2013-05-11, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bigbanana74
Ja nu när jag läste det om studenten och hennes inlägg blir jag också bekymrad. Får intrycket att den här tjejen inte mår/mått så bra. Ingen som mötte upp henne på studenten , ingen som fotade henne, dåliga betyg.

Luktar mer självmord nu men isåfall var? Finns det någon fors eller liknande i närheten. Kan inte ett skit om Boden.

https://www.facebook.com/vattchareeyabangsuan/posts/423420344344727
Känns det inte konstigt då att hon pluggar hos en kompis i flera timmar och sen "försvinner" genom att ta livet av sig? Då borde kompisen märkt något annorlunda beteende tycker jag, antingen att hon varit lite mer nere än vanligt eller motsatsen att hon varit på bättre humör.
Jag börjar allt mer luta åt familjebråk eller främmande GM.. om hon inte sitter levande och trycker gömd, men känns otroligt när hon inte verkar ha så många vänner.
Tycker denna tjej verkar vara väldigt ensam, hon säger ju själv i studentinlägget att hon har dåliga betyg osv med mitt i allt prat om att ingen vill ta kort. Känns ju bara hemskt alltihop.

Viktigt är ju dock att inget nytt verkar komma från polisen.. de kanske har ett eget spår och alla våra spekulationer och funderingar är helt fel.
Citera
2013-05-11, 23:12
Medlem
Astrologeens avatar
Dåliga betyg enligt henne kanske. Har man verkligen så dåliga betyg om man ändå kommer in på universitetet?
Citera
2013-05-11, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bigbanana74
Ja nu när jag läste det om studenten och hennes inlägg blir jag också bekymrad. Får intrycket att den här tjejen inte mår/mått så bra. Ingen som mötte upp henne på studenten , ingen som fotade henne, dåliga betyg.

Luktar mer självmord nu men isåfall var? Finns det någon fors eller liknande i närheten. Kan inte ett skit om Boden.

https://www.facebook.com/vattchareeyabangsuan/posts/423420344344727
Luleå-älven är ju reglerad med kraftverk lite här och där och även i Boden är ju nån damm-lucka?
Men älven är stor och inte säkert ens en väl så bra "vatten-lik-finnar-hund" lyckas få korn.

Men fan jag är motståndare mot självmords teorin.
Citera
2013-05-11, 23:13
Medlem
Det vi kallar gravlykta är "bara" ett ljus för människor i många andra länder, att tex. mamman skulle ha tänt ett ljus för sin dotter där förefaller inte alls märkligt i mina ögon.

Undrar hur många här som sitter och röker svamp och hoppas kunna säga "Vad var det jag sa" då det hela fått en upplösning.

Själv hoppas jag av hela mitt hjärta att hon håller sig undan frivilligt, dvs att hon är oskadd.

Lägg ner pipan och börja tänk.
Citera
Medlem
troubleices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagarbara
Tveka inte! Men öl? Har det nånsin ökat kreativiteten.. sprit ska det vara.. får man besök av både demoner men också en gudomlig kontakt..
Fan vilket konstigt fall det är känns som.. Jag jobbar med sannolikhet, logik som ledstjärna. Men fan inget känns ju sannolikt eller logiskt i detta försvinnande.. Handlar det om den lilla % alllmän-dåre fall?

Jag blir inte värst trevlig av sprit så jag håller mig till öl

Ja, allt är väldigt konstigt. Man brukar kunna gissa sig till scenarion i de flesta fall. Som med Jonatan då man fick magkänslan att han begått självmord. Men med detta fall är jag fullständigt förvirrad
Senast redigerad av troubleice 2013-05-11 kl. 23:18.
Citera
Bannlyst
http://www.nsd.se/nyheter/artikel.aspx?articleid=7649916

Denna artikel förutsätter, felaktigt, att den senaste signalen från mobiltelefonen kommer från området nära Åberget.

Uppgiften om Åbergssinalen kom när man trodde att senaste signal kom vid 15:00.
Man har senare bekräftat fler signaler som går till en mast som ligger nära där kompisen bor och där vittnen uppgett sig se henne. Men vilket område det är vill man inte kommentera.

Åbergssignalen är alltså INTE den senaste som snappades upp.
Citera
Medlem
Angående gravlyktan kan det vara en katt, fågel, kanin som dött. Folk gör alla möjliga sorters begravningar för djur
Citera
2013-05-11, 23:15
Medlem
troubleices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Akinator
Kollektivtrafiken i Boden är ju inte direkt som SL, så man kan nog bli stående en stund om man går ut för att "fånga en buss".

Precis. Dessutom brukar ju bussarna gå allt mer sällan under kvällstid.
Citera
2013-05-11, 23:16
Medlem
Timjan256s avatar
Har missat polisanmälningarna. Varför har hon gjort det? Kan någon berätta mer?
Citera
2013-05-11, 23:18
Bannlyst
Polisen uppger att det är 2 kilometer från Ugglegatan till kompisens hem.

Om man utgår från att det är en uppskattning som kan fela på 500 meter åtminstone så tar man sig till Torpgärdan (fint område), Fagernäs (ganska fint område) och Prästholmen (Inte fint område).

Man får även med Sveafältet (mindre fint) samt Björknäs (skolområde).

Att sökandet fokuserats till vattnet, baserat på signalen vid 15:00 vid Åberget, kan mycket väl vara ett misstag om det visade sig att hon lämnat en kompis hem på Prästholmen eller Sveafältet 21:00.

Detta kommer vi märka när nästa eftersök görs.
Citera
2013-05-11, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Akinator
Den där gravlyktan är ju lite mysko. Skulle, i och för sig, kunna vara ytterligare ett konstigt utspel från familjen. Utöver då att gå in och klicka like från den försvunna tjejen Facebook.

Kan ju finnas någon slags betydelse utöver det vi förutsätter med gravlyktor.
En del sätter ju ljus i fönstret så att den som är borta ska "hitta vägen hem" igen.

Konstigare saker har hänt.

De två första som iakttog detta på nära håll reagerade då de visste om försvinnandet och vilket hus den försvunne bor i, de tyckte det var konstigt och faktiskt trodde hon hittats död, ljuslyktan var ej tänd. Andra iakttagelsen av annan person idag em och då även uppfattade en röd blomma som om den var uppsatt på en pinne bredvid.
Citera
2013-05-11, 23:21
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CattasBubbla
Kanske dags att tagga ner lite med vissa spekulationer som det finns noll bäring i (just nu i alla fall). Det är trots allt en ung tjej som är försvunnen. Hur gärna man än vill hitta en förklaring så kanske man inte behöver skriva allt man får i tanken. Och ja jag vet att detta är Flashback men även här så är det helt okej att tänka sig för lite.

Nej, det är sant, det är helt onödigt att spekulera när vi bara har tillgång till så vanliga ingångsvärden som en ung söt tjej, förmodligen ganska ensam, vän med en äldre man som odlar maggots i soptunnan och ser ut som frihetsgudinnans fackla i håret, en ung grabb som sägs ha en god man och påstås även flirta med andra okända brudar via nätet, en karatetränarfru som försöker banka in i skallen på den försvunnes mamma att VB kanske INTE!!! är i livet, en mor som trampar rakt igenom polisens finkalibriga inre spaning genom att roffa åt sig dotterns facebookkonto och rör om till den milda grad att själve fan skulle tro att VB går igen,,,, såattvahettere ... lugnt, finns inget handfast att spekulera kring.

Det troligaste är väl att en björn åt upp henne, eller en varg, jo, de finns ju på riktigt, det vet ju alla.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in