2013-05-11, 10:36
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cinnabar
Läser vi så olika? Det står ju att sms-et kom precis innan hon försvann. Vilken tidpunkt avses då?

Försök en gång till:

Citat:
Aftonbladet kan nu avslöja ytterligare ett spår i jakten.

Under lördagen skickade hon ett sms till en manlig bekant.

– Hon skrev något om att det var någon som hade retat upp henne, säger mannen till Aftonbladet.

Lämnat telefonen

Han har varit i kontakt med polisen och lämnat in sin telefon.

– Jag såg inte sms:et förrän på kvällen. Senast jag såg henne var på torsdagen innan.
Citera
2013-05-11, 10:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Om sms:et om att någon irriterat henne kom till en manlig bekant vid 21, kan det kanske vara så här.

VB besöker en vän för att studera eller göra annat, något sker som gör VB irriterad och vill lämna bostaden vid 21, kanske fick en rivaliserande flickvän reda på att VB fanns i vännens bostad. Den här vännen behöver inte nödvändigtvis bo ensam eller vara singel, han kan ha en flickvän som efterhandskonstruerat att hon såg VB lämna lägenheten för att ge sin kille alibi, något kan ha hänt i lägenheten i affekt, kanske tog hon dem med fingrarna i syltburken. Alternativt såg en eventuell flickvän VB lämna sin killes lägenhet och tumult uppstår mellan tjejerna, och då blir det den manlige vännen som diktar ihop att VB studerat hos honom ett antal timmar. Kanske var det meningen att det skulle studeras, men övergick i något annat, kanske var posten på facebook om att studera en förevändning att besöka vännen i annat ärende, för att lugna en eventuell rival.

Menar bara att något kan ha hänt i samband med besöket hos vännen, och det behöver nödvändigtvis inte vara vännen som har något med försvinnandet att göra. Svartsjuka brudar kan också gå hårt åt en rival.

Mystiskt är det i alla fall, men död är hon troligen, i vattnet, tror jag.

Ny, intressant infallsvinkel. Vem var det kvinnliga vittnet?

Flera polisanmälningar alltså. Inte bara en utan flera. Nån som varit jobbig mot henne?
Citera
2013-05-11, 10:44
Medlem
Scybalas avatar
Jag tror det ligger en jättehund begraven här. vad vet man egentligen om familjen??

Antag att hon från början är hithämtad för sexarbete??
Citera
2013-05-11, 10:44
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ~Milla~
Detta är nya uppgifter va?

Har gjort flera polisanmälningar
Lars-Ivar Johansson kan även berätta att Vatchareeya Bangsuan innan hon försvann har gjort ett flertal polisanmälningar vid olika tillfällen.
Vad gäller de här anmälningarna för typ av brott?
– Det kan jag inte gå in på.
Har Vatchareeya Bangsuan själv anmält för något brott?
– Nej, inte vad vi känner till.

http://www.expressen.se/nyheter/polisen-avfardar-teori-om-forsvunnen-kvinna/

Undras om polisanmälningarna gällde en och samma person, eller om hon anmält flera personer.
Citera
2013-05-11, 10:48
Medlem
Vem var kompisen? Om dom pluggade ihop borde dom väl ha läst samma kurser på LTU?
Går det att få tag på aktuella klasslistor?
Citera
2013-05-11, 10:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scybala
Jag tror det ligger en jättehund begraven här. vad vet man egentligen om familjen??

Antag att hon från början är hithämtad för sexarbete??

Troligen inte. Hennes mamma flyttade till styvpappan som då fick med dottern på köpet.
Därmed inte sagt att hon inte har utnyttjats på något sätt. Är ju inte omöjligt att styvpappan kan ha gjort något mot henne till exempel. Kanske var det därför hon började med kampsport för att kunna freda sig mot att utnyttjas.
Citera
2013-05-11, 10:54
Medlem
När jag tittar på kartan så ligger S.Svartbyn faktiskt närmare masten än Bodsvedjan. Jag antar att telefonen endast haft kontakt med denna mast och då har dom ingen riktning på positionen, bara radie (dock skall den vara ganska exakt). Vi kanske inte skall låsa oss vid ett området. Att vännen bor i lgh är väl dessutom en trådsanning? Kan lika gärna bo i hus, eftersom hus är billiga i Boden så är det ett alternativ även för unga människor.
Citera
2013-05-11, 10:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Nej, anmälningar är inte offentliga.

Det var mer än jag visste. Man läser ofta t ex "Enligt Örebropolisen har det kommit in en anmälan om grov misshandel igår kväll". Men det är kanske innehållet i sig som inte är offentliga handlingar då.
Citera
2013-05-11, 10:57
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tusenfia
Det var mer än jag visste. Man läser ofta t ex "Enligt Örebropolisen har det kommit in en anmälan om grov misshandel igår kväll". Men det är kanske innehållet i sig som inte är offentliga handlingar då.
Polisen kan, precis som i det här fallet, berätta att det finns anmälningar, men måste inte berätta det.
Citera
2013-05-11, 10:57
Medlem
Det finns så mycket som är konstigt kring fallet. Ett är att mamman på Facebook ser mer ut som 20 än som mamma till Ploi. Kan de ha varit syskon? Och varför anmäldes hon inte försvunnen förrän på tisdagen, om hon bor hemma och inte varit hemma sedan i lördags? Jag tror som OY att hon har hamnat i vattnet, i det här fallet Lule älv som ligger i närheten av där hon försvann.
Citera
2013-05-11, 11:03
Medlem
Jag funderar på varför anmälningarna är så hemliga. Kan inte minnas att dom brukar vara det. Det är ofta som försvunna personer gjort anmälningar precis innan försvinnandet och det har då aldrig varit hemligt tidigare.

Och varför finns det ingen misstänkt då? Om hon anmält flera gånger borde det finnas en klar misstänkt. Polisen misstänkte ju inte ens brott i början.
Senast redigerad av tusenfia 2013-05-11 kl. 11:07.
Citera
2013-05-11, 11:04
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bhonus
Vem var kompisen? Om dom pluggade ihop borde dom väl ha läst samma kurser på LTU?
Går det att få tag på aktuella klasslistor?

Jag har varit inne och kollat, verkar inte finnas sådana listor vad jag kan se. Angående pappan så tolkar jag VB facebook som så att han inte bor i Boden, går att komma in på hans facebook via VB, dock är hans status inte dagsfärsk, så det är möjligt att uppgiften inte stämmer, bara noterade det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in