2013-05-22, 00:06
Medlem
KenLoachs avatar
"Enligt Flashback så stämmer inget av min information, intressant."

https://twitter.com/JWisten

Nej Mr. Twitter, du får allt lämna källa eller åtminstone berätta hur du kan sitta inne på informationen om du ska ses som trovärdig.
Citera
2013-05-22, 00:06
Medlem
Claysons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alander94
Nu har twitterpöjken sett vad vi tror. "Enligt Flashback så stämmer inget av min information, intressant."

Då kan han ju ta och tala om vart hans källor kommer ifrån.
Citera
2013-05-22, 00:13
Bannlyst
Man kan ju undra varför inte likdelarna dumpades i älven . Någon sade att det var strömt ner mot ett kraftverk. Då hade man aldrig kunnat fastställa att delarna tillhört VB. Det hade ju varit köttfärs väl?
Citera
2013-05-22, 00:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GeneralTutte
Man kan ju undra varför inte likdelarna dumpades i älven . Någon sade att det var strömt ner mot ett kraftverk. Då hade man aldrig kunnat fastställa att delarna tillhört VB. Det hade ju varit köttfärs väl?
Som någon annan sa så tror jag att GM är en yngre. En 30-årig man hade varit lite smartare och inte varit så klantig som denna GM är!
Citera
2013-05-22, 00:16
Medlem
Säg att styckningen har skett i huset, varför då lämna kvar några delar av kroppen där?

Ifall huset istället använts som en tillfällig förvaring. Varför förvarades inte samtliga delar där isåfall?

Har gärningsmannen hunnit gräva ned någon del men sedan fått förhinder och kanske span på sig som gjort att det som nu hittats i huset blivit kvar?

Lite märkligt är det.
Citera
2013-05-22, 00:17
Medlem
FistOfFurys avatar
Citat:

Enligt mig, kanske för att KJ var mer van vid skogen och inte älven. Gärningsmän tenderar ju att under press, reagera mer instinktivt.

Dessutom så vet vi ju inte om några likdelar faktiskt fått åka i älven...
Citera
Medlem
J-ssons avatar
Citat:

Typ; Ja.. Och delarna hade varit i storleken att de varit mat åt fiskarna
Citera
Medlem
smygets avatar
Citat:

DNA
Citera
2013-05-22, 00:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flash-Gordon
"- Om man hittar kroppsdelar på det här sättet kan man inte utesluta brott, säger Kenneth Rautio, biträdande spaningsledare"

http://www.kuriren.nu/nyheter/?articleid=6845552

I klartext Tv4 text sid 113 "Enligt polisen har den person som hittats utsatts för brott"
Citera
2013-05-22, 00:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stockholmskisen
Säg att styckningen har skett i huset, varför då lämna kvar några delar av kroppen där?
Tror vi kan utesluta huset som styckningsplats (polisen sa väldigt snabbt att detta inte är brottsplatsen)

Citat:
Ifall huset istället använts som en tillfällig förvaring. Varför förvarades inte samtliga delar där isåfall?

Jag tror snarare det omvända. Delarna skulle fraktas i omgångar till huset och dumpas där. dock kom nånting mellan och endast delar av kroppen hann lämnas
Citera
Medlem
engultomats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wire2
Brukar inte kroppen styckas upp i sex delar, armar, ben, torso och huvud. Det klassista sättet när mördaren bär iväg med liket i sin resväska. Jag funderade på om syftet med att sprida ut kroppsdelarna dels kan vara transportskäl, men även för att lättare kunna gömma undan kroppen i naturen men också för att kroppsdelarna snabbare ska tas och ätas upp av vilda djur.

Jo, det tycker jag låter troligt. Dock måste det har tagit en bra stund och väldigt mycket blod överallt. GM måste haft mycket tid ensam och ingen som besökte honom/henne, ifall h*n nu utförde styckmordet hemma.

Anledningen till jag just tog upp huvudet är att det är en av de delar jag nästan skulle säga med säkerhet har avlägsnats från resterande kropp. GM vill inte känna "blicken" från offret, därför har h*n garanterat styckat bort huvudet först.
Citera
Medlem
Citat:

Har gärningsmannen hunnit gräva ned någon del men sedan fått förhinder och kanske span på sig som gjort att det som nu hittats i huset blivit kvar?

Lite märkligt är det.

ENKELT !

Skulle garanterat Leif Gw också säga:

GM har blivit störd av nått eller någon, så därför har han ej kunnat slutföra påbörjad bortforslande av kroppsdelar.

Tycker koncentrerationen hellre bör riktas mot
- vad o vem o varför har GM blivit störd/ avbruten ???
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in