2013-05-22, 17:39
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Channy
Såvida inte KJ är fullständigt iskall eller har för vana att ha ihjäl folk så tycker man att en medhjälpare vore "bra". Jag vet såklart inte, men jag kan ju föreställa mig att släpa runt på en kropp inte är det lättaste.

Just detta att Gm, vem än denne må vara, valt att dela kroppen är det jag reagerar mest på. En person som i vredesutbrott har ihjäl en person, brukar väl nästan i panik göra sig av med kroppen? Ställa sig och stycka känns extremt.

Men jag kan såklart ha fel...bara en tanke..

Tidigare beteenden signaler kommande beteenden. Hade han någon med sig när det gäller hunden han tog bort? Har han berättat om sina tidigare avslutade relationer eller hållit det för sig själv? Som sagt beteenden upprepas ofta? Med det menar jag om han är en kille som löser sina problem själv eller om han oftast tog hjälp.
Citera
Medlem
Sockerarters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
Det här är en spekulation, någon har sagt detta men det är väl inte bekräftat vad jag vet. Däremot har frugan kallat VB kackerlacka och skrivt att hon inte fäller en tår över att VB är borta. Så något agg emot VB har hon ju helt klart. Vad det grundar sig i vet vi inte. Kanske VB hade en förälskelse i MB och stalkade honom? Vad vet jag?

Någon aning om vad källan är för att frun skulle sagt så - är det hennes facebook, månne?
Länk?
Citera
Medlem
why123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XsliteX
Precis, vi snackar rent och skärt FÖRTAL om han skulle visas helt oskyldig, tycker att det skenat iväg ordentligt, folk kan inte ens hålla sig till fakta...

Suck..

Skulle det visa sig att han är oskyldig vore det ändå för hans egen del bäst att vara under uppsyn.
Om vi bortser från spekulationerna här på flashback, så är det säkert många i Boden som pratar, vilket i sig kan vara psykiskt påfrestande.

Skulle det visa sig att han är oskyldig så har han i alla fall i desperation över snacket hindrats från att göra något dumt. Han blir därefter rentvådd och släppt.
Senast redigerad av why123 2013-05-22 kl. 17:45. Anledning: ..
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Ja, man kan inte kalla dom blixten direkt. Uselt pressmeddelande anser jag.,
Först förhör man honom och sen släpps han och avskrivs som misstänkt i inledningsskedet.
Sen mörkar man uppgifter om just denna personen från polisen håll i början för att ingen ska misstänka honom. Vad fan sysslar dom med där uppe i urskogen egentligen. Uselt skött också för den delen .

Människorov? Det är väl mord just nu man ska ha som rubricering.
Hur mycket behövs för att inse att det är mord.

Får hoppas krim sätter lite fart på¨dom där uppe.

Polisen i norrbotten är väl kvalificerad och har god kännedom lokalt mm.
Hade inte t.ex. rikskrim tagit över appojaure mordet så hade mördaren åkt fast av lokal polis, nu blev det med rikskrim den ökände TQ som bara för några dagar sedan blev frikänd, målet är nedlagt.
Citera
2013-05-22, 17:40
Medlem
Sleepwalkins avatar
Mer om bilar tack, MB ägde en nissan? Kan jakt och intresse för kriminologi samt styckning skrev en tidigare vän till han dessutom hade de en pick-up i jaktlaget är den hans nissan eller är det en annan bil? och vad för pick-up har jaktlaget är det också en nissan?

Finns det någon koppling till KJ och någon pick-up, någon påstod att hans far (om jag ej missminner mig) ägde en sådan bil vilket någon annan tittade upp men ej fann belägg för.

Vanligt med pick-up i boden annars bör ju folk ha lite koll på vilka som kör runt i dessa?

Bilen är onekligen intressant.
Citera
2013-05-22, 17:41
Medlem
Nu när dom har hela kroppen kan dom ju ganska exakt räkna ut när hon dog. Iallafall om det var 1 vecka eller 2 veckor sedan.

Jag tycker inte Polisen gjort något större fel. Det tips dom fick angående området var svaga, säkert fått såna tips runt hela staden.
Och Polisen har ju andra uppgifter än att bara leta efter försvunna människor, det har inte MPS. Polisen har andra brott, andra skrivbordsgöra, inre undersökningar etc.
Citera
2013-05-22, 17:41
Bannlyst
Att man har rubriceringen människorov fortfarande i fallet VB är att man inte med 100% säkerhet ännu inte vet om den funna styckade kroppen ens tillhör VB. Så tolkar jag det iallafall.

Men att ett mord har skett det fattar ju t.o.m polisen.
Citera
2013-05-22, 17:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Illkrokkodill
ok, my bad. tack för info. Jävligt märkligt detta...

Kanske ett djur trots alls som släpat in delarna i huset.... En räv klarar ju "rampen" utan problem.
Citera
2013-05-22, 17:42
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sockerarter
Någon aning om vad källan är för att frun skulle sagt så - är det hennes facebook, månne?
Länk?

Hon skrev det i kommentar på någons facebook där denne "någon" la upp länken från MPS`s efterlysning på VB.

Länk finns i tråden, hinner tyvärr inte leta upp den nu - men någon annan kanske kan göra det?
Citera
2013-05-22, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Akrobaten0808
I varje liten lögn finns en sanning.
Så funkar människan - logiskt sett - slå upp vilken psykologi bok man vill.

Varför han säger just att hon gick därifrån vid 21.00 är därför att det var det klockslaget ungefär som han mördade henne..

Hjärnan funkar logiskt som sagt och när polisen frågat han om klockslaget som hon lämnade hans lägenhet" så svarade han polisen "logiskt" - ca 21.00..

Jag svär på att teorin är mkt trolig

Ja det kan nog stämma. Det var ju vid den här tidpunkten som hennes telefon dog. Han stängde väl helt enkelt av den när han hade mördat henne. Skulle inte förvåna mig om hon stod i duschen när han slog till för att det skulle bli så lite blod som möjligt i lägenheten.
Citera
Medlem
meiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
Det här är en spekulation, någon har sagt detta men det är väl inte bekräftat vad jag vet. Däremot har frugan kallat VB kackerlacka och skrivt att hon inte fäller en tår över att VB är borta. Så något agg emot VB har hon ju helt klart. Vad det grundar sig i vet vi inte. Kanske VB hade en förälskelse i MB och stalkade honom? Vad vet jag?

Hur vet man detta? att frugan kallat WB något sådant och skrivit att hon inte fäller en tår? vart har hon skrivit detta?
Citera
Medlem
Illkrokkodills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dapravda
Kanske ett djur trots alls som släpat in delarna i huset.... En räv klarar ju "rampen" utan problem.

Eller rentav en räv som släpat torson ner mot lyan i vildmarken...dvs hålet i skogen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in