2013-05-13, 14:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bodengrabb
Det var jag som inte hade riktigt på fötterna vad gällde TP han är inte aktuell i detta fall annat än att han erbjudit sig att hälpa MPS Norrbotten med sina kunskaper om fort och bergrum
Detta erbjudande fick jag även av Kib*a därav en förväxling

Till TP kan jag bara be om ursäkt

Välkommen tillbaka. Det är många som har saknat dig. Kan du nu reda ut alltihop om T*mpy och K*ba?
Vem är vem? Vilken mötte du på skallgången. Hur väl känner du K*ba?
Citera
2013-05-13, 14:06
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bodengrabb
Det var jag som inte hade riktigt på fötterna vad gällde TP han är inte aktuell i detta fall annat än att han erbjudit sig att hälpa MPS Norrbotten med sina kunskaper om fort och bergrum
Detta erbjudande fick jag även av Kib*a därav en förväxling

Till TP kan jag bara be om ursäkt

Men det där med gul ICA-kasse stämmer väl? Fick ni tipset från polisen?
Citera
2013-05-13, 14:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stefansson1
Mamman skall vid något tillfälle ha frågat sin dotter om "vad hon fått till frukost", eller "om hon får frukost". Det tyder ju på att de inte bodde tillsammans och borde göra oss nyfikna på var hon bodde eller vem hon åt frukost hos?
Att anmälan dröjde fyra dagar tyder ju också på att hon inte bodde med mamman.

Uppgifter i nsd.se har varit att de bor i samma lägenhet, samt att de har samma lägenhetsnr enligt upplysning.se. samt att de verkar utifrån det som skrivits på facebook bo tillsammans.

Det enda troliga jag kan tänka mig med att man väntar hela söndagen, samt hela måndagen, och sen anmäler henne försvunnen på tisdagen, är helt enkelt att hon varit på vift förut.

Jag vet inte om styvpappan och mamman bor ihop. kan ju vara så att de är särbos och mamman i perioder bor hos styvpappan.
Citera
2013-05-13, 14:09
Medlem
engultomats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stefansson1
Mamman skall vid något tillfälle ha frågat sin dotter om "vad hon fått till frukost", eller "om hon får frukost". Det tyder ju på att de inte bodde tillsammans och borde göra oss nyfikna på var hon bodde eller vem hon åt frukost hos?
Att anmälan dröjde fyra dagar tyder ju också på att hon inte bodde med mamman.

Då undrar man var mamman bodde?
Hon står skriven på samma adress som VB. Det gör styvpappan också.
Dock så jobbar styvpappan i Kiruna har jag för mig. Då kanske mamman åker upp dit ibland och hälsar på honom och det är under dessa tillfällen hon skriver till VB vad hon har fått till frukost?
Citera
2013-05-13, 14:09
Moderator
OYs avatar
vb
enligt en ****** **** mb och an,så var vb kompis med an´s dotter t*ss lin*berg tidigare, nått har hänt i den familjen för alla har ju plockat bort vb från fejjan. tror dock inte att det har med hennes försvinnande att göra (enbart mina spekulationer)

samma ****** säger ochså att vb var hos nån kompis på lördagskvällen och att denne skulle ha skjutsat hem vb, men hade tagit en öl så vb bestämde sig för att promenera hem.

polisen har även varit och sökt mb och an på hemadress, så dom har nog fått vara på föprhör.

du gör som du vill mede infon

Har fått ett PM, valt att maska källan till PM:skaparen för att inte dra in personer som troligen inte har med saken att göra. Jag har inga kommentarer, men så här såg det ut.
Citera
2013-05-13, 14:10
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaScala
Jadå, det händer faktiskt. En arbetskamrat till mej gick från jobbet glatt vinkande för att gå ut och köpa kläder till en fest.
Hon hade gått raka vägen hem istället och hängt sej i badrummet där hennes 11-åriga dotter hittade henne.
Det tog lång tid för oss att bearbeta detta. Vi hade inte sett nåra signaler.
Hennes man påstod att hon varit "känslig" och tog illa vid sej av kritik i jobbet.
Sen finns det aspies som blir väldigt deprimerade av att inte göra sej förstådda eller inte förstå andras signaler. En elak kommentar kan få nån att slutligen tippa över kanten.

Tänk ej själva att uppleva at man isoleras från andra och inte förstår varför.

Hemskt.

Har VB har en svensk far? Hennes ansikte är som en kopia av en vän till mig (allt utom ögon och hudfärg). Han reste runt i dessa trakter i december 1991... Munnen, näsan, kindknotorna, hakan, ansiktsformen, hur munnen är lite ostängd och stel när hon ler, blicken. Har tänkt på det här hela tiden, får ingen riktig sinnesfrid kring detta, skulle verkligen vilja veta. Han bor i Asien sedan många år för övrigt och jag fick se en "eskort" på bilderna... en ung tjej som stämmer med moderns ålder.
Senast redigerad av Cinnabar 2013-05-13 kl. 14:24.
Citera
2013-05-13, 14:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Välkommen tillbaka. Det är många som har saknat dig. Kan du nu reda ut alltihop om T*mpy och K*ba?
Vem är vem? Vilken mötte du på skallgången. Hur väl känner du K*ba?

Jag har träffat K*bba i torsdags men då jag aldrig fick klart vad hans namn var under eftersöket så la jag ihop kunskaper som TP erbjöd MPS och de kunskaper K*bba sa åt mig att han besatt därav vart det fel namn på personen men det är hos K*bba hon ska ha pluggat och av han hon ska ha fått plastpåsen

Nu är jag lite nyfiken på om nån vet vilka bergrum fort som kan vara åtkommliga av obehörig person
Citera
2013-05-13, 14:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Men det där med gul ICA-kasse stämmer väl? Fick ni tipset från polisen?
Gula ica kassen den uppgiften kommer från K*bba
Citera
2013-05-13, 14:20
Medlem
http://www.nsd.se/nyheter/boden/artikel.aspx?ArticleId=4590584

hur gammal är soft airgun-killen?
Citera
2013-05-13, 14:22
Medlem
engultomats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wera8888
http://www.nsd.se/nyheter/boden/artikel.aspx?ArticleId=4590584

hur gammal är soft airgun-killen?

Han är född 1991.
Citera
2013-05-13, 14:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
vb
enligt en ****** **** mb och an,så var vb kompis med an´s dotter t*ss lin*berg tidigare, nått har hänt i den familjen för alla har ju plockat bort vb från fejjan. tror dock inte att det har med hennes försvinnande att göra (enbart mina spekulationer)

samma ****** säger ochså att vb var hos nån kompis på lördagskvällen och att denne skulle ha skjutsat hem vb, men hade tagit en öl så vb bestämde sig för att promenera hem.

polisen har även varit och sökt mb och an på hemadress, så dom har nog fått vara på föprhör.

Har fått ett PM, valt att maska källan till PM:skaparen för att inte dra in personer som troligen inte har med saken att göra. Jag har inga kommentarer, men så här såg det ut.

Hmm...Först står det att han har skjutsat henne hem och sedan står det att hon gick hem för att han hade tagit en öl. Vad stämmer?
Skulle det vara så att han hade skjutsat henne så är han ju definitivt misstänkt denne K*bba.

Att VB kan ha känt MB och ANs dotter kan ju ha varit en förklaring till mammans hat, men man undrar ändå vad som skulle kunna ha hänt. Familjen verkar vara ovillig att gå ut och berätta sanningen. Kanske har polisen avrått dom från att tala.
Citera
2013-05-13, 14:23
Medlem
engultomats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
vb

Ja, att något har hänt mellan familjen och VB känns ganska tydligt efter ANs utbrott.
Om källan stämmer då vet vi att polisen har förhört dem, undrar vad polisens nästa steg är.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in