2013-05-22, 20:15
Medlem
Aiya-Baiyas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J.R.
Nog för att Luleå ligger hyfsat nära Boden, men hur skulle en gräsbrand eller brand i en soptunna kunna ha ett samband med ett försvinnande alt. styckmord? Verkar minst sagt långsökt.
Det var även i en container? Kasta lite bevismaterial här och en liten fossing där? Det är väl inte så långsökt?
Citera
2013-05-22, 20:16
Medlem
FistOfFurys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av matteseven
Nog känner jag en hel del som känner han.
Han gillade också vapen !

Ja och han ryktades ha använt dem riktiga vapnen skarpladdade samt stundtals avfyrandes mot diverse folk vid flertalet tillfällen. ALLA var dessutom rädda för honom.

Tycker du verkligen att detta stämmer överens med KJs personlighet?
Citera
2013-05-22, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Men det är en -88.
Vet inte om det är en hgv, isf är den mer lik en passat, åtminstone på lite avstånd.

Okej, men det kan väl vara möjligt att det var mörkt ute? Vittnet kan ha sett bilen på avstånd? Manligt eller kvinnligt vittne? Möjligheterna finns, tycker fortfarande fordonsfrågan är väldigt intressant.
Citera
Medlem
Typists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aiya-Baiya
Det var även i en container? Kasta lite bevismaterial här och en liten fossing där? Det är väl inte så långsökt?
Känns otroligt att man tänder eld på soptunna, container och brädhög idag för att få undan bevismaterial för ett mord som antagligen begåtts för mer än 2 veckor sedan?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GeneralTutte
nu kollar de likdelarna på plats med hjälp av rättsläkaren. Har för mig att man kan avgöra hur länge personen ifråga har varit död med hjälp av insekter eller är det bara påhitt?

Svar ja, insekter, grad av förruttnelse osv tillsammans med temperatur osv osv kan ge en hyfsad gissning.

Edit: temperatur där kroppen befunnit sig alltså, kroppstemperatur ger nog obefintlig ledning i det här fallet...
Citera
2013-05-22, 20:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FistOfFury
Ja och han ryktades ha använt dem riktiga vapnen skarpladdade samt stundtals avfyrandes mot diverse folk vid flertalet tillfällen. ALLA var dessutom rädda för honom.

Tycker du verkligen att detta stämmer överens med KJs personlighet?

nja OHM är lite mer brutal.

Ni har inte kolla blocket om det ligger ute nå suspekta fordon till försäljning ?
Citera
2013-05-22, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frikko
Den bekanta som jag pratat med, påstod ju att det luktade ganska kraftigt rök kring det gula huset, då de kom gående där, och de två männen körde iväg med den silver/grå bmwn körde iväg upp mot gammelängsfortet och vände, och sedan kom tillbaka i hög fart.

Har dom/du kontaktat polisen?
Citera
2013-05-22, 20:20
Medlem
FistOfFurys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GeneralTutte
nu kollar de likdelarna på plats med hjälp av rättsläkaren. Har för mig att man kan avgöra hur länge personen ifråga har varit död med hjälp av insekter eller är det bara påhitt?

Nej det är inte bara påhitt. Dock så försvann hon i början utav maj, vilket kanske är lite tidigt för insektssäsongen här uppe. Hur var vädret när hon försvann, det är frågan?
Citera
2013-05-22, 20:22
Medlem
Aiya-Baiyas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Typist
Känns otroligt att man tänder eld på soptunna, container och brädhög idag för att få undan bevismaterial för ett mord som antagligen begåtts för mer än 2 veckor sedan?
Det var inte idag. Överlag är det väl annars rätt smart att låta spår svalna lite innan man skrider till verket med sådana göromål?
Citera
2013-05-22, 20:23
Medlem
Scybalas avatar
Aaaaaarrrggh jag tyar icke mer Karl-Oskar!!

Vadå KJ är borta? Hurdå borta?
Citera
2013-05-22, 20:23
Medlem
Bundyss avatar
Citat:
Jag har tidigare nämnt de tre bränderna i Luleå som misstänkta sambandsmässigt men vill minnas att någon gav mig :whoco5: pga att det inte var i Boden. Kanske de ställena ändå ska genomsökas om det nu är så att det ändå kan finnas kopplingar till Luleå i ärendet? http://www.nsd.se/nyheter/lulea/artikel.aspx?ArticleId=7661011

Nja, vad finns det att bränna upp om de nu hittat alla kroppsdelar?
Citera
2013-05-22, 20:24
Medlem
Bundyss avatar
Citat:

Fast borde inte kroppen prioriteras i sådana fall? Jag hade då blivit av med den först.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in