2013-05-11, 11:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ToZon
Intressant nyhet och kanske det är en orsak till polisens snabba reaktion på försvinnandet när de väl fick det i sin hand.

Har tidigare funderat, har/hade hon kännedom om olyckan där 19-åring avled 1 maj. Hon Rippade iaf en R*** i sin FB. Kan det finnas någon form av p-anmälan ikring den olyckan. Visst lite väl ute i periferin men det tåls att undersöka om det finns någon koppling.
Tycker din teori är rätt intressant. Kanske var hon kär i 19-åringen, kanske var de vänner, kanske hade han berättat om rånet/överfallet för henne, sen omkommer han i en bilolycka. Kan VB vetat för mycket om allt detta? Kan det varit något av detta som kommit i sms, som gjort henne upprörd, fått henne att kontakta den som skrev det och att det utifrån det spårat... och ja, jag spånar och diktar nu...
Citera
2013-05-11, 11:09
Medlem
~Milla~s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sprattelgumman
Det finns så mycket som är konstigt kring fallet. Ett är att mamman på Facebook ser mer ut som 20 än som mamma till Ploi. Kan de ha varit syskon? Och varför anmäldes hon inte försvunnen förrän på tisdagen, om hon bor hemma och inte varit hemma sedan i lördags? Jag tror som OY att hon har hamnat i vattnet, i det här fallet Lule älv som ligger i närheten av där hon försvann.

Håller med dig, min tanke var också att de kanske var syskon.. Hon verkar iaf ha en syster (eller en kvinna som hon kallar syster) kvar i Thailand. Pappan/Styvpappan verkar inte bo med kvinnorna i Boden - utan citat: Jobbar och bor tillfälligt i Kiruna, men vistas i Boden med familjen varannan helg. (enl hans fb)

En annan sak, Pappan/styvpappan har angett VB som sin dotter, men har inte angett "mamman" som sin fru? Behöver väl eg. inte betyda nåt, utan de va mest reflektioner från min sida.
Citera
2013-05-11, 11:13
Moderator
OYs avatar
http://www.expressen.se/nyheter/polisen-avfardar-teori-om-forsvunnen-kvinna/

I klippet här sägs det att man hittat kläder på platsen som möjligen kan kopplas till VB. Vad jag förstår så menar man med platsen, den plats där ett vittne såg henne, dvs. vid vännens lägenhet. Om det är så att kläderna kan kopplas till VB indikerar det att något har hänt vid eller i lägenheten tycker jag.

EDIT;Någon som har lite länkar till information om ett rån som omtalats här, samt ett dödsfall. Jag hittar inget, så .... vore vänligt om någon kunde sammanfatta detta.
Senast redigerad av OY 2013-05-11 kl. 11:16.
Citera
2013-05-11, 11:19
Medlem
Buddisch13s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ~Milla~
Håller med dig, min tanke var också att de kanske var syskon.. Hon verkar iaf ha en syster (eller en kvinna som hon kallar syster) kvar i Thailand. Pappan/Styvpappan verkar inte bo med kvinnorna i Boden - utan citat: Jobbar och bor tillfälligt i Kiruna, men vistas i Boden med familjen varannan helg. (enl hans fb)

En annan sak, Pappan/styvpappan har angett VB som sin dotter, men har inte angett "mamman" som sin fru? Behöver väl eg. inte betyda nåt, utan de va mest reflektioner från min sida.

Ja det verkar vara så att mamman & "pappan" inte är vänner på FB hittar inte han bland hennes vänner, Sen håller jag med om bilden på mamman är konstig hon ser yngre ut än dottern, Tog upp det tidigare att mamman kanske är svartsjuk på dottern eller att det funnits en konflikt mellan dom. Har för mig att svartsjuka är ganska vanligt hos thai tjejer utan att säga att hon är det men det ser ut som hon tävlar med sin dotter om att se yngst å snyggast ut. Sen tiden d tar innan dottern saknas, Ok om hon sagt till mamman att jag drar å tältar till tis eller nåt annat. Nu e det enda att jag ska motionera å sen plugga hos en kompis, Tror inte dom sitter å pluggar i nästan 4 dagar i thailand med avstängda mobiler utan att titta in på FB så mamman borde anat oråd innan tis. Annars vet hon mer om vad dottern skulle göra än va hon säger
Citera
2013-05-11, 11:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tusenfia
Det här var nya uppgifter. Intressant. Hon tränade väl karate? Finns det någon tråd om det fallet? Ja, jag kan ju leta själv förresten..

https://www.flashback.org/t1978583
Citera
2013-05-11, 11:23
Medlem
Unnis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Ser att en på forumet tog upp detta med MB (FB vännen) redan på första sidan. Visst Färöarna, men personen i fråga är i Sverige och bl a Sundsvall då och då och fungerar som tränare inom simsport och beundrar snygga, unga kampsportande kvinnor. Googlar man på hans namn så hittar man en del på twitter (bland annat hans beundran för MMA donnan). Finns även beskrivet på nätet om hans tidigare meriter och lite annat. På hans FB-sida så har VB kommenterat en del om hans utseende bl a.

Undrar fortfarande HUR och NÄR de lärt känna varandra? En gång i tiden var han iaf i Älvsbyn.

Tycker det spåret är intressant, som du skrev lyfte jag det i början...
Citera
2013-05-11, 11:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hmmjj

"Vatchareeya Bangsuan

den 4 maj i närheten av Boden, Norrbottens Län.

De 5 hemligheterna för ett fungerande förhållande:

1. Det är viktigt att hitta en tjej som hjälper till i hushållet.

2. Det är viktigt att hitta en tjej som får dig att skratta.

3. Det är viktigt att hitta en tjej som du kan lita på och som inte ljuger.

4. Det är viktigt att hitta en tjej som är bra i sängen.

5. Det är viktigt att dessa fyra tjejer inte känner varandra."

Det här är ju det sista inlägget på facebook, skrivet 15.22

Nu kommer en vild tanke från mig, tänk om "pappan" tagit in tjejerna och att det inte är mor-dotter utan för förhållande/utnyttjande... och att hon kanske skrev detta inlägg för att pika sin "far"... en intressant tanke iallafall anser jag själv :P
Citera
2013-05-11, 11:27
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Buddisch13
Ja det verkar vara så att mamman & "pappan" inte är vänner på FB hittar inte han bland hennes vänner, Sen håller jag med om bilden på mamman är konstig hon ser yngre ut än dottern, Tog upp det tidigare att mamman kanske är svartsjuk på dottern eller att det funnits en konflikt mellan dom. Har för mig att svartsjuka är ganska vanligt hos thai tjejer utan att säga att hon är det men det ser ut som hon tävlar med sin dotter om att se yngst å snyggast ut. Sen tiden d tar innan dottern saknas, Ok om hon sagt till mamman att jag drar å tältar till tis eller nåt annat. Nu e det enda att jag ska motionera å sen plugga hos en kompis, Tror inte dom sitter å pluggar i nästan 4 dagar i thailand med avstängda mobiler utan att titta in på FB så mamman borde anat oråd innan tis. Annars vet hon mer om vad dottern skulle göra än va hon säger

Kan du länka till någon sådan bild. Vad jag förstår så finns det många bilder i VB album som visar när mamman och pappan är i Thailand med en mycket ung VB, så att mamman ser ung ut på de bilderna kan ju ha sin förklaring, det är inte dagsfärska bilder, eller har jag missat något?
Citera
2013-05-11, 11:28
Medlem
Buddisch13s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Kan du länka till någon sådan bild. Vad jag förstår så finns det många bilder i VB album som visar när mamman och pappan är i Thailand med en mycket ung VB, så att mamman ser ung ut på de bilderna kan ju ha sin förklaring, det är inte dagsfärska bilder, eller har jag missat något?

Jag snackar om press bilden på hennes FB bland annat där hon ser ut som en docka i stort sett

OY du har PM...
Senast redigerad av Buddisch13 2013-05-11 kl. 11:31.
Citera
2013-05-11, 11:31
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krazzan
Nu kommer en vild tanke från mig, tänk om "pappan" tagit in tjejerna och att det inte är mor-dotter utan för förhållande/utnyttjande... och att hon kanske skrev detta inlägg för att pika sin "far"... en intressant tanke iallafall anser jag själv :P

Den texten har hon inte skrivit själv, det är en vandringstext som florerat på facebook mycket länge, viktigt att poängtera det så att ingen tror att VB själv hittat på detta. Dock har hon troligen själv postat texten.
Citera
2013-05-11, 11:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
[url]

EDIT;Någon som har lite länkar till information om ett rån som omtalats här, samt ett dödsfall. Jag hittar inget, så .... vore vänligt om någon kunde sammanfatta detta.

http://www.kuriren.nu/nyheter/default.aspx?articleid=6562342

http://www.kuriren.nu/nyheter/default.aspx?articleid=6829328
Citera
2013-05-11, 11:32
Medlem
CredFrosts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ~Milla~

Men hallå, är det ingen som kollar Ratsit eller?
Mamman Ca**ally* Si*m**ä (Född 1970) och pappan J*n-E**k "Janne" Si*m**ä (född 1966) är folkbokförda på samma adress som VB. Dessutom ser man ju på VB's FB-statusar att hon ofta har lagat mat åt pappan, vilket ju rimligen borde betyda att de bor på samma ställe (vilket gör det desto mer udda varför man inte saknar sin dotter på så lång tid)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in