2013-05-21, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vanill
Klart det går, finns bara viljan och rätt kniv så.
Men det hör kanske inte till vanligheterna att man har en specialanpassad kniv som liksom följer benen (usch) hemma. Å andra sidan hör det inte till vanligheterna att stycka en människokropp heller

Det behövs inte en specialanpassad kniv, fråga vilken jägare som helst. En kniv som man styckar älg med går definitivt att använda till att stycka en människa... Vet man vad man gör (dvs lite anatomikunskap) duger en vanlig vass kökskniv.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Varför skulle de spana på KJ de första dygnen, när de inte ens misstänkte brott?

Hur vet du det? Polisen sa att dom inte misstänkte mannen men detta var av allt att döma ren taktik. Man ville först hitta något som bevisade att brott hade begåtts innan man agerade. Då finns det heller ingen anledning att säga att man misstänker någon utan det är bäst att ligga lågt.
Nu i stort sett omgående efter att man har hittat en del av kroppen så verkar man ha slagit till mot KJ. Jag kan till och med tänka mig att man har haft span på honom hela tiden sedan hon försvann.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Akinator
Det går alldeles utmärkt, om man vet hur ben och leder ser ut och var man ska "gå in" för att skära enbart mjukdelar.
En bra yxa underlättar dock.
Såg ställer mer krav på att man inte är "kräsmagad".

Är nog lite för anatomiskt utbildad o kunnig för att hålla med dig helt där va..
Citera
2013-05-21, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Emh
http://www.nsd.se/nyheter/artikel.aspx?ArticleID=7667231

Tolkar det som att polisen varit till familjen nyligen en gång till, efter ovannämnda underrättelse. Men jag kan ha missförstått.
Citera
2013-05-21, 19:35
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Just_A_thieF
Hur är T*mmy J*hansson relevant? (och vilken ålder, finns flera)

Känner mycket folk där uppåt...

Läste på bloggen som tjejen skrivit där K*bba nämndes och där fanns en Tomm* J*hansson också som var med i gänget. Tjejen i fråga hade denna T*mmy som länkhänvisning/vän. Minns att han skrev på sin sida om blanda annat "clock work orange"

Det är en rätt kuslig film om några killar som är ett gäng och som ska stötta varandra i vått och torrt. Min första tanke om det kunde vara någon släkting, men glöm detta.

Tillägg: Fått PM om att detta är en annan K*bba.
Senast redigerad av highfive 2013-05-21 kl. 19:54.
Citera
2013-05-21, 19:36
Medlem
Litenklens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Akrobaten0808
Ja, då måste det isnf vara en rejäl kniv, med tänder/ taggar. O sen en stark person. Människokroppen är bra mycket segare, senigare än vad många tror. O om GM använt kniv är jag övertygad om att han har dragit på sig sår, märken på och innuti händerna/ handflatorna.

En sticksåg eller metallsåg är mer troligt, för det är inte lika tungt o risk för att skada sig. Vill tillägga att patologen på sjukhuset har dubbla o trippla handskar samt bra redskap (sågar mm)
Och ändå så säger han att man sticker sig några gånger om året (på benflisor mm)

Jävla svammel, räcker med en vass kniv med ett lite böjligt blad!
Går att "plocka isär" ett rådjur & en gris utan större problem, vet av egen erfarenhet.
Senast redigerad av Litenklen 2013-05-21 kl. 19:38.
Citera
Medlem
Vanills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shale
Det behövs inte en specialanpassad kniv, fråga vilken jägare som helst. En kniv som man styckar älg med går definitivt att använda till att stycka en människa... Vet man vad man gör (dvs lite anatomikunskap) duger en vanlig vass kökskniv.

Oh, ok, sorry. Jag citerade Quarrels utdrag från Wiki om styckning, där skrev dom om knivar som jag tolkade var special... så my mistake.
Det du säger låter ju rimligt...självklart borde en kniv som man slaktar en älg klara en människa (fast jag skulle iofs tro att den kniven var just special för ändamålet och inget man tagit från köket hemma som man använder till falukorven) och så utgick jag nog från att man använde såg vid styckning av älg. Jag är ingen jaktkunnig människa öht kan jag tillägga.
Citera
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rhdf
Någon av de närboende borde isåfall märkt nånting på drygt 2 veckor

Det är ingen som bor i närheten.
Citera
2013-05-21, 19:37
Medlem
Quarrels avatar
NSD: Det heta bilspåret: "Nya uppgifter för mig"
Citat:
När krossades fönstret till huset? Fönsterluckan och rampen, hur länge har det sett ut så?

- Det kan handla om en vecka, två veckor eller bara några dagar. Vi vet ännu inte. Teoretiskt kan det ha sett ut så ännu längre.

Vad tyder den kvarlämnade rampen/fönsterluckan på?
- Svårt att veta i nuläget. Någon kanske har tagit in kroppsdelarna den vägen, eller så har det stått öppet sedan tidigare. Jag vet inte hur den eventuella gärningsmannen tänkte.
Citera
2013-05-21, 19:37
Medlem
Emhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pappii
Tolkar det som att polisen varit till familjen nyligen en gång till, efter ovannämnda underrättelse. Men jag kan ha missförstått.

Dom gick och berättade att dom hittade något till familjen innan media fick reda på att det handlade om kroppsdelar, det är lite "snällare" att låta dom få veta det av polisen istället för att läsa det i tidningen..
Citera
2013-05-21, 19:39
Medlem
"Har det skett ytterligare förhör med olika personer på tisdagen?
- Inte utöver de vi har knackat dörr hos i Bodsvedjan, där hon senast sågs. Men vi har inte konfronterat personen som hon besökte på Bodsvedjan, säger biträdande spaningsledare Kenneth Rautio till NSD."

Känns som att KJ måste ha vattentätt alibi, eller något annat som gör att polisen är så avvaktande med honom.
Citera
2013-05-21, 19:39
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GeneralTutte
Behöver man inte rejäla knivar och grejer för att stycka någon? Eller räcker det med yxa eller såg?

Detta fick mig omedelbart att fundera på varför VB gillat en rysk knivfirma i Ryssland på sin FB nr 1. Minns jag rätt så var det 84 personer i hela världen som gillat denna sida och en av dessa var VB. Att hon sen gillar Max, ICa och Nordea kan jag lättare förstå.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in