2013-05-23, 13:58
Medlem
Spindelfridas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ME077
En tanke: Om polisen hela tiden misstänkt ngn ur fam Be*g men vill invagga hen i falsk trygghet, då är det riktigt smart att de via media (inkl flashback) låtsats att det är KJ som är den misstänkte. I sådana fall lär KJ vara informerad om detta och därför "har gått under jorden", är knäpptyst osv. Man kan ju inte tro att polisen isf gjort detta utan att informera KJ, det skulle ju vara att leka med andra människors liv och hälsa. Om detta stämmer skulle jag få tillbaka förtroendet för polisen däruppe.

Polisen skulle inte ens tänka tanken att agera på det viset
Citera
2013-05-23, 14:00
Medlem
Tykes avatar
Det kommer att bli otroligt intressant att se upplösningen på denna fruktansvärda händelse.
Flashback snokarna borde ju ha lite koll på vilka det kan röra sig om med tanke på all information som folk verkar ha..
Citera
2013-05-23, 14:02
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KSP
KJ är nog inte GM, jag räknar kallt med att aina vid det här laget har kartlagt trafiken i VB's mobil via bla. tömning av masterna kring Boden. Man har också haft KJ inne på förhör och med tanke på styckningen (offensiv) och fyndplatserna av kroppsdelar talar för att GM i fråga har ett starkt hat gentemot VB - det har/hade inte KJ.

Gm är alltså en person som HATAR VB av någon anledning samt att det är viktigt för honom att få bort VB kosta vad det kosta vill. Valet av FP är också intressant, detta talar emot KJ.
Om KJ skulle ha fått välja dumpningsplats skulle han inte ha valt ett område som är så pass välbesökt som ödehuset trots allt är. Jag får en känsla av att GM har valt FP för att han trott att det är tillräckligt långt borta ifrån hans domäner, samtidigt som han kan ha koll på läget.

GM är en person som bor på andra sidan av Boden och som inte är en van skogsmänniska och som är relativt aggressiv i sitt sätt att vara, har antagligen ett register av våldsbrott, typ, misshandel, droger, fylla etc.

KJ är en person som hittar i skogen och är där ofta. Han skulle ha valt en mycket bättre plats att dumpa kroppen på.

Bara en tanke

Vem kan det vara som enbart hatar VB då? Kan det vara någon som VB bara träffat på som hastigast, någon som blivit avspisad? GM kanske hade en fördom om att alla thailändskor är tillgängliga? Kanske någon som misshandlat sin hustru, kanske med thailändskt ursprung? Hur fick de i så fall kontakt den här kvällen?
Citera
2013-05-23, 14:02
Medlem
airell8s avatar
Citat:
KJ är nog inte GM, jag räknar kallt med att aina vid det här laget har kartlagt trafiken i VB's mobil via bla. tömning av masterna kring Boden. Man har också haft KJ inne på förhör och med tanke på styckningen (offensiv) och fyndplatserna av kroppsdelar talar för att GM i fråga har ett starkt hat gentemot VB - det har/hade inte KJ.

Gm är alltså en person som HATAR VB av någon anledning samt att det är viktigt för honom att få bort VB kosta vad det kosta vill. Valet av FP är också intressant, detta talar emot KJ.
Om KJ skulle ha fått välja dumpningsplats skulle han inte ha valt ett område som är så pass välbesökt som ödehuset trots allt är. Jag får en känsla av att GM har valt FP för att han trott att det är tillräckligt långt borta ifrån hans domäner, samtidigt som han kan ha koll på läget.

GM är en person som bor på andra sidan av Boden och som inte är en van skogsmänniska och som är relativt aggressiv i sitt sätt att vara, har antagligen ett register av våldsbrott, typ, misshandel, droger, fylla etc.

KJ är en person som hittar i skogen och är där ofta. Han skulle ha valt en mycket bättre plats att dumpa kroppen på.

Bara en tanke

Håller med, polisen vet mer än vad de sagt vid det här laget. Det känns nästan som att vi kan utesluta KJ bland misstänkta för stunden. Hade det varit KJ hade han nog varit inplockad för länge sen. Dvs om han inte använt någon annans bil, mördat VB samt styckat hennes kropp utomhus. Tvättat sig sjukt noga och hållt masken.

Hur kommer det sig att du tror att GM har haft ett hat mot VB?

Resultatet av en offensiv styckning borde se likadant ut som resultatet utav en styckning där GM har varit stressad och tagit i med mycket kraft för att separera kroppsdelarna från varandra.

Men håller med gällande KJ, det känns som att han hade kunnat hitta en bättre plats att dumpa kroppsdelarna på, om han varit i ett tillräckligt samlat skick, det vet vi inte.
Senast redigerad av airell8 2013-05-23 kl. 14:05.
Citera
2013-05-23, 14:03
Medlem
m00nst0nes avatar
Citat:

Bara en tanke

Killen med koll. En styckning av en kropp görs väl oftast för att lättare kunna göra sig av med kroppen. Lägg till panik på det så har du en mycket trolig orsak. Sen heter det polis och inte fucking aina.
Citera
2013-05-23, 14:04
Medlem
KiteOnTiles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wildis
Men varför stycka henne utomhus? Ponera att han skjutsade henne...något går snett i bilen...V dör och han måste göra sig av med kroppen....det enklaste hade väl ändå varit att "bara" slänga ned hela kroppen i en grop och täcka den? Allt annat tyder väl på lustmord annars, att han styckat den av ren skär kåthet?

Jag lade fram denna teorin tidigare...

Citat:
Ursprungligen postat av KiteOnTile

Det förekommer flera teorier kring själva styckningen och spridandet av delar men jag tror inte jag sett följande teori (rätta mig om jag har fel):
GM dödar VB i bilen, förmodligen oplanerat. I det blir vederbörande panikslagen och måste göra sig av med kroppen. Med god kännedom om området i fråga vet h*n att det finns "färdiga hål" i form av gamla skyttevärn som snabbt kan täckas igen till en grav. Kroppen forslas dit och dumpas i hålet men det är för litet. Med tryck, sparkar och slag med diverse tillhyggen görs desperata försök att få hålet att räcka till vilket leder till "demolering". När det ändå inte går måste kroppen hastigt anpassas till hålet och de delar som sticker upp tas helt enkelt bort på ett grovt sett vilket leder experter att anse det vara en offensiv styckning. De borttagna delarna blir nu en desperation för GM och de kastas helt enkelt bara in i huset för att komma utom synhåll för en stund då h*n känner sig tvungen att försvinna från platsen.

Citera
2013-05-23, 14:04
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Min hittills mest konspiratoriska tanke.

Tänk om vi har några här på tråden och ute i verkligheten som försöker "göra" KJ som "tänkt gm" medan den rätte gärningsmannen eller gärningsmännen njuter av tillställningen. Det kommer fram både det ena och det andra när det gäller denna KJ.

Har ni tänkt tanken att både snacket om den gula plastpåse och fyndet av en gul plastpåse med HERRkalsonger och sekret, kanske var planterad av dessa desinformatörer?

Har ni tänkt på att nästan samtidigt som upphittarna var bild i tidningen så stängdes MB´s FB?

Har ni tänkt tanken att gm kanske valde närheten till ett fort och KJ´s uppväxtplats som dumpningsplats/styckningsplats medvetet och med tanke på detta?

Har ni tänkt på att desorienterarna kanske tipsade MPS lite indirekt om gula huset?

Har ni tänkt på att KJ´s alibi kanske är vattentätt?

Har ni tänkt på att polisen kanske "skyddar" KJ för annan gm?

Vad gjorde den svarta Nissanbilen utanför KJ´s boende?

Saknas inte motivet för KJ att ha i hjäl och sedan stycka sin ex flickvän?

Har ni glömt Sävastmastens signal?

Har ni glömt vem vi tror fick VB´s sista sms?

När det gäller den svarta Nissan King Caben. Hur många finns det i Boden? Jag gissar på 30-40st. Räknar man även in Luleå så säg 100 st. Hade jag ägt en sådan och varit oskyldig hade jag med blixtens hastighet berättat att det var jag och vad jag gjort där. Kanske har någon redan gjort det, kanske inte.

Fler frågor går att ställa sig, men jag tycker att detta bara är så vidrigt, hemskt och mysko.

Javisst, klart att det finns möjlighet att någon försöker skuldbelägga KJ, inget är omöjligt. Ju värre brott, desto större förslagenhet kanske. Manipulativt beteende bör finnas med i bilden.
Citera
2013-05-23, 14:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Spindelfrida
Polisen skulle inte ens tänka tanken att agera på det viset

Först och främst måste det fastslås att det är VB man funnit. Därefter kommer prover och annat teknisk bevisning. Man har såklart bilder på misstänkta gm på sin tavla men vilka man har avslöjar man ju givetvis inte.

När de får fakta om dna och annat som kan binda någon av de misstänkta de har så kommer han ju att gripas på studs.
Citera
2013-05-23, 14:06
Medlem
airell8s avatar
Citat:

Det förekommer flera teorier kring själva styckningen och spridandet av delar men jag tror inte jag sett följande teori (rätta mig om jag har fel):
GM dödar VB i bilen, förmodligen oplanerat. I det blir vederbörande panikslagen och måste göra sig av med kroppen. Med god kännedom om området i fråga vet h*n att det finns "färdiga hål" i form av gamla skyttevärn som snabbt kan täckas igen till en grav. Kroppen forslas dit och dumpas i hålet men det är för litet. Med tryck, sparkar och slag med diverse tillhyggen görs desperata försök att få hålet att räcka till vilket leder till "demolering". När det ändå inte går måste kroppen hastigt anpassas till hålet och de delar som sticker upp tas helt enkelt bort på ett grovt sett vilket leder experter att anse det vara en offensiv styckning. De borttagna delarna blir nu en desperation för GM och de kastas helt enkelt bara in i huset för att komma utom synhåll för en stund då h*n känner sig tvungen att försvinna från platsen.

Mycket bra teori. Precis som jag tänker så har styckningen varit offensiv av just de skäl du angett. GM kanske hittade sågen på plats, sågade som en tok, för att sedan försöka mosa ned torso och huvud i gropen. Sågen hade GM försökt gömma under ris och annat, tror jag.

Men, mycket osäker på GM. Det kan vara en främmande GM, en ytligt bekant eller någon som stått VB nära.
Senast redigerad av airell8 2013-05-23 kl. 14:10.
Citera
2013-05-23, 14:06
Medlem
Linxieloos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fbtraxxie
Detta är så skumt. Var dit i lördags. Några vänner hade geocachat i området och behövde våran hjälp för dem hade råkat bli igenbommade av en man. Kunde inte ta sig ut med bilen igen. Detta skedde vid skyttebanan. Alltså detta område som polisen är på nu. Mannen som låste för bommen hade noterat att dom var på området men ändå valde han att låsa igen bommen? Vi fick knipsa låset med en bultsax.

Det vi noterade när vi for dit var att andra bommar, så som bommen mot fortet var stängda för tillfället. (vilket dom inte brukar vara). Tänk om det är någon som skulle "dumpa henne" i fortet men märkte att det var igenbommat och fick nöja sig med gula huset som nu är avspärrat.

Skumt..
Jag hoppas att de här personerna vid det här laget har kontaktat polisen så att deras bilar går att avföra från utredningen.. (Och även alla andra som varit i området förstås..)
Citera
2013-05-23, 14:08
Medlem
Alternativ1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Min hittills mest konspiratoriska tanke.

Tänk om vi har några här på tråden och ute i verkligheten som försöker "göra" KJ som "tänkt gm" medan den rätte gärningsmannen eller gärningsmännen njuter av tillställningen. Det kommer fram både det ena och det andra när det gäller denna KJ.

Har ni tänkt tanken att både snacket om den gula plastpåse och fyndet av en gul plastpåse med HERRkalsonger och sekret, kanske var planterad av dessa desinformatörer?

Har ni tänkt på att nästan samtidigt som upphittarna var bild i tidningen så stängdes MB´s FB?

Har ni tänkt tanken att gm kanske valde närheten till ett fort och KJ´s uppväxtplats som dumpningsplats/styckningsplats medvetet och med tanke på detta?

Har ni tänkt på att desorienterarna kanske tipsade MPS lite indirekt om gula huset?

Har ni tänkt på att KJ´s alibi kanske är vattentätt?

Har ni tänkt på att polisen kanske "skyddar" KJ för annan gm?

Vad gjorde den svarta Nissanbilen utanför KJ´s boende?

Saknas inte motivet för KJ att ha i hjäl och sedan stycka sin ex flickvän?

Har ni glömt Sävastmastens signal?

Har ni glömt vem vi tror fick VB´s sista sms?

När det gäller den svarta Nissan King Caben. Hur många finns det i Boden? Jag gissar på 30-40st. Räknar man även in Luleå så säg 100 st. Hade jag ägt en sådan och varit oskyldig hade jag med blixtens hastighet berättat att det var jag och vad jag gjort där. Kanske har någon redan gjort det, kanske inte.

Fler frågor går att ställa sig, men jag tycker att detta bara är så vidrigt, hemskt och mysko.

Ja, även jag har gått i de tankebanorna. Fick skumma vibes av bodengrabben från början men har inga som helst belägg för det egentligen. Men att platsen nämndes rätt så tidigt, tillsammans med påsen så har jag oxå varit inne på om någon medvetet hintat åt KJs håll för att ta fokus från sig själv.
Motivet är ju även det intressant...många frågor...väldigt lite svar..
Citera
2013-05-23, 14:10
Medlem
why123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
MT = Misstänkt.

Suck!

Tror du fortfarande på KJ som misstänkt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in