Citat:
Ursprungligen postat av
zonzon
Du verkar ju vara en resonlig person och jag vill egentligen inte motsäga dig, jag har bara problem med detta med larmsamtal och skrik som liksom inte riktigt passar in i bilden. Varför skulle VB redan strax efter kl fem, de har nyss anlänt till lägenheten, gå så långt som till att ringa 112? Det skulle innebära att KJ går till attack ganska omgående. Varför gör hon inte ett nytt försök? Om det är hon som skickat de andra sms:n så visar ju de att hon inte var så utsatt. Och så skriket då, som bygger på lite osäkra uppgifter och som dröjer till omkring kl 21.00, fyra timmar efter larmsamtalet. Jag tror säkert att det kan ha varit jobbig stämning men att den snarare leder till att KJ följer efter henne efter att hon lämnat lägenheten. Men om du kan ge en rimlig bild av hur allt hänger ihop, då är jag absolut villig att tro dig.
Det ter sig onekligen knepigt att få ihop allt så att det stämmer, det medges rakt av.
Visst - larma redan då vid femsnåret och sedan ett uppehåll på flera timmar innan de
där skriken hörs av grannskapet, det blir allt lite besynnerligt.
En eftermiddag och kväll för Vatchareeya där det pendlar mellan stämningslägen av
hot och oro som klingar av? En klurig KJ som försätter besökaren i en känsla av rädsla
för att sedan få henne lugn och lättad igen?
Jag vet inte riktigt. Jag bara känner - får man kanske inte göra i seriösa sammanhang
som det här, känna alltså...

- att i vart fall Vatcharreyas död skedde här i lyan,
framdriven av krafter hos GM som jag inbillar mig har en hel del med något så förtvivlat
vanligt som
svartsjuka att göra.
De där andra sms:en du är inne på - ja, kan det vara en utstuderad Kristoffer som sysslat
med detta, tro?
Din teori om en Vatchareeya som lämnar lägenheten i levande tillstånd och senare
råkar ut för det som hände långt därifrån, men dock fortfarande med KJ som hennes
baneman, kan visst vara helt rätt.
Det där självsäkra, närmast triumferande utropet signerat Kristoffer ställt till
misstänksamma farbror Blå "
att ni har ingenting på mig", kan onekligen
få en att tro att alltsammans utspelat sig någon helt annanstans än i hans lya
på Flottiljvägen.