2014-08-01, 01:07
  #84421
Medlem
zaycos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zemixon
Relevanta frågor. Har GM varit inne i huset eller har kroppsdelarna typ kastats in i ödehuset?
Ursäkta men var är du nu och röjer runt??

"Grubban" Scoutgården ligger väl i 2G-området ni tjatat om..?
__________________
Senast redigerad av zayco 2014-08-01 kl. 01:13.
Citera
2014-08-01, 01:11
  #84422
Medlem
J.R.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zayco
Satt och slog på vad som finns o Grubban och hamnade hos scouterna.. Kollade i kalendern och den 4-5 maj 2013 hade de någon tävling som hette.. "Dag och Natt", detta är inget nytt - ett inlägg om detta tidigare i tråden:

(FB) Boden: Mordet på Vatchareeya Bangsuan (Länk till sammanfattning i trådstarten)

Försökt hitta information om detta evenemang.. "Dag och Natt", var det kan ha varit någonstans men hittar ingenting, vilket är konstigt, tycker jag.. Andra evenemang har de multum med bilder från..`! Har någon information om detta evenemang..?

Nu undrar jag om VB varit engagerad i scouterna? Är KJ eller någon av hans släktingar/vänner med i scouterna eller har varit. Är Berg involverad? AN? Hur ser styrelsen ut? Kan någon ha haft nyckel/tillgång till scoutgården? Den borde varit väldigt tom detta dygn då detta evenemang var någon annanstans i Boden. Hur ser omgivningen ut där?

Huset är kusligt likt Ödehuset fp 1!!!:

https://www.google.se/maps/@65.787474,21.690253,3a,75y,103.35h,85.76t/data=!3m4!1e1!3m2!1s1VpuC55U62F9G5UOJKpTlQ!2e0?hl= sv

Har polis ens varit där och kollat upp saker och ting..?

Ursäkta, har inte hängt med riktigt men varför skulle Grubban och detta hus vara intressant? Att det liknar huset som är FP1 är väl knappast en anledning att misstänka någon inblandning väl.?
Citera
2014-08-01, 01:13
  #84423
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Då blankvägrar man allt ekonomiskt och praktiskt bistånd så att hyresvärden och socialen tvingas rycka in.

Jag noterar att du inte bemött mitt tvivel, men följer såklart ändå trådens "utveckling".
Hyresvärden har föga inflytande när det kommer till en önskvärd gruppboendeplacering. Sociala är en mellanhand och i detta fall går man på om det finns psykisk sjukdom som gör att, i detta fall, KJ inte klarar av att bo på egen hand.

Min gissning är att han får fortsätta bo på egen hand och har fortsatt en god man.
Citera
2014-08-01, 01:26
  #84424
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zemixon
Ja, det råder inga som helst tvivel angående att VB lämndade lägenheten ENSAM och VID LIV!!!

Därtill har vi ju dessutom vittnet som sett en ung asiatisk tjej som kan antas vara VB.


VB kanske inte ens kom fram till KBs:s lägenhet den aktuella dagen.
__________________
Senast redigerad av B.R.Donut 2014-08-01 kl. 01:38.
Citera
2014-08-01, 01:30
  #84425
Medlem
zaycos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J.R.
Ursäkta, har inte hängt med riktigt men varför skulle Grubban och detta hus vara intressant? Att det liknar huset som är FP1 är väl knappast en anledning att misstänka någon inblandning väl.?
Hahaha.. Nej det är klart.. Det var inte det jag tänkte på även om huset är likt, utan om VB mött någon där på väg mot Sävast och varit in eller gömt sig, om jakten på VB utspelat sig ungefär där..

EDIT: Det är inte så lätt att sitta i en helt annan del av landet och försöka se på kartor hur det ser ut och vad det finns för byggnader där, skapa sig en uppfattning om omgivningen..

En fråga bara:
Är tråden endast till för Bodens pajasar som bara tjafsar och tramsar dagarna långa? Mentaliteten är: Det som hänt i Boden, stannar i Boden..! Helt sanslöst!
__________________
Senast redigerad av zayco 2014-08-01 kl. 01:57.
Citera
2014-08-01, 02:00
  #84426
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av norrb1421
Motivet......VB verkade vara en ganska ensam osäker tjej med begränsad umgängeskrets,hon hade skolan,sin träning och naturligtvis sin "affär" med karatemannen men så mycket mer finns det faktiskt inte såvitt jag kan utläsa.Vi kan nog utesluta alla världens lönnmördare och den okända gärningsmannen som råkade stöta ihop med MB kvällen den 4:maj.Och då återstår ju bara två tänkbara kandiater KJ och MB.Karatemannens alibi har många försökt knäcka här och ingen har väl riktigt lyckas trots idoga insatser och tusentals inlägg.Och då återstår ju bara olyckan KJ och om jag skulle spekluera så fanns det inget bakomliggande motiv utan detta blev ett ögonblicksverk av en person som enl. rättsliga instanser anses som helt tillräknelig.Lika osannolikt som själva brottet är lika osannolig tur har KJ sedan med i princip allt från 4.e maj(om man bortser från bagageluckan).
Kj hade förmodligen putsat på sin airgun idag om han inte försökt få ner VB i bagageluckan förmodligen medans hon fortfarande levde.Resten vet ni ju med besöket i föräldrahemmet osv.osv.Som jag tidigare påpekat visste Kj att VB skulle bege mot Sävast(fup) därav också hans privata genomsökning av området kvällen före MP skulle börja söka att han sedan med sina vänner genomsöker området i N:A Svartbyn på eget bevåg snarare stärker misstankarna om att i dessa områden har någonting fruktansvärt hänt men den fråga kan bara KJ svara på.
Jag anser du har helt fel i din bedömning, varken MB eller KJ är några gärningsmän om så hade varit fallet hade det funnits bevis mot någon av dem och de hade blivit fälld med att det fanns bindande bevis mot gärningsmannen.
De här fallet är ingenting att jämföra med andra vanliga mordfall. Här finns det sannolikt en planerare som har sett till att han har alibi som alla planerare har och planeraren anlitar gärningsmän som utför mordet.
KJ har blivit dömd för mordet på VB men det har också skett utan minsta bevis, det skall vara hunden Uno som är vittnet och beviset, men en hund får inte användas som vittne och bevis, men sanningen är, det har gjorts i det här fallet. Helt chockerande !
Det som skall vara beviset mot KJ är att det funnits lik i bagageutrymmet som han transporterat, visserligen har hunden Uno markerat vad som påstås på högra sidan i bagageutrymmet, men man vet inte vad den har markerat. En hunds markering kan leda till bevis, men att påstå det legat ett lik i bagageutrymmet som KJ transporterat, då har man gått på hunden Uno som vittne och bevis, och det säger sig självt det är helt förkastligt. Sådant fär inte ske helt enkelt.
Nämnas kan att det tog två månader innan KJ:s bil undersöktes med hunden Uno, efter att bilen tagits i beslag.
Bilen har väl stått i polisens garage den här tiden innan söket i bilen gjordes, som måste anses som lång tid när det gällde ett sådant fall som det här var.
__________________
Senast redigerad av Lagro 2014-08-01 kl. 02:17.
Citera
2014-08-01, 03:04
  #84427
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lagro
Jag anser du har helt fel i din bedömning, varken MB eller KJ är några gärningsmän om så hade varit fallet hade det funnits bevis mot någon av dem och de hade blivit fälld med att det fanns bindande bevis mot gärningsmannen.
De här fallet är ingenting att jämföra med andra vanliga mordfall. Här finns det sannolikt en planerare som har sett till att han har alibi som alla planerare har och planeraren anlitar gärningsmän som utför mordet.
KJ har blivit dömd för mordet på VB men det har också skett utan minsta bevis, det skall vara hunden Uno som är vittnet och beviset, men en hund får inte användas som vittne och bevis, men sanningen är, det har gjorts i det här fallet. Helt chockerande !
Det som skall vara beviset mot KJ är att det funnits lik i bagageutrymmet som han transporterat, visserligen har hunden Uno markerat vad som påstås på högra sidan i bagageutrymmet, men man vet inte vad den har markerat. En hunds markering kan leda till bevis, men att påstå det legat ett lik i bagageutrymmet som KJ transporterat, då har man gått på hunden Uno som vittne och bevis, och det säger sig självt det är helt förkastligt. Sådant fär inte ske helt enkelt.
Nämnas kan att det tog två månader innan KJ:s bil undersöktes med hunden Uno, efter att bilen tagits i beslag.
Bilen har väl stått i polisens garage den här tiden innan söket i bilen gjordes, som måste anses som lång tid när det gällde ett sådant fall som det här var.

Om det va planerat... är ju AN och MB väldigt aktuella- de kan tom ha fått VB till att gå till KJ för att tentaplugga den där lördagen den 4 maj!!!

KJ erbjöd VB skjuts hem men VB avböjde pga KJ druckit öl...



Blodets placering i KJs bil är intressant.........




VAR mördades VB???
Citera
2014-08-01, 03:09
  #84428
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Det här är ett falskt bevis från åklagaren. http://falletvatchareeya.blogg.se/2014/july/en-dom-som-vilar-pa-ytterligare-en-felaktighet-i-forundersokningen.html



Varför högg någon VB 14 gånger???

Starka känslor.....



Varför ville denna någon döda VB?
Citera
2014-08-01, 03:17
  #84429
Medlem
Hur ser alibi ut för AN/MB aktuell kväll? Har läst en hel del i tråden och FUP men missat den infon. Sett nåt om en krognota men minns inte detaljer. Kan nån upplysa?
Citera
2014-08-01, 03:31
  #84430
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zemixon
Om det va planerat... är ju AN och MB väldigt aktuella- de kan tom ha fått VB till att gå till KJ för att tentaplugga den där lördagen den 4 maj!!!
KJ erbjöd VB skjuts hem men VB avböjde pga KJ druckit öl...
Blodets placering i KJs bil är intressant.........
VAR mördades VB???
När inte VB antog erbjudandet från KJ att skjutsa hem henne visar det att hon hade andra planer på gång, jag anser hon hade stämt träff med någon efter Lejonbacksvägen.
Jag anser det fanns också en annan person som såg det som sannolikt var VB, men det tycks ha blivit i Boden också på det viset som det är i övriga landet att folk drar sig för att ställa upp som vittne, det stora problemet idag för polisen att lösa brott är att få vittnen att ställa upp.
Att det förekommer hot mot vittnen är välkänt, men att gå emot en viss agena kan också bli problem.
Blodets placering gör att det är en plantering, som jag anser är självklart.
Enligt hunden Unos sökning kom blodet från när VB levde, som stärker att det var planterat.
Jag har hela tiden påstått att kidnappningen och mordet av VB har skett med en skåpbil och i en skåpbil. Det finns ingenting som har förändrat det scenariet det skulle vara att brottsplatsen hittas, men det kan ses som helt osannolikt.
__________________
Senast redigerad av Lagro 2014-08-01 kl. 03:44.
Citera
2014-08-01, 04:40
  #84431
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zemixon
Varför högg någon VB 14 gånger???
Starka känslor.....
Varför ville denna någon döda VB?
Det kan ses som ett ritual mord där det skulle bli ett långt dödsförlopp, sticken är väl samlade som visar det har ingenting med starka känslor eller någon som dödar i ren ilska, i såfall skulle det ha varit ett vanligt knivstick och sedan är personen död.
I det här fallet är knivsticken samlade till bröstet och det avgörande dödssticket är de två till hjärtat. Sedan kan de avhuggna händerna kopplas samman till ritual mordet.
Jag anser att gärningsmännen har utländsk bakgrund, som jag baserar på utförande av mordet.
Att någon ville döda VB ? Jag ser det mest sannolika, att de fick betalt för det.
Citera
2014-08-01, 05:34
  #84432
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Jaså, är det så illa!
Du tycks bedriva någon häxjakt mot KJ, han har haft eget boende som har inte varit något problem med, han har haft städhjälp från kommunen är det enda, som han ansett som en tillgång.
Han har svårt att städa efter sig men det är han inte ensam om, vad som framkommit har han aldrig varit något hot för grannar eller ställt till obehag för dem eller slagit sönder saker. Därför din kritik mot KJ är helt obefogat, om du anser att alla som har svårt med städningen skall in på gruppboende, kommer det att bli oerhörda mängder som skall in.
Jag har en vän som gör reparationer för allmännyttan i deras fastigheter och vad han berättade hur hyresgäster i vissa av de fastigheterna bar sig åt var det gräsligt. De slog sönder saker att de knappast han reparera efter dem, hissar och liknande använde de som toalett därför de fann avföring där som måste städas upp. De här människorna borde ha företräde till ditt gruppboende anser jag. Han påstod det kostade enorma pengar de här reparationerna, han kallade det här området för gettot.
__________________
Senast redigerad av Lagro 2014-08-01 kl. 06:15.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in