2013-05-11, 11:34
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Buddisch13
Jag snackar om press bilden på hennes FB bland annat där hon ser ut som en docka i stort sett

OY du har PM...

Du får ursäkta men jag är inte riktigt med på vad du avser. Presentationsbilden på fb? Vad säger att det skulle vara mamman, om det är den bilden du menar?

Nej, inget PM
Citera
2013-05-11, 11:35
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CredFrost
Men hallå, är det ingen som kollar Ratsit eller?
Mamman Ca**ally* Si*m**ä (Född 1970) och pappan J*n-E**k "Janne" Si*m**ä (född 1966) är folkbokförda på samma adress som VB. Dessutom ser man ju på VB's FB-statusar att hon ofta har lagat mat åt pappan, vilket ju rimligen borde betyda att de bor på samma ställe (vilket gör det desto mer udda varför man inte saknar sin dotter på så lång tid)

Mm, det har vi ju bevisligen fått erfara att man inte kan lita på
Citera
2013-05-11, 11:37
Medlem
CredFrosts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Du får ursäkta men jag är inte riktigt med på vad du avser. Presentationsbilden på fb? Vad säger att det skulle vara mamman, om det är den bilden du menar?

Asiater ser ofta yngre ut längre än svenskar, mamman är född 1970 så jag antar att hon ser fräsch ut för att vara 43 år gammal...
Citera
2013-05-11, 11:37
Medlem
CattasBubblas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Buddisch13
Ja det verkar vara så att mamman & "pappan" inte är vänner på FB hittar inte han bland hennes vänner, Sen håller jag med om bilden på mamman är konstig hon ser yngre ut än dottern, Tog upp det tidigare att mamman kanske är svartsjuk på dottern eller att det funnits en konflikt mellan dom. Har för mig att svartsjuka är ganska vanligt hos thai tjejer utan att säga att hon är det men det ser ut som hon tävlar med sin dotter om att se yngst å snyggast ut. Sen tiden d tar innan dottern saknas, Ok om hon sagt till mamman att jag drar å tältar till tis eller nåt annat. Nu e det enda att jag ska motionera å sen plugga hos en kompis, Tror inte dom sitter å pluggar i nästan 4 dagar i thailand med avstängda mobiler utan att titta in på FB så mamman borde anat oråd innan tis. Annars vet hon mer om vad dottern skulle göra än va hon säger

Enligt Birthday så är tre personer skrivna på adressen, mamman som är 44 år, pappan och VB. Så förmodligen har hon en profilbild som visar henne som yngre. Att pappan bara är där på helgerna är inte konstigt alls om han arbetar i Kiruna.

Att mamman och styvpappan inte reagerat tidigare kan ha flera orsaker. VB kanske var ansvarsfull på så sätt att de inte behövde oroa sig så mycket för henne. Hon kanske sagt att hon ev skulle vara kvar hos vännen, de kanske sökt efter henne själv innan så gott de kunnat bland vänner osv. VB är trots allt snart 21 år, inte 14.
Citera
2013-05-11, 11:39
Medlem
CredFrosts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Mm, det har vi ju bevisligen fått erfara att man inte kan lita på

Jag litar ju mer på ratsit (baserat på folkbokföringen) än på någons info "om" på FB, men det klart, det behöver ju inte vara så att de faktiskt bor där de är folkbokförda, tycker bara att det klart verkar som att hon bor hemma med sina föräldrar när man ser vad som skrivits på FB (bla att mamman frågat vad hon ätit till frukost, att hon ska laga mat åt pappan mm)
men men, jag kan ha fel...
Citera
2013-05-11, 11:43
Moderator
OYs avatar
Citat:
Jag litar ju mer på ratsit (baserat på folkbokföringen) än på någons info "om" på FB, men det klart, det behöver ju inte vara så att de faktiskt bor där de är folkbokförda, tycker bara att det klart verkar som att hon bor hemma med sina föräldrar när man ser vad som skrivits på FB (bla att mamman frågat vad hon ätit till frukost, att hon ska laga mat åt pappan mm)
men men, jag kan ha fel...

Jag tror som du, att de bor tillsammans som en familj och att pappan arbetar och bor tillfälligt på annan ort. Inget konstigt alls tycker jag. Var bara tvungen att ironisera kring debaclet kring TP bostadsadress

Om kläderna som hittats visar sig vara VB:s, vad kan det då tyda på, spekulation kring det, någon?
Citera
2013-05-11, 11:49
Medlem
MossTrumss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scybala
Jag tror det ligger en jättehund begraven här. vad vet man egentligen om familjen??

Antag att hon från början är hithämtad för sexarbete??

GÅTAN Vatchareeya Bangsuan

Tjejen kom hit som 12-åring med sin "mamma" från Thailand. På bilder från unga år ser hon "pojkaktig" ut. Ett intresse för teknisk fysik och karate motsäger inte intrycket senare. Från och till har på forumet diskuterats VB:s sexuella läggning, då det i hennes bloggar uttryckts intresse för tjejer.

På forumet har familjerelationen varit ett ämne: t ex varför anmäldes hennes försvinnande först under tisdagen? "Mamman" behöver inte vara hennes mamma irl, det kan faktiskt vara en nära släkting till henne t ex moster. Det skulle kunna förklara den ljumma relationen i "familjen" samt att VB inte funnit sig till rätta i Sverige.

En fråga är varifrån i Thailand VB kommer. I norra Thailand finns få industrier: som ung flicka har man att välja på åkern eller sexindustrin i södra Thailand - om man ens själv får välja. Men den här tjejen såg pojkaktig ut redan då hon var 12 år, vilket inte passar sexindustrin i södra Thailand.

Min teori blir därför: VB kommer från norra Thailand och istället för sexindustrin i södra Thailand kunde hon följa med en nära släkting till Sverige (sin moster), där det uppges att relationen är mor och dotter. Teorin grundar jag på att VB förefaller ha varit olycklig hela tiden i Sverige. VB har uttryckt en längtan till hemlandet, till kärlek med närhet och mänsklig värme. Detta har VB saknat i Sverige.

Jag vill inte misskreditera den s.k. "mamman". Hon har säkert gjort vad släkten i Thailand förväntat sig, dvs att regelbundet skicka pengar till släktingarna hemma samtidigt som hon gett VB en chans till ett bättre liv - men det sista blev tyvärr inte riktigt så...

DETTA ÄR BARA EN TEORI (grundat på erfarenhet av en Thaitjej som berättade sitt livs historia för mig i Göteborg)
Citera
2013-05-11, 11:49
Medlem
Det har varit alla typer av spekulationer från björnattacker, familjekomplott till triangeldraman. Det finns inga slags övertygande detaljer på att det skulle vara så enligt mig.

Detta är min bild över fallet:

* Lördag kväll vid kl 21, hon ska gå hem ett par km. Helt normalt, eftersom det är ganska nära.
* Det är förmodligen väldigt mörkt ute och få folk som är ute och promenerar.
* Polisen har inte fått fram något avgörande från de beslagtagna mobilerna, vad vi vet nu.

Ju längre tid som går så pekar det på en ensam galning som överfaller henne och sen dumpar henne i t.ex vattnet. På grund av dag och tid kan det också vara drogade/alkoholpåverkade yngre "begåvningar" som stött på henne längs gångvägen och gjort närmanden som slutat helt fel. Särskilt om det stämmer om det finns mycket såna typer i närliggande område. Dessa kommer inte hålla länge i sådana fall.
Citera
2013-05-11, 11:51
Medlem
Finns det någon anledning varför dom inte gått ut med vilken stadsdel kompisen bodde på?

Det underlättar ju om man vet varifrån hon gick. Förstår att inte lämna ut addressen, men en stadsdel avslöjar ju inte kompisen.
Tycker det skulle hjälpa eventuella observationer om man fick en ide om vilken väg hon troligast skulle ta.
Citera
2013-05-11, 11:52
Medlem
~Milla~s avatar
Citat:
Men hallå, är det ingen som kollar Ratsit eller?
Mamman Ca**ally* Si*m**ä (Född 1970) och pappan J*n-E**k "Janne" Si*m**ä (född 1966) är folkbokförda på samma adress som VB. Dessutom ser man ju på VB's FB-statusar att hon ofta har lagat mat åt pappan, vilket ju rimligen borde betyda att de bor på samma ställe (vilket gör det desto mer udda varför man inte saknar sin dotter på så lång tid)

Jo, jag använder mig ofta av ratsit, men man kan ju vara folkbokförd på ett ställe, men samtidigt "bo" någon annanstans pg av jobb eller liknande.

Förstår inte riktigt din poäng riktigt? Hon har skrivit en gång att hon lagat mat åt sin pappa, och de kan väl vara samtidigt som han var hemma i Boden?

Och angående bilderna på pappan med ett litet barn i Thailand (julen 2012) från VB fb - jag antar att det är "systern" i Thailand och hennes dotter.

mamman har även hon flera fb iaf om man jämför profilbilderna https://www.facebook.com/Cattie** (00) https://www.facebook.com/milindaza.fant* (a)
I den senare profilen anger hon NuB*lle Ka P S*b som sin syster, och det är samma tjej som VB skriver syster om på sin profil. Blir mer och mer invecklat det här känns det som..

Har även hittat en till profil på VB (eller med hennes bilder iaf) https://www.facebook.com/manowpreaw.liver*ool (p)

Lite anmärkningsvärt på den profilen är att senaste aktivititet (när hon blev vän med någon) sker den 7 maj! Men nu vet jag inte hur fördröjningar med facebook funkar och det kanske inte betyder något..?
Citera
2013-05-11, 11:57
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ~Milla~
Jo, jag använder mig ofta av ratsit, men man kan ju vara folkbokförd på ett ställe, men samtidigt "bo" någon annanstans pg av jobb eller liknande.

Förstår inte riktigt din poäng riktigt? Hon har skrivit en gång att hon lagat mat åt sin pappa, och de kan väl vara samtidigt som han var hemma i Boden?

Och angående bilderna på pappan med ett litet barn i Thailand (julen 2012) från VB fb - jag antar att det är "systern" i Thailand och hennes dotter.

mamman har även hon flera fb iaf om man jämför profilbilderna https://www.facebook.com/Cattie** (00) https://www.facebook.com/milindaza.fant* (a)
I den senare profilen anger hon NuB*lle Ka P S*b som sin syster, och det är samma tjej som VB skriver syster om på sin profil. Blir mer och mer invecklat det här känns det som..

Har även hittat en till profil på VB (eller med hennes bilder iaf) https://www.facebook.com/manowpreaw.liver*ool (p)

Lite anmärkningsvärt på den profilen är att senaste aktivititet (när hon blev vän med någon) sker den 7 maj! Men nu vet jag inte hur fördröjningar med facebook funkar och det kanske inte betyder något..?

Om jag skickar en vänförfrågan till dig den 27/4 och du godkänner mig den 1/5 så blir vänskapen på facebook från den 1/5.
Den som fått vänförfrågan kan alltså ha godkänt förfrågan den 1/5.
Senast redigerad av Pastakrydda 2013-05-11 kl. 12:00.
Citera
2013-05-11, 11:57
Medlem
Astrologeens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ~Milla~

Hon kan ha addat någon tidigare, och dem accepterar 7 maj.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in