Har för mig att de inte ens dricker.
Citera
2013-05-23, 00:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Akrobaten0808
SHIT ! Kan vi hjälpas åt o gräva lite..

Transportmedel för killarna den dagen ?

Vilka deltog, vart var dom någonstans (område)

Vad handlar samtalet om spaden den 18 Maj med KJ om ?

Ska tydligen gälla detta spel: http://airsoftsverige.com/forum/viewtopic.php?f=34&t=6061

Kan inte säga till 100% dock eftersom att det inte är mina ord.
Citera
2013-05-23, 00:34
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
En ljusblå Hyundai Sonata GLS, 1995 års modell och med en demonterbar kula som kopplingsanordning.
http://goo.gl/kACwk

Okej och han äger den här bilen och har inga andra bilar i sin ägo?
Citera
2013-05-23, 00:34
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av poky
Absolut inte. Har för mig att de inte ens dricker.

Förutom KJ då menar du? Finns indikation på att han inte körde VB hem pga av att han druckit en öl.
Citera
2013-05-23, 00:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Förutom KJ då menar du? Finns indikation på att han inte körde VB hem pga av att han druckit en öl.

Oj..! Nu när du säger det så får jag ett svagt minne av att denna KJ ska ha nämt att han inte dricker. Någon mer bekant får gärna bekräfta detta!
Citera
2013-05-23, 00:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cinnabar
Om du med "förlora" tänker på empatistörda AN, som han inte ens har barn med... nej... så mycket finns det inte att förlora. En äldre person är mer eftertänksam, om inte starka känslor är inblandade, och det tror jag knappast var fallet här. Han lekte nog mer, om något. VB var väl inte hetaste tjejen ändå, en ung tjej liksom, utan några direkta rikedomar eller annat som kan skapa avundsjuka eller åtrå.

Nej, detta är gjort av en ung person, eller flera, som triggat varandra i något helt sjukt. Airsoftgänget som akrobaten hittat låter mer troligt. Unga killar som fastnat i något ruggigt sjukt, för detta är sjukt, sjukt, sjukt.

Nä, "förlora" menar jag om MB torskar för mord/misshandel anseendet i klubben, familj, vänner och arbetskamrater. En som förlorar mycket kommer att till varje pris dölja (stycka kroppen och gömma) det som hänt.

"Airsoftgänget" är så jävla sjukt långsökt så ni förstår inte, chansen för det är minimalt. Sluta att diskutera det ens. Det är inte som på film!!! På film är det värst komplotten och historien. LÄGG NER, ni gör bort er i en desperat jakt på bli grävare

I verkligheten är det 99 av 100 gånger en enkel förklaring. EN närstående man som tar död på exet/frun/knullkompis/tjejkompis och styckar för att kunna frakta och dölja kroppen för att inte bli upptäckt.
Senast redigerad av bridge 2013-05-23 kl. 00:39.
Citera
2013-05-23, 00:37
Medlem
Sleepwalkins avatar
en annan tanke jag har men enbart teori/känn, jag tror hon legat placerad någon annanstans först och då "hel" för att sedan bli styckad och flyttad till dumpningsplatsen... Och detta pga. GM känner stress och är ej nöjd med sin första dumpningsplats, mps och den polisiära uppståndelsen GM ej förväntade sig i närområdet... Kan förklara varför masten uppe vid borgen reagerat på hennes mobilnärvaro. Kanske det var första platsen hon låg på...
Citera
2013-05-23, 00:38
Medlem
Alternativ1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Labolina70
Ja, jag kan med säkerhet intyga att det va "spel" den dagen!
100% säker!

På samma område som hon hittades?
Vet du tid, kanske vilka som var med?

OffT-snygg bild där
Citera
2013-05-23, 00:40
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sleepwalkin
en annan tanke jag har men enbart teori/känn, jag tror hon legat placerad någon annanstans först och då "hel" för att sedan bli styckad och flyttad till dumpningsplatsen... Och detta pga. GM känner stress och är ej nöjd med sin första dumpningsplats, mps och den polisiära uppståndelsen GM ej förväntade sig i närområdet... Kan förklara varför masten uppe vid borgen reagerat på hennes mobilnärvaro. Kanske det var första platsen hon låg på...

Som sagt, den förklaringen är rimlig tycker jag. Kan förklara det här med mobilens märkliga rörelser.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in