2013-05-13, 18:55
Moderator
OYs avatar
Fick tips om Gammelängsfortet, där skjuts det tydligen med soft air gun, källan säger att hen hittat kulor där. Så har man inget annat för sig kan det vara ett uppslag.
Citera
2013-05-13, 18:56
Medlem
Just nu känns spåret KJ väldigt hett. Det märkliga är att polisen nästan helt avfärdar honom som gärningsman.

Jag vet att vi redan i början av tråden reagerade på att den här personen hade gått i skallgången och att han hade sagt sig veta allt om försvarets anläggningar. Bara detta att mördaren gärna går med i skallgången har man sett i andra fall.

Varför är polisen så säkra på sin sak? Kan det vara bara för att ett vittne har sett henne utanför hans bostad efter 21. Om det bara är därför så är det ju inget starkt skäl. Han kan ju ha följt efter eller hon kan ha glömt något och gått tillbaka. Den gula plastpåsen skulle i så fall antagligen vara ett påhitt. Personen som har sett henne utanför borde kanske kunna minnas om hon hade en plastpåse i handen.
Varför han skulle ha sagt något om plastpåsen är ju svårt att förstå, men kanske bara ett sätt att förstärka att hon verkligen gick hem.
Däremot är det väldigt märkligt om hon hade varit på en joggingrunda med läxböcker i handen. Varför hade hon ingen ryggsäck för böckerna med sig.

Nej den här killen är mystisk.
Citera
Medlem
Scires avatar
Tänk vilket tjat det ska vara om Aspergers i varje tråd man läser om brott eller försvinnanden. Det är ju trots allt bara ett påhittat namn på genetiskt nedärvda personlighetsdrag. Det har ta mig attans gått troll i alla dessa diagnoser man kommer på nu för tiden. Snart finns det väl inga personer som inte går runt och bär på en diagnos runt halsen ;-)

Däremot är det intressant att höra hur hon var som person, men att man sen ska ge henne ytterligare drag p g a egna erfarenheter en person må ha av aspergers, eller vad de tycker att de läst sig till på wikipedia eller liknande är bara tröttsamt att läsa.
Citera
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L.D.
Du tolkar lite för ordagrant här tror jag. Har du själv asperger?

Jag har slängt ur mig massor av uppslag här. Jag betraktar det inte som att misstänka någon utan mer som en koll ifall man kan skapa misstanke.

Diagnoser och liknande tolkar jag mer som indikation från en lekman.

Man kan ju också säga som polisen brukar göra, all information är bra, även om den inte ger något konkret så kan det hjälpa till att avfärda vissa saker.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av L.D.
Du tolkar lite för ordagrant här tror jag. Har du själv asperger?

Jag har slängt ur mig massor av uppslag här. Jag betraktar det inte som att misstänka någon utan mer som en koll ifall man kan skapa misstanke.

Diagnoser och liknande tolkar jag mer som indikation från en lekman.

Nej jag hat inte själv AS men är utbildad inom Neuropsykiatri bl.a. Och arbetat med personer som har har AS och även med dem med fixering av våld. Så ja jag är nog mer professionell än lekman.
Citera
2013-05-13, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scire
Tänk vilket tjat det ska vara om Aspergers i varje tråd man läser om brott eller försvinnanden. Det är ju trots allt bara ett påhittat namn på genetiskt nedärvda personlighetsdrag. Det har ta mig attans gått troll i alla dessa diagnoser man kommer på nu för tiden. Snart finns det väl inga personer som inte går runt och bär på en diagnos runt halsen ;-)

Däremot är det intressant att höra hur hon var som person, men att man sen ska ge henne ytterligare drag p g a egna erfarenheter en person må ha av aspergers, eller vad de tycker att de läst sig till på wikipedia eller liknande är bara tröttsamt att läsa.

Superbra skrivet...det finns så mycket myter och folk tror de kan diagnostiseras någon bara på FB, eller vid ngt möte... .skrämmande
Citera
2013-05-13, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ToZon
Hon rippar D*wa i sin FB den 2 maj, dagen efter olyckan som polisen la locket på mer än att de gick fort ute vid hedenbasen. Det var tre ytterligare ungdomar med i bilen men inte ens här på flashback har jag hittat något om olyckan. Kan hon ha varit med vid olyckan ? Känner hon någon/några från olyckan.
Varför sa polisen tydligt, vi lämnar ej ut namnet på den omkomne 19-åringen.
Vem omkom och vilka var med, har någon av dem koppling till VB. Kan VB blivit depp efter dödsfallet ?

Hoppas någon här har svar.
hon kände tydligen hans flickvän The*ese Ni*s*on
Citera
2013-05-13, 19:00
Medlem
infid3ls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Buddisch13
Men du måste väl känna KJ väldigt bra eller? Tänker på din avatar & att han med gillade paintball/soft air gun spel eller? Du bor väl med i boden, Tänker att ni måste juh ha samma intresse eller?

Som jag sagt tidigare har jag ingen aning om vem han är. Såg han första gången på eftersöket.
Min avatar har inget med soft air guns att göra haha
Sådant lämnar jag över till dem som inte får hålla på med the real stuff..
Citera
2013-05-13, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Just nu känns spåret KJ väldigt hett. Det märkliga är att polisen nästan helt avfärdar honom som gärningsman.

Jag vet att vi redan i början av tråden reagerade på att den här personen hade gått i skallgången och att han hade sagt sig veta allt om försvarets anläggningar. Bara detta att mördaren gärna går med i skallgången har man sett i andra fall.

Varför är polisen så säkra på sin sak? Kan det vara bara för att ett vittne har sett henne utanför hans bostad efter 21. Om det bara är därför så är det ju inget starkt skäl. Han kan ju ha följt efter eller hon kan ha glömt något och gått tillbaka. Den gula plastpåsen skulle i så fall antagligen vara ett påhitt. Personen som har sett henne utanför borde kanske kunna minnas om hon hade en plastpåse i handen.
Varför han skulle ha sagt något om plastpåsen är ju svårt att förstå, men kanske bara ett sätt att förstärka att hon verkligen gick hem.
Däremot är det väldigt märkligt om hon hade varit på en joggingrunda med läxböcker i handen. Varför hade hon ingen ryggsäck för böckerna med sig.

Nej den här killen är mystisk.

Polisen har säkert släppt han men sitter nu och plockar fram bevis mot han sen helt plötsligt är han gripen
Citera
2013-05-13, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hemlunda2000
Nej jag hat inte själv AS men är utbildad inom Neuropsykiatri bl.a. Och arbetat med personer som har har AS och även med dem med fixering av våld. Så ja jag är nog mer professionell än lekman.

Frågan var retorisk men nu börjar jag ju undra... och jag sa inte att du var en lekman utan jag menade att de "diagnoser" som folk kastar ur sig här är ställda av lekmän eller ännu sämre bedömare.
Citera
Medlem
P4iNs avatar
Klicka på nyhetsfördjupningen från 24 Norrbotten så får man lite info om Ploy som VB tydligen kallades.
http://www.24norrbotten.se/#category=0&date=playlist&clip=0&startTime=0m0s
Senast redigerad av P4iN 2013-05-13 kl. 19:14.
Citera
Medlem
Buddisch13s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av infid3l
Som jag sagt tidigare har jag ingen aning om vem han är. Såg han första gången på eftersöket.
Min avatar har inget med soft air guns att göra haha
Sådant lämnar jag över till dem som inte får hålla på med the real stuff..

Ok tänkte fråga bara kan va bra att ha nån som känner personen i fråga om lögner mm dyker upp
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in