2013-05-22, 23:19
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Jag tror också att hon dödats i en lägenhet i Bodsvedjan, tror definitivt inte på att KJ gått till sin bror för att spela, varför gick de inte tillsammans i så fall. Varför de letade vid fel fort kan bero på att mobilen varit påslagen kring Bodsvedjan, aldrig lämnat lägenheten, samt att polisen inte har förmågan att dra snabba slutsatser så som görs i detta forum, så tror jag. Man gräver inte i samma utsträckning, man väntar på tips.

Nja. Men varför började de leta just vid olika fort? Du tror inte att det kan ha varit så att KJ ex berättat i förväg till någon att han och VB skulle till något fort? Sen i förhör har han sagt att han drack lite öl och det aldrig blev av. Dessutom sa han i förhören att han inte kunde köra hem henne pga intaget. VB hade ju träningskläder och träningsdojjer (förberedd på lite utevistelse) på sig och det där tramset med att VB skulle plugga med KJ, tror väl ingen på längre.

Nä. Jag tror det hände något uppe på berget och sen gick allt på tok. Sen åkte han hem och hans bror hämtade honom strax efter 21 på kvällen i Bodsvedjan. Sen spelade de säkert tv-spel i godan ro.
Citera
2013-05-22, 23:19
Medlem
"Kriminologen Leif GW Persson menar att polisen medvetet låg lågt och har haft spaning på den misstänkte en tid."

Precis vad jag har tänkt, de har span på någon huvudmisstänkt, KJ eller någon annan, och väntar på att han ska göra ett misstag.
Citera
2013-05-22, 23:20
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Har tänkt lite på detta att inga formella misstankar har delgivits KJ. Det känns som att det borde finnas mer fakta som talar mot honom som GM än enbart ett vittnesmål från en släkting om att de spelat tv-spel på lördagskvällen. Lalajlaj tror jag det var nämnde de relativt få omständigheter som räckte för häktning vid Marinas försvinnande i Spekeröd. Man kan tycka att de fakta som vi känner till borde räcka för anhållandebeslut och beslut om husrannsakan för att ev bevis inte ska kunna undanröjas. Ändå har inget sådant skett. Det kan absolut betyda att det finns flera omständigheter som försvagar misstankarna mot honom. Frågan är bara vad det kan vara.

Ett tänkbart svar har nästan ingen snuddat vid här: Det finns en annan person i VBs bekantskapskrets som är okänd här men mycket mer intressant för polisen.

Har du lust att presentera vem det skulle kunna vara?
Citera
2013-05-22, 23:20
Bannlyst
[quote=Akinator]Polisen bör väl ha börjat utreda KJ:s alibi. Som alltså skulle ha varit tv-spel med brorsan.
Då får man tro att brorsan bekräftat detta, men frågan om man kan styrka det med exempelvis butiksbesök efter vägen, telefonsamtal eller sms och mobiltrafik från brorsans område?

Antingen köper man ju hans alibi och då borde KJ inte vara så intressant längre.
Alternativt så köper man det inte, vilket ju då innebär att man tror att brorsan ljuger. Varför? Själv inblandad eller bara skyddar brorsan?

KJ kan, givetvis, strypt VB och en gått till brorsan och spelat. Sen kommit hem och dumpat liket nattetid.[/QUOTE

sitter framför datorn. högröd..skäms att komma från detta län, är nivån på lule/boden poliserna
på denna nivå...precis som GW säger, dom har från dag 1, vetat mot vilken person dom skall rikta blickarna mot..suck suck...dom har inte gjort ett skit...en massa jävla pajasskallgångekedjor och sen stå i kuriren och låtsas vara allvarliga...dom borde avskedas! fruktansvärt mot tjejens anhöriga, nu finns det risk att detta tjorvas bort....
Citera
2013-05-22, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zerx
"Jag fick hoppa över gymmnasiet och pluggade på Högskola"

Alltså, "fick hoppa över", betyder det att han var så pluggis/smart att han inte behövde gå gymnasiet överhuvudtaget? Någon som känner honom och vet hur det ligger till?

Bara jag som klickade på "visa mer" på den sidan och fick upp vilken bil han kör MB 190 E
Citera
2013-05-22, 23:22
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av bridge
"Kriminologen Leif GW Persson menar att polisen medvetet låg lågt och har haft spaning på den misstänkte en tid."

Precis vad jag har tänkt, de har span på någon huvudmisstänkt, KJ eller någon annan, och väntar på att han ska göra ett misstag.

Men vad har då hänt med "Skäligen misstänkt" och varför har inte den här i fallet ens hörts/ tagits in som "sådan"??
Senast redigerad av hee4r 2013-05-22 kl. 23:24.
Citera
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Det kan vara så att de finkammat hans lght utan framgång, och fortfarande letar BP.

Eller annan GM..
Man jobbar med att kartlägga offret
http://www.kuriren.nu/nyheter/default.aspx?articleid=6847206
Det kan finnas fler herrbekanta som man kollar.
Citera
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dapravda
Nej de är inte borta, de syns för dem som det är ämnat för. Har försökt förklara att man kan vara totalt osynlig på FB om man vill och bara låta vissa se vad man skriver. Jag, t ex är inte ens sökbar på FB trots att jag är väldigt aktiv där.
Men syntes de inte förut?
Han har alltså inte stängt sin sida, men bara vänner kan se.

Men berätta vad han skyllde på, och som E*gstr*m inte verkade godta.
Citera
2013-05-22, 23:24
Medlem
Bundyss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FistOfFury
Jag ställde samma frågan ett antal ex sidor tillbaks i tråden, men fick inget svar.

Undrar också om någon vet mer om hurpass intelligent han var?

Jag gick på Björknäs i Boden ett par år, kan inte minnas att jag sett eller ens hört talas om KJ men han har endast vänner från IV-klassen på Facebook, alltså bör han själv ha gått i särklass.
Citera
2013-05-22, 23:24
Medlem
Sternococktails avatar
Genom att förstöra kroppen, slipper mördaren undan med "brott mot griftefrid".

BO hade gjort flera polisanmälningar - mot GM?
Citera
2013-05-22, 23:25
Medlem
wire2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hee4r
Men vad har då hänt med "Skäligen misstänkt" och varför har inte den här i fallet ens hörts??
Bevis kära hen...!
Citera
2013-05-22, 23:25
Bannlyst
Egentligen borde man ju ta sig för att kolla av fler bilar hos vänner, släktingar, bekanta osv osv...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in