2013-05-22, 20:07
Medlem
Den bekanta som jag pratat med, påstod ju att det luktade ganska kraftigt rök kring det gula huset, då de kom gående där, och de två männen körde iväg med den silver/grå bmwn körde iväg upp mot gammelängsfortet och vände, och sedan kom tillbaka i hög fart.
Citera
2013-05-22, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spAix
Du har rätt, 2 olika presseningar, storleken skiljer sig åt OCH stenarna runtikring osv..

Dock kan det vara så att det "övertäckta" man ser på bild 1 är säcken till tältet och att fyndplatsen ligger bakom tältet (till höger i bild). Terrängen där ser ut att stämma bättre med bild 2.
Citera
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PrinceRichard
Därav kanske "Den mörka passaten" som sågs vid FP någon natt / några nätter innan fyndet? VW golfar kan ju vara väldigt lika passater om det gäller nyare modeller!
Men det är en -88.
Vet inte om det är en hgv, isf är den mer lik en passat, åtminstone på lite avstånd.
Citera
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GeneralTutte
Undra om media i Thailand har snappat upp detta eller de kanske inte bryr sig om sina forna landsmän?

Du kan ju kolla på kusinens sida. N*Bell*
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FistOfFury
Ohtanajärvimördaren är en helt annan typ än KJ, tro mig, jag känner folk som känner honom. KJ är inte ens en tiondel så hård som Ohtanajärvimördaren. Förövrigt så var OMs mord planerat, medan vårt fall tycks ha varit oplanerat- styckningen plus dumpningen av likdelarna tyder på detta.

Nog känner jag en hel del som känner han.
Han gillade också vapen !
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frikko
Den bekanta som jag pratat med, påstod ju att det luktade ganska kraftigt rök kring det gula huset, då de kom gående där, och de två männen körde iväg med den silver/grå bmwn körde iväg upp mot gammelängsfortet och vände, och sedan kom tillbaka i hög fart.

ungdomar som varit ute å grillat lite korv å gillar att köra fort?
Citera
2013-05-22, 20:10
Medlem
Aiya-Baiyas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bundys
Jag vet inte mer. Personen som berättade det för mig kunde inte minnas namnet.

Jag har tidigare nämnt de tre bränderna i Luleå som misstänkta sambandsmässigt men vill minnas att någon gav mig pga att det inte var i Boden. Kanske de ställena ändå ska genomsökas om det nu är så att det ändå kan finnas kopplingar till Luleå i ärendet? http://www.nsd.se/nyheter/lulea/artikel.aspx?ArticleId=7661011
Citera
2013-05-22, 20:11
Medlem
reemkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Charlies17
Fått veta mer men inte mycket. Det var huvudet och torson som sagt som hittades idag, delvis under en sten. De såg slarvigt ut, som om personen hade haft väldigt bråttom. Allt hade legat i en hög, och pga värmen troligtvis var delarna i dåligt skick = ingen vacker syn! Svårt att avgöra vilka delar de hittat mer exakt men känslan sa att de nu hittat allt.

Ang missing people, kvinnan som är ansvarig för MP i Norrbotten är tydligen ett stolpskott och borde ha en diagnos pronto. Man ska tydligen inte tro på ett ord av vad kvinnan säger, då hon är extremt opålitlig. Detta är något polisen också vet om.
Angående M-L som är ansvarig för MPS Norrbotten, hon verkar fullkomligt normal? Det lilla jag har träffat henne iaf och det börjar ju vara några gånger nu. På vilket sätt menar man att hon är ett stolpskott? Hon verkar väldigt engagerad men det är väl tur att nån är det...?
Citera
2013-05-22, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av asshat
De kommer garanterat finna dna på kroppen, så du kan vara lugn att det kommer matchas mot tänkbara GM. Problemet kan väl kanske bli att det finns flera dna spår av naturlig art. KK, "pluggkompis", karateträning etc.
De får väl topsa KJ, MB plus några till kontakter som finns i VBs telefon.

Vid sådana här dumpningar så är det mycket troligt att en/flera GM har tappat något i terrängen ikring FP2 iaf. Man kånkar inte obesvärat på en kropp, gräver, flyttar stenar utan att lämna spår, det brukar oftast vara det där lilla obetydliga fyndet som blir avgörande.
Citera
2013-05-22, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ensamvargarna
Vilken fantasi. Nej jag tror inte att KJ hade någon nuvarande flickvän. Men däremot kan det vara så att han var svartsjuk eller att han kände sig kränkt av VB som inte ville ha honom tillbaka som flickvän.
Något i den stilen är väl det troligaste, eller så är han bara en helt pervers galning som mördade henne för att han tyckte det var kul.

Han sågs på OK i Luleå på i Fredags mellan 17-18 med en thaibrud i bilen, kanske var det hans "nya" tjej?? kanske köpte dom en yxa
Citera
2013-05-22, 20:13
Bannlyst
nu kollar de likdelarna på plats med hjälp av rättsläkaren. Har för mig att man kan avgöra hur länge personen ifråga har varit död med hjälp av insekter eller är det bara påhitt?
Citera
2013-05-22, 20:14
Medlem
J.R.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aiya-Baiya
Jag har tidigare nämnt de tre bränderna i Luleå som misstänkta sambandsmässigt men vill minnas att någon gav mig pga att det inte var i Boden. Kanske de ställena ändå ska genomsökas om det nu är så att det ändå kan finnas kopplingar till Luleå i ärendet? http://www.nsd.se/nyheter/lulea/artikel.aspx?ArticleId=7661011
Nog för att Luleå ligger hyfsat nära Boden, men hur skulle en gräsbrand eller brand i en soptunna kunna ha ett samband med ett försvinnande alt. styckmord? Verkar minst sagt långsökt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in