2013-05-22, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bodensare70
Jag vet att permissioner hade han inte förrän på senare år..... och han gjorde två brott innan han åkte fast..... Jo han fick Rpsyk. Sitter fortfarande där.... Som tur är
Tycker ändå inte du ska uttrycka dig med lögner.... Tack på förhand.

Nix, inga lögner, det stämmer nog att det hände mellan de två brotten, innan han blev anhållen & dömd, satt just och undrade över det fallet och ifall det kan ha funnits fler offer som aldrig vågat säga något eller inte blivit trodda.

On-topic, hoppas det här fallet får ett erkännande och bra teknisk bevisning.
Tycker dock synd om de oskyldiga som blivit vända ut och in, förutom A.N. (även om hon är oskyldig) hennes uttalanden gör att hon förtjänar all skit hon kommer att få en lång tid framöver.
Citera
2013-05-22, 22:43
Medlem
Blev det rätt nu!?

Uppskattade avspärrningar.
http://imgur.com/y88B0qI

Jag tror att polisen har spärrat av i flera, flera etapper för det var avspärrnings-plast över allt.
Där jag har markerat med en "4:a" flyttade polisen ut avspärrningarna efter skogsbilvägen vid ca 16.15 tiden.

Den gula "1:an" jag ritat pekar sådär ut var polisens presstalesman stod.

Tillägg: Stundtals efter jag följt avspärrningarna kändes det som att jag var innanför avspärrningarna för dem gick väldigt sick-sack och huller om buller. Hoppas ni förstår.
Citera
2013-05-22, 22:44
Medlem
wire2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Suay
Jag tror inte att den fega gärningsmannen har mod att ta sitt eget liv
OM du läste vad jag skrev så har det hänt flera gånger!!
Citera
2013-05-22, 22:45
Medlem
FistOfFurys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reckie
Vill minnas att man gör så i Norrbotten, är lite längre avstånd där, typ 30 mil till Umeå.

http://www.nll.se/upload/IB/lg/hse/rutiner/Rutin%20f%C3%B6r%20transport%20av%20avlidna.pdf

Här står allt som ni vill veta.
Citera
Medlem
CloneWars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av why123
Nej, faktiskt inte! Inte i södra Sverige i alla fall. Här kommer en (det låter mäkligt) politibil och hämtar lik. Det är först vid begravningen man kan få en begravningsbil från t ex Fonus. Så är det i Skåne åtminstone.

Kanske beror på att det i skåne krävs många gånger fler likstransporter på grund av mord än vad det gäller boden? Eller vad tror du själv?
Citera
Medlem
bosvens avatar
Är själv inne på m.b med dito..lite underligt om kroppen förts från huset eller till huset..Får för mig att en man ska orka lyfta med stympad kroppen en 100m och lyfta upp delarna igenom fönstret på 110cm inte en kvinna i min värld.

Känns som typiskt ställe att träffas,mycket som hörs vara troliga motiv bakom är otrohet och kommande barn,samt fruns väldigt känslokalla inlägg på FB.

Utgår ifrån vad som är säkert och inte bilar som observerats i Boden kommun.

#MPS borde väl gjort sig skyldig till olaga intrång när dom klättra in i huset..?
Citera
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Akinator
Ja, men uppe vid höften?
Förutsatt att styckaren gått så högt upp.
In i ljumsken, men där blir det lite kinkigt.
Citera
Bannlyst
Cristoffe* Johannsso* ...ålder? rykte? utb? jobb? skulder? droger? intressen? barn? f.d flickvänner osv.osv. osv.. jättebra sammanfattning på sidan 1. (men för kort!) men nu när intresset är på topp via efterlyst och extrem mediafokusering (är ju en större nyhet än upploppen i husby!), vi alla andra som kanske inte är bodensare som kan alla era lokala valser.... krävs att att allt kommer fram om denna person, annars blir det enbart "polisiärt uppklarat"
Citera
Bannlyst
Jag tror faktiskt, hur sjukt det än kan låta, att GM kom dit med liket helt. Möjligen har han - precis som Mats Alm sannolikt gjorde - dödat offret i rent raseri i bilen.
Hade han kommit med liket förpackat i väskor hade han lagt mer tid på att gömma kroppen än att bara kliva ut, hafsa iväg ett färdigpackat lik där man hittar det direkt.
Det vore rent efterblivet.

Jag tror inte han fick iväg liket längre än så från vägen. Tanken var kanske att släpa det långt bort som fan, men det blev för tungt.
Styckat bakom huset, langa in ett par kroppsdelar i huset och sen händer något som stör situationen.
Exempelvis kan klockan blivit morgon. Bilar börjar röra sig längre bort.
Goda råd är dyra. Det som blivit kvar, de sista och tyngsta bitarna, täcks desperat och torftigt över.

Han kanske inte ens hann med att ta lös skallen?
Citera
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GeneralTutte
Men har gm haft delarna i säckar då eller bara i skuffen? Borde det inte bli väldig grisigt i bilen? Nej jag tror att VB har åkt med levande i bilen och sedan någonstanns blivit bragd om livet. Var sedan styckningen ägt rum låter jag vara osagt men är väl möjligt kring fyndplatsen enligt polisen.

Ja, så kan det naturligtvis vara, bollar bara lite tankar.

Jag tror att jag missat en viktig detalj, var bor KJ bror som han uppges ha besökt för att spela hos?
Citera
2013-05-22, 22:46
Medlem
why123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wire2
Speciellt med tanke på att det kan dra ut på tiden innan GM är fast och då är frågan hur länge man pallar pressen att ständigt vara jagad och utpekad varje dag och inte kunna gå ut, pressen står utanför och plingar på dörren, telefonerna ringer, tokjagad på nätet, fejjan, epost mmm, ifrågasatt av alla. Då är det lätt att man bryter ihop och tar livet av sig oavsett skyldig eller ej!

Men det verkar alla här skita i...

Nej, faktiskt inte! Jag tycker att man ska plocka in honom, både för att hålla förhör och för att se till att han inte skadar sig själv. Det måste vara en väldigt jobbig situation för honom så han borde vara under uppsikt.

De kunde hålla honom som skäligen misstänkt ett tag, och titta till honom var 15 minut, och framkommer det att han är oskyldig så har inget hemskt hänt honom.
Citera
2013-05-22, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Akinator
Ett impulsivt mord på platsen skulle möjligen ske med strypning, slag eller hittat tillhygge.
Att då åka hem och hämta kniv för styckning verkar dumt, eftersom man redan lämnat spår.
Då forslar man ju bort kroppen till annan plats och eldar upp den, ej platt mot marken utan över konstant låga längre tid.
"Då forslar man ju bort kroppen till annan plats och eldar upp den, ej platt mot marken utan över konstant låga längre tid." Ja, det låter ju jävligt impulsivt. I hur många mordfall har detta skett, eftersom det är så "självklart"?
Finns väl rätt få fall då impulsiva mord resulterar i vad du tycker är självklart.
För det första har du ingen aning om vad du pratar om. Sedan att du tycker att det är självklart vad man gör vid ett impulsivt mord, finner jag oroande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in