2012-10-05, 10:02
Medlem
spoilers avatar
"Våldtäkten ska ha skett utomhus intill Kaptensgatan i centrala Boden vid 23-tiden.

Kvinnan uppger till polisen att hon blivit överfallen av två okända män, som sedan ska ha genomfört en fullbordad våldtäkt. Kvinnan har genomgått en läkarundersökning, men ska inte ha fått några allvarligare fysiska skador. Hon har fått lämna Sunderby sjukhus."

http://www.nsd.se/nyheter/artikel.aspx?ArticleID=7191499

"Sent på torsdagskvällen anmälde en 21-årig kvinna att hon blivit överfallen och våldtagen i Boden."

http://www.kuriren.nu/nyheter/?articleid=6571966
Citera
2012-10-05, 10:33
Medlem
Otems avatar
2012-10-04,23:00,Våldtäkt,Boden

Citat:
En 21 årig kvinna anmälde att hon blivit våldtagen i centrala Boden, utomhus, vid 23-tiden.
Hon skall ha blivit överfallen av två okända män. Ingen är i nuläget gripen för brottet.

Länk: http://www.polisen.se/Skane/Aktuellt/Handelser/Norrbotten/2012-10-04-2300-Valdtakt-Boden/
Citera
2012-10-05, 10:38
Medlem
Quizes avatar
Ingen misstänkt...
- Är gm svenskar månne?
Citera
2012-10-05, 11:08
Medlem
RiverStyxs avatar
Inget signalement. Det vet vi vad det betyder.
Citera
2012-10-05, 11:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RiverStyx
Inget signalement. Det vet vi vad det betyder.

Asylprövning
Besöksadress: Garnisonsgatan 6 A
Boden

Mottagande av asylsökande
Återvändande
Besöksadress: Kungsgatan 25
Boden

Kungsgatan, det låter centralt i mina öron.

Kriminaliteten i Boden har stigit och våldbrott, våldtäkter och överfall har blivit allt vanligare tyvärr. Att det var två gärningsmän kan tyda på att det rör sig om asylanter.
Citera
2012-10-05, 13:16
Medlem
Hur stor är sannolikheten att 2 st födda och uppväxta Bodensare från Boden ger sig på en ung Boden kvinna och våldtar henne utomhus i centrala stan ?

Vill dra mig till minnes att vid de flesta rapporterade gruppvåldtäkter är med män med en annan kulturell bakgrund inblandade i men rätta mig om jag har fel.
Citera
2012-10-05, 14:23
Medlem
ikeross avatar
Såg många somalier igår, blan annat bussen från luleå. Garanterat inte svenskar som gjort detta.
Citera
2012-10-05, 15:19
Medlem
korrekturlacks avatar
Platsen ser inte så hemskt central ut för mig måste jag säga, snarare som nån övergiven skogsväg. Vad har man där att göra mitt i natten? Givetvis ska man få röra sig var man behagar utan att bli våldtagen. Men att det både ska finnas en ung liten 21-åring och två våldtäktsmän på denna avgata på samma gång verkar konstigt?
Citera
2012-10-05, 15:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av korrekturlack
Platsen ser inte så hemskt central ut för mig måste jag säga, snarare som nån övergiven skogsväg. Vad har man där att göra mitt i natten? Givetvis ska man få röra sig var man behagar utan att bli våldtagen. Men att det både ska finnas en ung liten 21-åring och två våldtäktsmän på denna avgata på samma gång verkar konstigt?

Det är definitivt ingen skogsväg utan en större gata. Dollastore ligger numera i slutet av den här vägen och skogsdungarna existerar inte längre. Har väldigt svårt att se hur någon kan bli våldtagen där utan att någon märker det. Vad jag vet är det en upplyst sträcka och ligger precis intill två större, väl trafikerade vägar och trottoarer.
Men vi har förmodligen blivit kulturberikade än en gång.
Citera
2012-10-06, 00:18
Medlem
spoilers avatar
"En 21-årig kvinna utsattes i går kväll för en överfallsvåldtäkt i Boden. Den inträffade vid 23-tiden i området vid Karateklubbens lokaler i närheten av Kaptensgatan.

- Vi söker vittnen som gjort iakttagelser före, under och efter våldtäkten, säger Urban Pohjanen, utredningschef vid polisen.

/.../

Bostadshusen ligger en bit bort från den aktuella brottsplatsen. Det var mycket mörkt och regnade vid tillfället. Polisen har sökt av området med hundar, dels i går kväll, dels i morse med kriminalsökshundar.

/.../

Kvinnan som blev våldtagen fördes till Sunderby sjukhus för undersökning och fick därefter lämna sjukhuset. Hon är hemmahörande i Boden, men Urban Pohjanen kan inte säga något om hon var på väg hem när hon blev överfallen.

Hon våldtogs av två för henne okända gärningsmän. Hon har kunnat lämna ett vagt signalement på våldtäktsmännen.

- Vi jobbar med fallet men har ingen misstänkt för närvarande, säger Urban Pohjanen."

http://www.nsd.se/nyheter/artikel.aspx?ArticleId=7192201
Citera
2012-10-06, 07:48
Medlem
_-?-_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ikeros
Såg många somalier igår, blan annat bussen från luleå. Garanterat inte svenskar som gjort detta.
Och jag såg en syrier på tåget vid Uppsala, vi vet alla vad det betyder....
Citera
2012-10-06, 14:53
Medlem
BuzzMeekss avatar
http://www.nsd.se/nyheter/artikel.aspx?ArticleID=7194147

Verkar blivit en epidemi där uppe i norr, en till våldtäkt och ett våldtäktsförsök i natt att addera till våldtäkten i torsdags.

Bodensare och andra norrbottningar, vad händer?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in