Citat:
Ursprungligen postat av Scybala
Jag tror det ligger en jättehund begraven här. vad vet man egentligen om familjen??
Antag att hon från början är hithämtad för sexarbete??
GÅTAN Vatchareeya Bangsuan
Tjejen kom hit som 12-åring med sin "mamma" från Thailand. På bilder från unga år ser hon "pojkaktig" ut. Ett intresse för teknisk fysik och karate motsäger inte intrycket senare. Från och till har på forumet diskuterats VB:s sexuella läggning, då det i hennes bloggar uttryckts intresse för tjejer.
På forumet har familjerelationen varit ett ämne: t ex varför anmäldes hennes försvinnande först under tisdagen? "Mamman" behöver inte vara hennes mamma irl, det kan faktiskt vara en nära släkting till henne t ex moster. Det skulle kunna förklara den ljumma relationen i "familjen" samt att VB inte funnit sig till rätta i Sverige.
En fråga är varifrån i Thailand VB kommer. I norra Thailand finns få industrier: som ung flicka har man att välja på åkern eller sexindustrin i södra Thailand - om man ens själv får välja. Men den här tjejen såg pojkaktig ut redan då hon var 12 år, vilket inte passar sexindustrin i södra Thailand.
Min teori blir därför: VB kommer från norra Thailand och istället för sexindustrin i södra Thailand kunde hon följa med en nära släkting till Sverige (sin moster), där det uppges att relationen är mor och dotter. Teorin grundar jag på att VB förefaller ha
varit olycklig hela tiden i Sverige. VB har uttryckt en längtan till hemlandet, till kärlek med närhet och mänsklig värme. Detta har VB saknat i Sverige.
Jag vill inte misskreditera den s.k. "mamman". Hon har säkert gjort vad släkten i Thailand förväntat sig, dvs att regelbundet skicka pengar till släktingarna hemma samtidigt som hon gett VB en chans till ett bättre liv - men det sista blev tyvärr inte riktigt så...
DETTA ÄR BARA EN TEORI (grundat på erfarenhet av en Thaitjej som berättade sitt livs historia för mig i Göteborg)