2013-05-23, 11:26
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L.D.
Varför över huvud taget stycka om man kan transportera kroppen utan att stycka den?

En erfaren styckare väljer knappast en bågsåg för att utföra jobbet.

Styckningen är för att vinna tid, kanske för att försnilla en viss kroppsdel, livmodern kanske, kanske för att få plats med kroppen i en grop, går snabbare än att gräva i terräng full med sten och rötter.
Citera
2013-05-23, 11:26
Medlem
lilltoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoyForFools
Om huvud och torso inte separerats verkar det ju ännu
tydligare att styckning skett utomhus i närhet av fyndplats.
Om det skett inomhus för att transporteras lättare och var
förpackat väl för att undvika spill vid transport tror jag inte
att GM skulle bemöda sig att öppna alla dessa paket ute i
skogen. Jag tror att GM bara vill dumpa och avlägsna sig så
fort h*n kan. Jag gissar på att allt skedde utomhus. Om KJ
dräpt, styckat och paketerat offret i sitt hem hade polisens
funnit spår vid det här laget.

KJ har enligt bild kaklat golv på toaletten, dvs omöjligt att förinta blodspår.
Citera
2013-05-23, 11:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pappii
http://www.socialstyrelsen.se/Lists/...-2_Bilaga1.pdf

Se sida 6. Medelålder förstfödeskor Norrbotten 2010 = 27,3 år. Kasta inte ur dig statistik utan att ha den blekaste aning.

Jag utgår ifrån egen erfarenhet. Man skaffar i regel barn i yngre ålder här än i övriga landet. 18-24 var bara en siffra jag drog fram i skallen efter att ha funderat på i vilka åldrar de jag känner har skaffat barn.

Klart att det alltid finns de som bryter mönstret, jag vet t.ex. också ett antal 50+'are som aldrig har skaffat barn, och ett antal som har skaffat sitt första barn i 40+-åldern.

Men att skaffa barn när man är 20 år inget ovanligt, att man pluggar förändrar inte det.
Citera
2013-05-23, 11:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lilltoe
Jag vidhåller min tes att VB lämnat KJ vid 21-snåret. Hon följer hela Flottiljvägen upp, kanske ända upp till korset Åbergsleden. Jag tror också att hon blivit avsiktligt rammad med bil och då av någon som hon har en relation till. Där dör mobilen med kontakt mot Sävastmasten. Kan vara MB som är pressad, men med tanke på att VB med säkerhet har varit uppe för diskussion i Ber*ska hemmet, tror jag någon annan gått i taket i familjen. AB. Bakåt i tråden uppger någon att VB antytt honom vara homosexuell, plus intresset för dennes far kontra hatet från AN. Varför hon gått den vägen kan jag inte svara på, mest en känsla. Tror dock obduktionen visar frakturer som kan härleda från en kollision med bil. Det kunde vara MB, men med tanke på vad som skett efter hennes död lutar det mer år AB.
Kan vara så att han gömt henne i skogen ovanför Svartbyn, medan han försöker komma på ett bra ställe att dumpa henne. Under tiden koagulerar blodet och när styckningen tar vid, förmodligen utomhus, blir det inte lika klabbigt. Styckningen verkar vara ett uttryck av hat, total respektlöshet, vilket några av de andra säkert uppvisat om det hade varit några av de andra av oss "misstänkta", undantaget AN.
Hursomhelst erinras gropen och skydd av mörkret ska kroppen dumpas där. Något stör dock denne, samt att gropen är för liten. Vägen ner dumpar han resterande kroppsdelar i huset. Han vågar inte köra runt med "henne" och ger sig snabbt iväg. Förmodligen är han tidsbegränsad och har mobilen avstängd, något som skulle kunna te sig misstänkt om det drar ut på tiden. Kroppen har enligt min uppfattning funnits i trakten hela tiden.
Kanske var det meningen att hon skulle dumpats i något av värnen, men vägen till dessa ska tydligen ha bommar, numera låsta? (läste om någon som låste in ett gäng bakåt i tråden)
Sättet att gömma henne tyder på okunskap om naturen, djur, hundar, fåglar som kommer att avslöja gömmet inom en snar framtid.

Vi ska leta efter en nybucklad bil.

Tycker att dina tankar är intressanta, och jag håller med om det mesta. jag vill bara ha en medhjälpare också...
Citera
2013-05-23, 11:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wildis
Sluta tjafsa om graviditet. Vem far ut och joggar som mer eller mindre gravid, det brukar man inte orka med!!

Tidigt i graviditeten så är det inga problem, och det går att göra rätt långt in i den också, så länge man bara är en van joggare så kan man nog jogga tills man i stort sett föder.
Citera
Medlem
Live på aftonbladet http://tv.aftonbladet.se/webbtv/nyheter/live/article1244.ab
Citera
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Då är det alltså skitsnack att händerna var ihopbundna? Eller var händerna separerade från armarna?

Var i NSD står det att de söka armarna? Kollade, men hittar inte.
Citera
2013-05-23, 11:30
Medlem
Forbliranonyms avatar
Har dom hittat ett huvud?

Citat:
I går hittades ett huvud och en torso i skogen i närheten av den tidigare fyndplatsen i Boden.
Polisen bedriver utredningen som att det är kvarlevorna efter Vatchareeya Bangusan, 20, som påträffats – och har fokuserat sitt intresse mot en särskild person.
Nu under torsdagsförmiddagen väntas man gå ut med nya uppgifter om fallet.
http://www.expressen.se/nyheter/huvud-hittat-i-sokande-efter-vatchareeya/
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Forbliranonym

Ja
Citera
Medlem
vadå Flottiljvägen,jag har inte nämt den vägen,ser de mer som ett bostadsområde med hyreshus,två vånings.och så något med en bensinmack,där någon tankat el.varit inne på
Citera
2013-05-23, 11:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Forbliranonym

Skulle inte vilja vara polis i den stunden. Fyfan hur kan personen sova gott om nätterna efter dessa "fynd" ?
Citera
2013-05-23, 11:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
- Vi kan inte prata med varandra och inte på radio. Vi måste kunna ha samband med varandra

Har de inte Rakel i Norrland, den polismyndigheten verkar efter på de allra flesta plan.

Det är inte så de menar.
Artikeln var om flygförbudet som inrättats, och syftet med förbudet är att ge utredarna på plats en ostörd ljudnivå. För att de i nuläget "...inte kan prata med varandra"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in