2013-05-23, 12:19
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zzzzz99999
har det nämnts vilken operatör det gäller ??
eller hur menar du med -"aktiveras"

((och ja jag är jägare och vet att man inte använder yxa men jag har varit med om att dela kroppar med fogsvans, för att kunna bära fram fångst i oländig teräng, )

VB hade Telia. Sms för sig, men även bara att mobilen varit påslagen och hon har varit där? Om hon bara varit där och inte skickat något sms, surfat eller ringt - går det att spåra om hon inte har någon gps i telefonen?
Citera
2013-05-23, 12:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Teoretiskt, VB messar MB, hon är irriterad på KJ, han har druckit en öl, kan inte skjutsa henne hem, MB erbjuder sig, hämtar upp VB med bil, sedan ...

Alternativt har en möjligt svartsjuk MB väntat utanför vännens bostad, plockat upp henne ...

Finns massor av troliga scenarion. Om vi med säkerhet får styrkt att armarna var bundna så tycker jag ju att det talar för att hon fraktats levande i en bil. Möjligen död av misstag genom kvävning med trasa i käften?
I vilket fall, allt sånt är ju spekulationer och allt är fortfarande möjligt.

MB:s uppgift om att hon stalkat honom förefaller konstig och bör vara jättelätt att utreda.
Citera
2013-05-23, 12:20
Medlem
Har varit lite snack om att MB, AN och KJ kan ha en svart pickup för den har tydligen varit synlig vid någon FP. Om något annat dykt upp och att det spåret har kallnat har jag ingen aning om. Eller om mitt blivande avslöjande är någonting att ha. Men jag ringde iallafall Transportstyrelsen och kollade vilka fordon dessa personer ägde.

MB äger följande fordon:

Volvo 142, Vit
Audi 100, vit
Nissan Terrano, flerfärgad
Volkswagen Caddy Skåp,
Vit
[/b]

AN äger bara en moped

KJ äger en Hyundai Sonata ljusblå.

Vill någon att jag kollar upp en familjemedlem till någon av dem. Skicka iväg ett PM bara med deras adress och namn.
Citera
2013-05-23, 12:21
Medlem
CattasBubblas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bish0pTh3Pimp
Vad hade hänt din brorsa? Uppbränd efter en bilolycka eller vadå?
Nej mördad med 18 yxhugg i huvudet. Hade leg på sig men de kunde inte se om det var han pga att huvudet var krossat, så de fick gå efter tatueringarna i första skedet
Citera
2013-05-23, 12:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Rolhen
Precis min tanke. Vad är det som säger att inte MB var galet svartsjuk när hon besökte sitt ex?

Han behöver inte ens varit svartsjuk i början. Han kan ju hämtat upp henne där och sen har man hamnat i diskussion om något hon sagt eller nämnt som inträffade under kvällen som får MB att balla ur.
Sånt har ju hänt förut. Totalt impulsiva idiotbrott som slutar illa.
Citera
Medlem
DenSomSokers avatar
Snabb fråga, är hennes mobil hittad? Kan vara en dum fråga, tack för svar.
Citera
Medlem
MossTrumss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L.D.
Du menar att någon ska gräva på exakt den kvadratmeter där kroppen ligger? Risken är nog större att du vinner på lotto fyra helger i rad.

Som jag läst i media låg de funna delarna av kroppen ute i naturen täckt med sten. På bilder i media ser FP ut som ett stenröse. Min teori är att GM kan ha tänkt tända eld på den platsen för att försvåra utredningen av kroppen, som förr eller senare skulle hittas. Någonting har stört GM och planerna avbröts tillfälligt. Vittnen har sedan sett en bil återvända till platsen kring huset, men försvinna med en rivstart då den blev upptäckt.
Citera
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rolhen
För att hon haft sex med mödaren och han skulle ta bort kalsongerna men tappade dem i naturen
Hua, tänk om nästa fynd blir en manslem!
GM har inte bara kastat fillingarna, för säkerhets skull kastade han även sitt organ.
Citera
2013-05-23, 12:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Seeyainhell
Har varit lite snack om att MB, AN och KJ kan ha en svart pickup för den har tydligen varit synlig vid någon FP. Om något annat dykt upp och att det spåret har kallnat har jag ingen aning om. Eller om mitt blivande avslöjande är någonting att ha. Men jag ringde iallafall Transportstyrelsen och kollade vilka fordon dessa personer ägde.

MB äger följande fordon:

Volvo 142, Vit
Audi 100, vit
Nissan Terrano, flerfärgad
Volkswagen Caddy Skåp,
Vit
[/b]

AN äger bara en moped

KJ äger en Hyundai Sonata ljusblå.

Vill någon att jag kollar upp en familjemedlem till någon av dem. Skicka iväg ett PM bara med deras adress och namn.

En nissan har ju setts kring fyndplatsen av ett vittne. Men en mörk. Vad innebär flerfärgad?
Citera
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DenSomSoker
Snabb fråga, är hennes mobil hittad? Kan vara en dum fråga, tack för svar.
Nix
Citera
Medlem
tjackkurts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
VB hade Telia. Sms för sig, men även bara att mobilen varit påslagen och hon har varit där? Om hon bara varit där och inte skickat något sms, surfat eller ringt - går det att spåra om hon inte har någon gps i telefonen?

Om telefonen varit där och varit igång så borde det gå att se i loggarna att telefonen befunnit sig inom den masten. Telefonen är väl ständigt uppkopplad och söker master hela tiden, om den är igång dvs
Citera
2013-05-23, 12:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av GeneralTutte
En nissan har ju setts kring fyndplatsen av ett vittne. Men en mörk. Vad innebär flerfärgad?

Den är till största delen svart. Tror flerfärgad innebär att det finns andra färger på paneler/lister och andra utvändiga utsmyckningar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in