2013-05-22, 13:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av EmmaKlara
Aftonbladet har ju en bild på påsen och den ser ut att innehålla mer underkläder än ett par kalsonger.
Dessutom är den GUL.....

Bh och linne hörde jag.
Citera
Medlem
Hmm.. Spännande att följa denna tråd har följt sedan början, är ganska säker på att polisen säkert vet vem GM är, sa inte GW något om det också tror jag, men om dom vet så kan det ju vara så enkelt att dom har span på han eller letar efter han, span utifall att han återvänder till brottsplatsen GW har dessutom sagt att mördare återvänder alltid till brottsplatsen som en regel, har för mig att GW någon gång nämt att dom kan få för sig att röja spår efter sig själv i efterhand efter som dom högst sanolikt är ganska chockade och slarviga kring själva styckandet, kan säga att om jag hade råkat döda någon och valt att stycka dom så hade det väll sluta med att jag gömde påsarna utanför min dörr krypit ner i sängen i fosterställning och sakta gungat fram och tillbaks och mumlat "det löser sig" just sayin, krävs ett riktigt kallt psyke för att stycka någon och tänka klart, och sådanna psyken växer nog inte på träd
Citera
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stefansson1
Därför att det krävs mer än bara misstankar för att sy in någon. 7 dagar är ingen dum gissning efter vad vi vet i dag.

Tänker du på gripen, anhållen eller häktad?
Citera
2013-05-22, 13:41
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stefansson1
Därför att det krävs mer än bara misstankar för att sy in någon. 7 dagar är ingen dum gissning efter vad vi vet i dag.

Nej, det räcker gott med skälig misstanke.
Citera
2013-05-22, 13:41
Medlem
Från detta:
http://www.nsd.se/nyheter/artikel.aspx?ArticleID=7670365

Nytt föremål har hittats
LULEÅ UPPDATERAD.
Polisen har gjort ett nytt fynd på tisdagskvällen intill den byggnad där kroppsdelar hittats. Klockan 11.40 på onsdagen kom polisen med ett nytt pressmeddelande om sökandet av både en mördare och ytterligare kroppsdelar.

Man säger i artikeln att polisen nu söker fler bevis i anslutning till detta och en mördare...

Längst ner i artikeln: "Vid 16.30-tiden i dag kommer polisen med ett nytt pressmeddelande."
Citera
2013-05-22, 13:43
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Skulle inte säga att Örebrofallet väntade och inte heller Hovs Hallar. Söligt hade gm i Örebro eftersom det va mycket blod under golvet. Och Hovs Hallar grisade ner bilen ganska rejält och han styckade väl utomhus.

Finns en anledning att man tappar ut blodet först i andra fall. Så nej, så kunnig tror jag inte många är.
Skulle nog påstå att man behöver praktik.
Man tappar ur blodet för att det påverkar smak och konsistens på köttet, det blir mycket utfällningar vid tillredning.
Vilt tappas som regel inte, men tappar sig ofta själva, beroende på träff.
Citera
Medlem
Aiya-Baiyas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lateu
Den här heter ju Kr*st*ffe* K*bba (smeknamn) J*han*son och är delvis öppen.. I alla fall för mig!

Då är det samma.
Citera
Medlem
Har inte följt tråden riktigt.. men det verkar finnas en misstänkt ?
http://www.kuriren.nu/nyheter/?articleid=6846305
Citera
2013-05-22, 13:44
Medlem
FistOfFurys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leverflundra
De nya passen gäller i fem år och för minst fyra år sedan användes fingeravtrycken i pass. Så att ta reda på hennes fingeravtryck för att ev. kunna matcha mot fynden, det är nog det minsta problemet polisen har.

Hur länge gällde de gamla passen? Hon kan fortfarande ha hunnit skaffat ett gammalt pass efter ett annat och vara nära ett passbyte till det nya systemet. Jag har iaf ingen aning om hennes pass status...

Du verkar missförstå mig. Det jag menade från början var att om de nu hittat hennes händer så är ju det en möjlighet till att identifiera likdelarna. Därav min fråga angående fingeravtryck för immigranter, jag såg det som en möjlighet till att de skulle kunna ha hennes fingeravtryck.
Citera
2013-05-22, 13:48
Medlem
Aiya-Baiyas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sofiiaa
Ki**a?

Den personen har jag gemensamma vänner med men aldrig träffat.

Japp.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av joffepoffe
Det har jag redan svarat på tre gånger

För att det är misstänkt beteende att åka flera gånger fram och tillbaka till en och samma avlägsna plats, och han vill inte dra uppmärksamhet till sig. Lägg sedan till det att man inte släpar ut ett helt kropps-stort bylte till sin bil utan att riskera uppmärksamhet

Istället har han gjort en vända med bål/huvud eller vad det nu är som inte hittats. Sedan åkt hem igen och tagit nästa "portion" som är lagom liten för att rymmas i en väska liten nog att inte dra till sig uppmärksamhet.

Och så lägger man dom helt öppet på golvet i ett hus som vem som helst kan komma in i några kilometer från Boden C i stället för att köra 5 mil och gräva ner dom i en myr.
Visst, den här gärningsmannen är nog inte särskilt smart.

Jag har fortfarande mina misstankar mot MB med familj. Likdelarna i huset skulle kunna vara ett sätt att misstänkliggöra KJ eftersom KJ troligen rörde sig en del i trakterna kring det här huset när han lekte krig. MB måste ha känt till att KJ hade umgåtts med VB under kvällen och därför skulle bli huvudmisstänkt. Man har ju sett ett fordon i trakten som kan ha tillhört MB och någon har sett en bil med 2 personer stå vid det aktuella huset runt 15:e Maj har jag för mig.
Citera
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av palasso
Det finns tydligen ett annat fort precis i närheten, svedjefortet. Vet någon om de intresserat sig för det området?

Om nu misstankar finns mot KJ, har de kollat upp andra områden de spelat soft air gun på? Finns väl rätt mycket militär mark med tillhörande byggnader och bunkrar ut mot rödbergsfortet/råbäcken?
I Skogså; en kvarts körning från Mjösjöberget, har också utkämpats många hårda slag med skarpa plastkulor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in