Citat:
Ursprungligen postat av
norrb1421
Motivet......VB verkade vara en ganska ensam osäker tjej med begränsad umgängeskrets,hon hade skolan,sin träning och naturligtvis sin "affär" med karatemannen men så mycket mer finns det faktiskt inte såvitt jag kan utläsa.Vi kan nog utesluta alla världens lönnmördare och den okända gärningsmannen som råkade stöta ihop med MB kvällen den 4:maj.Och då återstår ju bara två tänkbara kandiater KJ och MB.Karatemannens alibi har många försökt knäcka här och ingen har väl riktigt lyckas trots idoga insatser och tusentals inlägg.Och då återstår ju bara olyckan KJ och om jag skulle spekluera så fanns det inget bakomliggande motiv utan detta blev ett ögonblicksverk av en person som enl. rättsliga instanser anses som helt tillräknelig.Lika osannolikt som själva brottet är lika osannolig tur har KJ sedan med i princip allt från 4.e maj(om man bortser från bagageluckan).
Kj hade förmodligen putsat på sin airgun idag om han inte försökt få ner VB i bagageluckan förmodligen medans hon fortfarande levde.Resten vet ni ju med besöket i föräldrahemmet osv.osv.Som jag tidigare påpekat visste Kj att VB skulle bege mot Sävast(fup) därav också hans privata genomsökning av området kvällen före MP skulle börja söka att han sedan med sina vänner genomsöker området i N:A Svartbyn på eget bevåg snarare stärker misstankarna om att i dessa områden har någonting fruktansvärt hänt men den fråga kan bara KJ svara på.
Jag anser du har helt fel i din bedömning, varken MB eller KJ är några gärningsmän om så hade varit fallet hade det funnits bevis mot någon av dem och de hade blivit fälld med att det fanns bindande bevis mot gärningsmannen.
De här fallet är ingenting att jämföra med andra vanliga mordfall. Här finns det sannolikt en planerare som har sett till att han har alibi som alla planerare har och planeraren anlitar gärningsmän som utför mordet.
KJ har blivit dömd för mordet på VB men det har också skett utan minsta bevis, det skall vara hunden Uno som är vittnet och beviset, men en hund får inte användas som vittne och bevis, men sanningen är, det har gjorts i det här fallet. Helt chockerande !
Det som skall vara beviset mot KJ är att det funnits lik i bagageutrymmet som han transporterat, visserligen har hunden Uno markerat vad som påstås på högra sidan i bagageutrymmet, men man vet inte vad den har markerat. En hunds markering kan leda till bevis, men att påstå det legat ett lik i bagageutrymmet som KJ transporterat, då har man gått på hunden Uno som vittne och bevis, och det säger sig självt det är helt förkastligt. Sådant fär inte ske helt enkelt.
Nämnas kan att det tog två månader innan KJ:s bil undersöktes med hunden Uno, efter att bilen tagits i beslag.
Bilen har väl stått i polisens garage den här tiden innan söket i bilen gjordes, som måste anses som lång tid när det gällde ett sådant fall som det här var.